Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ‏ای از برجسته‏‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرز‌های میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.   او با تاکید بر این که هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان‏ ناپذیری برای مردم سلحشور ایران شد، افزود: توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‏ های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس رسانه استانی تصریح کرد: نمایش رشادت‏های جوانان برومند، از رسانه ملی می‌تواند انقلاب و نظام را در برابر شبیخوان فرهنگی بیمه کند و برنامه ریزی رسانه استانی هم بر این منوال است.
او با اعلام تولید، تامین و پخش بیش از ۲۱ هزار و پانصد دقیقه برنامه در هفته دفاع مقدس گفت: معاونت سیما در ویژه برنامه زنده دریادلان در دکور ویژه‌ای که امسال تدارک دیده شده بود با حضور میهمانان از اقشار مختلف از جمله فرماندهان نظامی و انتظامی استان، فرماندهان و رزمندگان دلاور زنجانی در هشت سال دفاع مقدس و سنگرسازان بی سنگر خاطرات روز‌های مقاومت در دوران دفاع مقدس را بازخوانی کرد.
لطیفی به دیگر برنامه‌های سیما اشاره کرد و گفت: مجموعه مستند «نشانه‌ها» با موضوع مادران شهدا، برنامه «طلیعه عشق» با موضوع معرفی شهدا از هر قشر در کنار اختصاص کامل برنامه‌های روتین زنجانا سلام، خانواده، اتل متل (ویژه کودک) و تلاش نیرو‌های مسلح در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و سایر برنامه‌های روتین و همچنین تأمین برنامه‌های مختلف از جمله فیلم‌های سینمایی حوزه دفاع مقدس مجموعا بمدت ۸ هزار و ۶۹۵ دقیقه از جمله اقدامات شبکه استانی اشراق برای این ایام بود.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان در خصوص برنامه‌های شبکه‌های استانی صدا گفت: رادیو استانی زنجان هم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در ویژه برنامه‌های «مقاومت حماسه سی» و «هشت» به باز خوانی رویداد‌های پر فراز و نشیب روز‌های حماسه و ایثار پرداخت.
 لطیفی افزود: در یادمان حماسه دفاع غیورانه، ۵۸ سردار در استان زنجان نام خود را ثبت  کردند که در فاز نخست، نمایش رادیویی ۳۰ سردار از این فرماندهان نام آور در قالب نمایشی پخش شد و بزودی در فاز دوم مابقی سرداران نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد.
او به دیگر برنامه‌های رادیو نیز اشاره کرده و اظهار داشت: مسابقه تلفنی پلاک، گلگشت موسیقی (ویژه نوا‌ها و سرود‌های دوران دفاع مقدس)، یاشاییش، گلبرگ، شریعت یولی و سایر برنامه‌های روتین و تامینی هم به مدت ۱۲ هزار و ۱۵۵ دقیقه به هفته دفاع مقدس اختصاص داشت.
لطیفی اضافه کرد: رادیو نمای مرکز نیز با انتشار ۱۵۰ اسلاید به مدت ۲ هزار و ۳۴۰ دقیقه صفحه رادیو نما را به تصاویر ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس مزین کرد.
رئیس رسانه استانی اظهار داشت: معاونت اطلاعات و اخبار هم با تولید و پخش ۲۱۲ عنوان گزارش، خبر مکتوب، تفسیر رادیو تلویزیونی و گفتگوی ویژه به مدت  ۶۵۵ دقیقه در هفته دفاع مقدس همراه مخاطبان بخش‌های خبری بود.
او ادامه داد: همچنین معاونت فضای مجازی مرکز هم همگام با تولید و انتشار ۱۴۳ عنوان آیتم درقالب پوستر، متن و عکس، اینفوگرافی و پادکست، متن و عکس، همچنین راه اندازی صفحه ویژه دفاع مقدس در سایت مرکز به مدت ۲۹۵ دقیقه به این مناسبت ویژه پرداخت خواهد کرد.
لطیفی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خون‏ های مقدسی است که در پای نهال نوپای انقلاب اسلامی ریخته شد و مجموعه رسانه استانی هم تلاش کرد تا خاطرات سال‏های پر التهاب حماسه را در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قالب برنامه‌های متنوع و جذاب، درقاب تصویر تقدیم مخاطبان کند.     انتهای پیام/م  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه اشراق هفته دفاع مقدس هفته دفاع مقدس رسانه استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم

برنده سیمرغ بلورین فجر ۴۲ : آوینی در فرم مستند خیلی مسلط شده بود و شیوه‌ای که به کار می‌گرفت، بسیار کارآمد بود. اما هیچ بعید نبود که بعد از جنگ، سراغ سینمای داستانی برود

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- علی حامدین، در حاشیه مراسم یادبود سی و یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی در تالار وحدت، بهروز افخمی نویسنده و کارگردان پیرامون سبک مستندسازی شهید آوینی اظهار داشت: شیوه‌ای که او پیدا کرده بود، همین روش ترکیب گفتار متن شاعرانه و داستان‌گو با تصویر مستند بود.

وی در پاسخ به سوال دانشجو در مورد علت استفاده شهید آوینی از فرم مستند خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که سید مرتضی بهترین و بیشترین مستندهای خود را ساخت، جنگ ایران و عراق برقرار بود؛ جنگی که دیگر تکرار شدنی هم نبود و این نیاز وجود داشت که در همان زمان ثبت اتفاق بیفتد. در نتیجه آن جنبه از دست رفتنی‌ای که جنگ داشت، باعث می‌شد که بروی، فیلمبرداری کنی و مستند بسازی.

افخمی ادامه داد: به همین دلیل است که من با اطمینان نمی‌توان بگویم که اگر جنگ تمام می‌شد، آوینی همچنان به ساخت مستند ادامه می‌داد. البته او در فرم مستند خیلی مسلط شده بود و شیوه‌ای که به کار می‌گرفت، بسیار کارآمد بود. اما هیچ بعید نبود که بعد از جنگ، سراغ سینمای داستانی برود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد
  • قدردانی مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی از همکاران شبکه استانی
  • «محفل» و «زندگی پس از زندگی»؛ پربازدیدترین برنامه‌های تلوبیون در ماه رمضان
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم