Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@16:17:08 GMT

طرز تهیه املت خوشمزه با پنیر بوترکیزه

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۵۵۶۸

طرز تهیه املت خوشمزه با پنیر بوترکیزه

املت صبحانه تنوع زیادی دارد و هر کدام از انواع آن با مواد اولیه متنوعی تهیه می‌شود که البته تخم مرغ، ماده اولیه مشترک همه املت‌ها است. بسیاری از افراد دوست دارند صبح که از خواب بیدار می‌شوند صبحانه‌ای مفصل و لذیذ بخورند.

اگر روز تعطیل در پیش رو دارید و قصد دارید یک صبحانه متفاوت بخورید، املت صبحانه با پنیر بوترکیزه را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این املت صبحانه با مواد غذایی متنوعی که معمولا در دسترس همه هست، در زمان کمی آماده می‌شود.

به خاطر اینکه هم لبنیات دارد، هم سبزیجات، صبحانه‌ای کامل است که بخش زیادی از نیازهای غذایی روزانه شما را تامین می‌کند. این املت صبحانه به خاطر وجود پنیر و تخم مرغ، غنی از پروتئین است. ترکیب بی‌نظیر قارچ، ژامبون و پنیر باعث می‌شود که روزتان را با یک صبحانه عالی و لذیذ شروع کنید.

ترکیب همه این مواد در کنار هم، غذایی لذیذ با طعم و عطری فراموش‌نشدنی است که باعث می‌شود برای ادامه روز پرانرژی و سرحال باشید. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه املت صبحانه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم بیکن یا ژامبون     به مقدار لازم
قارچ    ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل     به مقدار لازم
پنیر بوترکیزه    ۱۲۰ گرم
پنیر پارمسان   یک چهارم فنجان
تخم مرغ   شش عدد طرز تهیه

مرحله اول

ورقه‌های ژامبون یا بیکن را به چهار قسمت تقسیم کنید. آن‌ها را روی ماهیتابه بزرگ نچسب روی حرارت ملایم گذاشته و بپزید. بیکن‌ها معمولا چرب‌تر هستند و برای قرار دادن آ‌ن‌ها روی حرارت نیازی به استفاده از روغن نیست. اگر از ژامبون استفاده می‌کنید می‌توانید کف ماهیتابه را چرب کنید. مرتب هم بزنید و ژامبون‌ها را برگردانید تا هر دو طرف آن بپزد. تا جایی که کم کم کناره‌های آن قهوه‌ای رنگ و ترد شود. بیکن آماده شده را در یک کاسه بریزید.

مرحله دوم

وقتی بیکن در حال آماده شدن است، قارچ‌ها را بشویید و خرد کنید. قارچ‌ها را به ماهیتابه‌ای که بیکن‌ها در آن پخته شدند، بریزید. با نمک و فلفل آن را طعم‌دار کنید. شعله را کمتر کنید. قارچ‌ها را هم بزنید و اجازه دهید که خوب بپزد تا زمانی که رنگ آن‌ها قهوه‌ای شده و آبی که از آن خارج شده تبخیر شود. با قاشق این مواد را به کاسه منتقل کنید. اجازه دهید که ماهیتابه کم کم سرد شود. پنیر بوترکیزه و پنیر پارمسان را به قارچ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. آن را با نمک و فلفل به مقدار طعم‌دار کنید. می‌توانید با توجه به سلیقه خود مقدار نمک یا فلفل را کم و زیاد کنید.

مرحله سوم

در یک کاسه متوسط تخم مرغ‌ها را بشکنید و هم بزنید تا جایی که کاملا یکدست و کمی کف آلود شود. آن را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. می‌توانید با توجه به سلیقه خود مقدار نمک یا فلفل را کم و زیاد کنید. تخم مرغ‌ها را در ماهیتابه بریزید و روی شعله ملایم بگذارید. آن را مرتب هم بزنید و از کف و کناره‌های ظرف، تخم مرغ را جدا کنید. ترکیب درست شده با قارچ را وسط تخم‌مرغ بریزید. بیکن‌ها را روی آن بگذارید و تا زمانی روی حرارت بگذارید که کف املت، کم کم طلایی و قهوه‌ای روشن شود. یک طرف املت را روی مواد داخل آن برگردانید. املت آماده شده را با چاقو برش دهید و سرو کنید.

طرز تهیه سالاد

روغن، سرکه و خردل را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. آن را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. کاهو و تره را خرد کنید و روی آن بریزید. روی املت هم برای سرو، کمی تره خرد شده بریزید و غذا را همراه با سالاد سرو کنید.

چند نکته

می‌توانید به جای پنیر بوترکیزه از پنیر خامه‌ای استفاده کنید.

 

منبع: کاله

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه املت املت بیکن ژامبون سبک زندگی پارسی خبر نمک و فلفل طعم دار کنید املت صبحانه طرز تهیه هم بزنید قارچ ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند اشتباه رایج برای رفع پشیمانی از پرخوری

اگر بعد از مصرف وعده‌های غذایی سنگین و یا پرخوری در تعطیلات، تصمیم می‌گیرید که در روزهای آینده تعداد کالری دریافتی خود را بشمارید، کم غذا بخورید و یا یک وعده غذایی را حذف کنید، در اشتباه هستید.

به گزارش ایسنا، حتما برای شما هم پیش آمده است که گاهی اوقات مانند تعطیلات نوروز، وعده افطار در ماه رمضان و... پرخوری کنید و به سرعت از این کار پشیمان شوید؛ اما باید بدانید با جریمه کردن خودتان و غذا نخوردن، این پرخوری جبران نمی‌شود.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، متخصصان تغذیه به تمام کسانی که سراغ وعده‌های غذایی سنگین می‌روند، توصیه می‌کنند که برای جبران این وضعیت و جلوگیری از اضافه وزن، سراغ ۵ اشتباه رایج نروند:

- رفتن روی ترازو: وزن شما در ساعت‌های مختلف در طول روز و شب متفاوت است. اگر شب گذشته غذای زیادی خورده‌اید و غذا هم اندکی شور بوده است، صبح روز بعد با اضافه وزن مواجه می‌شوید. به جای اینکه به اضافه وزن فکر کنید، سعی کنید یک روز سالم را آغاز کنید.

- نخوردن صبحانه: نخوردن صبحانه برای جبران پرخوری روزهای قبل سبب می‌شود تا شما ناهار و یا شام بیشتری نسبت به وضعیت عادی میل کنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند، نسبت به آنهایی که از آن اجتناب می‌کنند، به مراتب سالم‌تر و دارای وزن کمتری هستند. صبحانه سنگین نخورید؛ بهتر است تا اندکی میوه، یک نان تست و یا غلات مخصوص صبحانه را برای وعده خود انتخاب کنید.

- انجام ورزش‌های سنگین: نیازی نیست برای از بین بردن وزن اضافه شده ناشی از پرخوری، به یکباره تمرینات ورزشی خود را سنگین کنید و بیش از حد به بدن خود فشار بیاورید تا تمام کالری وارد شده را بسوزانید. اگر به طور متوسط ۲۰ دقیقه ورزش می‌کنید، همان ۲۰ دقیقه را به ورزش اختصاص داده و سعی کنید با اندکی پیاده روی سریع، احساس سنگینی را از خود دور کنید. به این ترتیب به هضم غذایتان هم کمک کرده‌اید.

- بی‌خوابی: محققان آمریکایی نشان داده‌اند افرادی که بیشتر به دنبال غذاهای فست فود و شیرینی هستند، خواب کمتری نسبت به سایر افراد دارند و در واقع افرادی که ۸ ساعت در طول روز استراحت می‌کنند،‌ رژیم سالم تری دارند. علت این موضوع را می‌توان به کمبود انرژی مغز در اثر استراحت دانست. در این شرایط مغز سعی می‌کند این کمبود را با خوردن بیشتر جبران کند.

- حذف وعده‌های غذایی: غلط‌ترین کاری که می‌توانید بعد از یک روز پرخوری انجام دهید، این است که به خودتان قول بدهید که دیگر غذایی را نخورید. قول دادن برای نخوردن غذاهای سرخ کرده و شیرنی جات چند روز و یا چند هفته‌ای بیشتر دوام نخواهد آورد و بهترین راه برای کنترل رژیم غذایی‌تان، خوردن آنها به حد متعادل است. بهتر است که به سرعت تصمیم نگیرید و به رژیم عادی خود بازگردید. سعی کنید معده خود را با میوه و سبزیجات تازه پر کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • (ویدئو) غذای خیابانی مشهور در هند؛ از واویشکای مرغ و ماهی تا املت و شیرینی
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • چند اشتباه رایج برای رفع پشیمانی از پرخوری
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • تولید بذر هیبرید انواع فلفل گلخانه‌ای در جیرفت