Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@22:28:10 GMT

9 محصول فناورانه استان زنجان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۵۹۴۷

9 محصول فناورانه استان زنجان رونمایی شد

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: 9 محصول فناورانه و دانش بنیان که توسط شرکت‌های استان زنجان تولید شده و در مجموع بیش از 300 شغل ایجاد کرده است، رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود مرادخانی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: این محصولات فناورانه شامل CPRmeter با کاربرد مانیتورینگ کیفیت احیا و ماساژ قلبی، مبدل حرارتی برای تامین بخار مورد نیاز صنایع در صنایع اسیدسولفوریک، حوضچه بتن پلیمری یکپارچه برای استحصال طلا، مس و نقره (بزرگترین حوضچه)، دستگاه هسته‌گیر زیتون در حوزه صنایع تبدیلی و دکل‌های کامپوزیتی برای استفاده از بتن‌های توانمند در صنعت سازه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: چیپسیلر به عنوان روکش حفاظتی آسفالت، بتن RCCP غلتکی برای روسازی راه‌های کشور (جایگزین آسفالت)، قرص خمیردندان و دهانشویه  به عنوان جایگزین خمیردندان و دهانشویه و FixProbe با کاربرد قرائت خودکار کنتورهای دیجیتال نیز بخش دیگری از این محصولات هستند.

مرادخانی افزود: این محصولات با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در زنجان رونمایی شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جدید فناورانه و دانش‌بنیان استان نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه در روز 8 مهرماه با حضور 36 شرکت فناور و دانش‌بنیان در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان زنجان فعالیت خود را از سال 96 بر پایه چشم‌انداز راهبردی افزایش کارآفرینی و توسعه استان، افزایش توانمندی نخبگان استان در خلق ایده و صنعتی کردن آن، افزایش قدرت رقابت‌پذیری صنایع استان و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت حمایت از ایده‌های نو و فناورانه آغاز کرده است.

مرادخانی با بیان اینکه 32 شرکت دانش‌بنیان در ابتدای تاسیس پارک در استان مستقر بودند، خاطرنشان کرد: تعداد این شرکت‌ها امروز به 69 عدد رسیده و بالاتر از میانگین نرخ رشد کشوری است.

وی تامین زمین و ساختمان را مشکل اصلی پارک علم و فناوری استان زنجان بیان کرد و گفت: در این رابطه، مذاکرات و مکاتبات متعددی با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و امیدواریم مسئولان، حمایت لازم را در این زمینه داشته باشند تا مشکل پارک در این زمینه حل شود.

 

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: پارک علم و فناوری استان زنجان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پروژه انتقال آب غیرشرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه به طول ۶۷۰۰ متر کلنگ‌زنی شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این مراسم اظهار کرد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده‌ی استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تأسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام را از اهم مواردی دانست که می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد و افزود: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور رفع شود.

کد خبر 747450

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند