Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته بیش از ۵۱۱ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در نظام آموزش رسمی کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند که ۹۵ درصد دانش‌آموزان اتباع افغانستانی بودند گفت: این تعداد در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

غلامرضا کریمی در گفت وگو با ایسنا، درباره مشکلات ثبت نام و استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان اتباع خارجی اظهار کرد: سیاست‌گذاری در زمینه شرایط ثبت‌نام و یا تدوین دستورالعمل، صدور برگ حمایت تحصیلی دانش‌آموزان خارجی بر عهده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است و وزارت آموزش و پرورش خود را ملزم به رعایت ضوابط ابلاغی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه محدودیتی در ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی به ویژه دانش‌آموزان اتباع کشور افغانستان ندارد و تلاش کرده است تا شرایط عادلانه و برابر آموزشی را برای همگان فراهم آورد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ بیش از ۵۱۱ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در نظام آموزش رسمی کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند اظهار کرد: از این تعداد نزدیک به ۹۵ درصد را دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند. این تعداد در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

کریمی ادامه داد: این گروه، در کنار دانش‌آموزان ایرانی و البته بدون الزام به پرداخت هزینه و شهریه از خدمات آموزشی برابر بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان خارجی در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از سوی وزارت آموزش و پرورش با هیچ محدودیت و مانعی روبه‌رو نیست گفت: از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۹ و هم‌زمان با راه‌اندازی این شبکه، امکان ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان خارجی فراهم شده است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که دانش‌آموزان اتباع خارجی در صورت وجود هرگونه اشکال یا سؤالی در زمینه ثبت‌نام در مدارس یا عضویت در شبکه شاد می توانند همانند دانش‌آموزان ایرانی، از طریق ادارات آموزش و پرورش منطقه محل سکونت اقدام کنند.

کریمی افزود: وزارت آموزش و پرورش علی‌رغم محدودیت منابع و چالش‌های متعدد، تلاش و برنامه‌ریزی خود را جهت پوشش حداکثری دانش‌آموزان اتباع خارجی و ارائه‌ حمایت فنی از دانش‌آموزان آسیب‌پذیر در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه شاد بازگشایی مدارس در شرایط کرونا سال تحصیلی 1399 ـ 1400 آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان خارجی دانش آموزان اتباع سال تحصیلی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زارعی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: ایران اسلامی با انجام عملیات غرورآفرین وعده صادق دفاع از ارزش‌های خود را به نمایش گذاشت و این حرکت شجاعانه توسط نیروهای مسلح درس بزرگی برای همه مدیران بود تا با جسارت و شجاعت برای انجام مسؤولیت و وظایف خود قدم بردارند.

وی به اهمیت برگزاری آزمون‌های نهایی پرداخت و افزود: در گذشته نحوه برگزاری این آزمون‌ها غلط بوده و دانش‌آموزان بیشتر به سمن حافظه محوری سوق یافته‌اند در حالی که این امر آسیبی به نظام آموزشی است.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه اصلاح ساختار برگزاری آزمون نهایی مورد توجه قرار گرفت، افزود: در سال گذشته سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی به ترتیب هر سال درصد خاصی به خود اختصاص داده که این درصد در سال‌جاری به ۶۰ درصد رسیده است.

زارعی، اذعان کرد: برنامه ما برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک استاندارد در مراکز آزمون است که تا سال ۱۴۰۷ انجام می‌گیرد و البته این مهم نیازمند داشتن مراکزی استاندارد و مجهز است.

وی برقراری تأمین امنیت آزمون‌ها را رسالت وزارت کشور از طریق شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و عنوان کرد: این کار با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تأمین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قریب ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار می‌شود، اضافه کرد: عوامل اجرایی یک ماه درگیر برگزاری این آزمون‌ها هستند لذا باید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی ایجاد شود.

زارعی تدوین یک نسخه برای کل کشور در حوزه برگزاری آزمون‌های نهایی را نادرست خواند و گفت: ارتقای کیفیت آزمون‌های سنجش باید براساس تحلیل‌ها و داده‌های اطلاعاتی هر استان و منطقه باشد.

گفتنی است؛ در آزمون‌های نهایی پیش رو تقریباً یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز سطح کشور به صورت مستقیم درگیر این آزمون‌ها هستند.

کد خبر 6081676

دیگر خبرها

  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی