Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ بهروز آقایی اظهار کرد کرد: دهمین محموله گندم اهدایی دولت هند به مردم افغانستان، امروز ۹ مهرماه از مبدا بندر کاندلا وارد لنگرگاه بندر شهید بهشتی چابهار شده و بلافاصله عملیات تخلیه آن اغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که طبق برنامه زمان بندی قرار بود ۷۵ هزار تن از گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار ترانزیت شود، ادامه داد: آخرین کشتی این محموله ترانزیتی با ۱۹۳ کانتینر طبق برنامه زمان بندی وارد بندر چابهار شد. 

این مسئول وزن این محموله را ۴ هزار و ۵۰۰ تن اعلام و تاکید کرد: با عبور این محموله از دالان ترانزیت چابهار به میلک، تعهد دولت هند مبنی بر ترانزیت ۷۵ هزار تن گندم اهدایی از طریق بندر شهید بهشتی ظرف سال ۹۹ جهت توزیع در ولایات مختلف افغانستان تحقق می یابد.

 وی با اشاره به سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به بندر چابهار گفت: عملیات پهلوگیری و تخلیه و بارگیری این کشتی با حضور این مسئولان انجام و به مناسبت روز جهانی دریانوردی از کاپیتان و خدمه این کشتی تقدیر شد.

آقایی خاطرنشان کرد: بازدید از بخشی از پروژه های زیرساختی و عمرانی در حال ساخت بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار شامل پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی، پروژه احداث انبار چندمنظوره کالا سرمایه گذاری بخش خصوصی، ۳ باب انبار بندر شهید بهشتی، پروژه احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی، ترمینال کانتینر یخچالی، پروژه برق رسانی، ۶ پست برق فشار قوی و روشنایی ۶۳ هکتار از اراضی طرح توسعه بندر شهید بهشتی و انبار چندمنظوره کالا در طرح توسعه بندر شهید بهشتی، پروژه ۶ باب باسکول، ساختمان تجهیزات، ساختمان رفاهی، ترمینال کانتینر یخچالی طرح توسعه بندر شهید بهشتی، بازدید دریایی از فرآیند لایروبی و بویه گذاری حوضچه و کانال دسترسی و جمع آوری شمع های اسکله نصب سریع بندر شهید بهشتی و نشست با مسئولان بندر چابهار از دیگر برنامه های سفر هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به این بندر استراتژیک است.

بازدید از پروژه های محوطه سازی و تکمیل دیوارکشی ساختمان های عملیاتی و پروژه دیوار حفاظتی پیرامونی ورودی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، بازدید از پروژه اطفاء حریق و آبیاری قطره ای بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری و کوی مسکونی بندر  و روند پیشرفت پروژه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار، پروژه های عمرانی ۶۰ واحد مسکونی و مهمانسرای اداره کل از دیگر برنامه های بازدید مدیرعامل و هیأت عامل و اعضای سازمان بنادر و دریانوردی در سفر دو روزه به بندر چابهار است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: افغانستان هند شهید بندر چابهار کشتی حامل بنادر و دریانوردی بندر شهید بهشتی شهید بهشتی گندم اهدایی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار

 عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) اظهار داشت: بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران یکی از راه‌های مهم تجاری و ترانزیتی برای افغانستان است.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تاجران افغانستان فراهم کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: با فراهم‌سازی زمین و منطقه آزاد برای تجارت، اموال تاجران افغانستان در بندر چابهار در امنیت است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، بیشترین صادرات و واردات افغانستان از بندر چابهار و بندر عباس صورت‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات افغانستان با ایران از نظر ارزشی در طول سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسید که از این رقم ۳۳ میلیون دلار ارزش صادرات افغانستان و یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار هم ارزش واردات این کشور از ایران بوده است.

به گفته این مقام مسئول افغانستان اقلام عمده صادراتی افغانستان در سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پنبه، شمش سرب، کنجد، نخ، کشمش و ماش بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: اقلام وارداتی افغانستان از ایران در سال ۱۴۰۲، سوخت دیزل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، گوجه فرنگی و مواد خام فابریکات صنعتی بوده‌است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود این وزارت بر استفاده بهتر از بندر چابهار به عنوان راه جدید تجارت افغانستان تاکید دارد.

کارشناسان امور اقتصادی به این باورند که بندر چابهار ایران نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای تجار افغانستانی است.

از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند که بندر چابهار نسبت به بندر واگه کراچی از مزایای بیشتری برای انتقال کالاها برخوردار است.

به گفته آنان، در کنار فراهم‌ شدن امکانات از جانب ایران، انتقال کالا از این بندر تجارتی ارزان‌تر تمام شده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید: در چابهار تاسیسات پیشرفته‌ای ساخته شده که این تاسیسات سهولت‌های زیادی را برای انتقال کالا فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی