Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حال حاضر قیمت کله‌پاچه در مشهد به دستی ۱۴۰ هزار تومان رسیده و هیچ نظارتی بر روند بی‌رویه افزایش قیمت‌ آن نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،  مدت زیادی است که  طباخی‌ها علاوه بر افزایش قیمت‌ها، مشکل عدم ثبات قیمت را نیز دارند و متغیر بودن نرخ‌ها سبب کاهش سفارشات شده است، در حال حاضر طباخی‌ها وضعیت خوبی ندارند و در حال حاضر قیمت کله‌پاچه در مشهد به دستی 140 هزار تومان رسیده و هیچ نظارتی بر روند بی‌رویه افزایش قیمت‌ آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دهستانی؛ رئیس اتحادیه طباخان مشهد در  گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در این رابطه اظهار داشت: در مورد قیمت‌های نجومی اخیر در طباخی‌ها باید تصمیمات درست و مناسبی اتخاذ شود، ما پیگیری‌های مربوطه را انجام داده و طی نامه‌ای به دادستان مشکلات مذکور را مطرح کردیم.

وی افزود: اخیراً قیمت کله پاچه دستی 100 هزار تومان بود که در حال حاضر برای آن 140 هزار تومان باید هزینه کرد، در مدت کوتاهی افزایش قیمت بسیار زیادی در طباخی‌ها مشاهده می‌شود و باید از ادامه داشتن این روند جلوگیری کرد، قیمت بالای آن هیچ توجیهی نداشته و تنها کاری که باید صورت پذیرد نظارت و بررسی است.

دهستانی در ادامه خاطرنشان کرد: باید مصرف روزانه شهر تأمین شود و آن مقدار که خواسته شهروندان بوده در اختیار آن‌ها قرار گیرد، همچنین باید در نظر داشت که در مشهد قیمت‌ها پایین‌تر از سایر مناطق باشد؛ چرا که این امر به صورت وارداتی انجام نشده و مشهدی‌ها دام‌های داخل استان را مورد استفاده قرار می‌دهند.

رئیس اتحادیه طباخان مشهد افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون شاهد اتفاقات خوبی نبودیم، به عنوان مثال پیش از رخ دادن چنین اتفاقی نزدیک به 160 طباخی در مشهد فعال بودند اما در حال حاضر 17 واحد از آن‌ها تعطیل شدند که در صورت وخیم‌تر شدن وضعیت، شاهد تعطیلی بیشتری در ایتن صنف خواهیم بود.

اجرای طرح بسته‌بندی آلایش خوراکی دام در کشتارگاه بیستونطرح بسته‌بندی آلایش دامی در کشتارگاه‌های صنعتی همدان آغاز شدعرضه آلایش خوراکی دام فاقد بسته‌بندی از دی ماه در اراک ممنوع می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه سفارشات مشتری‌ها کمتر شده است، گفت: همچنین بسیاری از طباخی‌ها به صورت اجاره‌ای فعالیت دارند و مشکلات مستأجری سبب شده که نتوانند از رشد قیمت‌ها جلوگیری کنند، از طرفی به گفته برخی کارکنان در طباخی‌ها، نشان دادن چنین قیمت‌هایی به مشتری خجالت‌آور است، به طور کلی افزایش قیمت برای دو طرف مشکل ایجاد کرده است.

دهستانی در ادامه تصریح کرد: باید شناسه‌ای برای قیمت‌ها در نظر گرفته شده باشد و از مکانیزم فروش برخوردار باشیم تا قیمت‌ها در تمامی طباخی‌ها یکی باشد و همچنین دست سودجویان بسته باشد، باید دست کم در مشهد در ارتباط با موارد مذکور برخورد شود؛ چرا که طباخی‌های مشهد هیچ نیازی به دام‌های سایر شهرها ندارد و به صورت خودکفا فعالیت می‌کند.

رئیس اتحادیه طباخان مشهد ادامه داد: موضوع منع خروج دام از کشور هنوز جدی گرفته نشده است، با وجود مطرح کردن چنین موضوعی به متولیان، هنوز برخی زمانی که قیمت بالاتر از بازار به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که دست به فروش می‌زنند و از سهم شهروندان خود می‌گذرند، این امر کمبود داخلی در استان را به وجود می‌آورد سبب افزایش قیمت کله پاچه در مشهد است.

وی در ادامه گفت: جدا از بحث منع خروج دام، باید قیمت مشخصی را تعیین کرد تا کسی نتواند برای سود بیشتر دست به گران‌فروشی بزند، این امر به تنهایی محقق نمی‌شود و همکاری تمامی متولیان مربوطه را لازم دارد تا بتوانیم به نتیجه خوبی دست بیابیم و وضعیت را به حالت گذشته برسانیم.

دهستانی افزود: ما از سازمان قوه قضاییه کمک گرفتیم و قرار بر کاهش قیمت‌ها شد اما هنوز برنامه مشخصی در دست نداریم، در حال حاضر با توجه به قیمت‌های کنونی یک کارمند نمی‌تواند همراه خانواده‌اش به طباخی برود، باید هرچه سریع‌تر در ارتباط با معضلات طباخی‌ها چاره‌ای اندیشید تا وضعیت به همین شکل ادامه دار نشود.

رئیس اتحادیه طباخان مشهد اظهار داشت: نکته دیگری که باید به آن توجه شود، خرید و فروش مستقیم و بدون واسطه بوده است، این امر نیز به کاهش قیمت‌ها کمک می‌رساند اما به طور کلی جلوگیری از فروش دام به خارج از شهر و کشور تأثیر چشمگیرتری در ارتباط با رفع دغدغه‌های موجود در اتحادیه طباخان دارد.

وی اضافه کرد: در صورت عدم رسیدگی و ادامه داشتن روند کنونی شاهد افزایش بیش از حد قیمت‌ها هستیم و معضلات جدیدی نیز به وجود می‌آید، هنوز توسط هیچ مسئولی به درخواست‌های اتحادیه طباخان مشهد رسیدگی نشده و کسی پاسخگو نیست، در حال حاضر هر طباخی یک قیمتی را برای خود تعیین می‌کند.

رئیس اتحادیه طباخان مشهد در ادامه تصریح کرد: آمار مصرفی ما در حال حاضر نسبت به گذشته و پیش از کرونا دچار اُفت شدیدی بوده که تنها با بهبود شرایط مربوط به این بیماری مرتفع می‌شود، بسیاری از افراد با وجود حساسیت اتحادیه طباخان در مورد رعایت بهداشت تا زمان بهبود وضعیت مراجعه نمی‌کنند.

علیرضا یکی از طباخان قدیمی مشهد به خبرنگار تسنیم در رابطه با افزایش قیمت کله‌پاچه گفت: درحال حاضر کشتارگاه به ما اعلام کرده است که قیمت‌ها نامعلوم است و هر روز تغییر می‌کند، نمی‌دانم تا کی می‌توانیم به این وضعیت ادامه دهیم.

وی افزود: از طرفی اجاره بها مغازه، از طرفی دیگر پول کارگرها است، ولی با این افزایش قیمت، ما نمی‌توانیم هر روز به مشتری یک قیمت بدهیم، این شرایط کرونا هم که برای ما معضلی بزرگی ایجاد کرده است و به شدت دچار افت درآمد ماهانه شدیم.

این طباخ قدیمی مشهد گفت: در ارتباط با خروج آلایش‌های مصرفی مانند جگر و کله پاچه، در ابتدا باید نیاز روزانه شهر مشهد تامین و بعد به تهران یا سایر استان‌ها فرستاده شود، اما شخصا شاهد این بودم در کشتارگاه مشهد، تهرانی‌ها حضوری مراجعه می‌کنند و نقدا هم پرداخت می‌کنند و بدون هیچ نظارتی کله پاچه رو از استان خارج می‌کنند و در نهایت آسیب و افزایش قیمت آن به ما برمی‌گردد.

متاسفانه طبق گزارش میدانی خبرنگار تسنیم افزایش قیمت کله و پاچه مستقیم در دست دلال‌ها و واسطه‌ها است و این دلالان به هر قیمتی که بخواهند آن را می‌فروشند و نظارتی هم بر آن نیست.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کله پاچه در مشهد قیمت کله پاچه افزایش قیمت حال حاضر هزار تومان طباخی ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ ۵ کله پاچه بره و ۲۰ پاچه توسط آشپز مشهور چینی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراحل پخت پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز‌ ازبکستانی (فیلم) پخت یک غذای خلاقانه با گوشت، سیرابی و جگر توسط آشپز روستایی چینی (فیلم) پخت ماهی خاویاری به سبک آشپز آذربایجانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • مافیای شعرا
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • طبخ ۵ کله پاچه بره و ۲۰ پاچه توسط آشپز مشهور چینی (فیلم)
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • عنایتی: در پیکان با مهاجمان بیشتر کار می‌کنم/ شرایط خوبی را داریم اما بازی فردا برای ما سخت است
  • روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور | ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال
  • ناگفته های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال