Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالقدری با اشاره به اخذ سند هفت امامزاده شهرستان خدابنده در سال جاری گفت: این اقدام به احیای این اماکن مذهبی کمک می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کشور یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است از اینرو اوقاف و امور خیریه این اقدام را در اولویت اصلی خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی ذوالقدری با اشاره به اینکه در راستای تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی نیازمند احیای این مراکز هستیم، خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش شد تا سند هفت امامزاده این شهرستان با تلاش واحد ثبتی اخذ شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این اسناد مربوط به امامزاده سلیمان و یحیی در روستای گمش‌تپه، بقعه امامزاده اسدالله و قبرستان متروکه آن در کسیک، بقعه امامزاده جواد و قبرستان و محوطه آن در روستای تورپاخلو، بقعه امامزاده عبدالله و قبرستان و  محوطه در روستای کبوترک، بقعه امامزاده حیدر و بقعه امامزاده ابراهیم و محمد و محوطه و قبرستان متروکه در روستای مسگر است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده به طرح جامع قیدار نبی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۳۰۰ متر مربع از محدوده قیدار نبی (ع) آزادسازی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ فاز برای اجرای طرح جامع قیدار نبی (ع) در نظر گرفته شده است که هم اکنون در حال اجرای فاز نخست از این طرح توسعه هستیم.

 

به گفته ذوالقدری مرمت قیدار نبی(ع) با نظارت اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول به نقش امامزادگان در کمک مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: به همین منظور از محل عواید موقوفات بسته های معیشتی و بهداشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

 

به گفته وی، در راستای کمک به تولید ماسک در استان، کارگاه‌های تولید ماسک در جوار امامزادگان راه‌اندازی شدند تا نیاز بهداشت و درمان را در شرایطی که با کمبود مواجه بودیم برطرف کنند.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح جامع قیدار نبی بازسازی امامزادگان اوقاف و امور خیریه استان زنجان شهرستان خدابنده بقعه امامزاده قیدار نبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ شکسته شدن ۲ سد خاکی در شهرستان زیرکوه

تصویری از سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی که بر اثر شدت بارندگی شکسته شد. شب گذشته به دلیل سرریز شدن سد خاکی، دستور تخلیه روستای نوده از سوی مدیریت بحران صادر شد.

دریافت 15 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ شکسته شدن ۲ سد خاکی در شهرستان زیرکوه
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند