Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه شناسایی مادران باردار از طریق پرونده الکترونیک سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود گفت: زنان باردار با بیماری زمینه‌ای در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، طی دو روز گذشته بخشی از سهمیه واکسن آنفلوآنزا برای استان هرمزگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت تا در این مرحله برای بانوان باردار دارای بیماری زمینه‌ای واکسیناسیون انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصفهان| مرحله نخست واکسن آنفلوآنزا به بیماران پرخطر و مادران باردار اختصاص می‌یابدبایدها و نبایدهای تغذیه‌‌ای در بارداریبایدها و نبایدهای تغذیه‌‌ای در بارداری

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص نحوه شناسایی بانوان باردار در استان، در گفتگو با تسنیم گفت: در دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان پرونده الکترونیک سلامت داریم که بارها نیز از مردم عزیز خواهش کردیم که به مراکز جامع سلامت که تحت پوشش آن‌ هستند، مراجعه و اقدام به تشکیل این پرونده کنند.

دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد: بانوان باردار هم از این طریق تحت کنترل و شناسایی هستند؛ لذا اگر بانوى باردارى تاکنون به مراکز سلامت مراجعه نکرده و تشکیل پرونده سلامت نداده است، حتما در این روزها مراجعه کرده تا این اقدامات انجام شود و تحت واکسیناسیون آنفلوآنزا قرار گیرد.

وی در رابطه با واکسیناسیون سایر بانوان باردار تصریح کرد: در مرحله اول بانوان باردار در گروه پرخطر واکسینه می‌شوند و در مرحله بعد تمام بانوان باردار واکسن آنفلوآنزا را بصورت رایگان دریافت خواهند کرد.

نوروزیان در رابطه با شناسایی بانوان باردار در مناطق روستایی و دور افتاده که دسترسی مردم به مراکز درمانی سخت است، بیان کرد: برخلاف تصور مردم، شناسایى بانوان باردار راحت‌تر است و در این زمینه مشکلات کمترى داریم چرا که خانه‌هاى بهداشت در این روستاها فعال بوده و تمامى افراد به ویژه بانوان باردار تحت پوشش هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: مشکل شناسایی بیشتر در مناطق شهرى است به این دلیل که بسیارى از بانوان باردار اقدام به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نمی‌کنند که باید سریعا در این خصوص اقدام کنند.

سایر افراد چه زمانی واکسیناسیون خواهند شد؟

دکتر نوروزیان در این باره افزود: افرادى که بیمارى زمینه‌اى دارند در اولویت هاى بعد قرار دارند و به محض دریافت سهمیه بعدی اطلاع رسانى خواهیم کرد که چه زمانى و چگونه این افراد می‌توانند واکسیناسیون آنفلوآنزا را انجام دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: سالمندانى که در خانه سالمندان نگهدارى می‌شوند، در مراحل بعد همانند بانوان باردار بصورت رایگان واکسیناسیون خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: مردم نگرانى درخصوص توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا نداشته باشند چرا که در استان هرمزگان بدلیل دیر سرد شدن هوا تا پایان مهرماه فرصت مناسب تزریق این واکسن وجود دارد و به موقع واکسیناسیون انجام خواهد شد.

انتهای پیام/868/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واکسن آنفلوآنزا بانوان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی