Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا؛ سیما سادات لاری در حاشیه سفر به مازندران در جمعی از خبرنگاران  گفت: کم و کاستی‌هایی در حوزه سلامت بوده که اصحاب رسانه با اخبار مطلوب خود کمک کار ما بودند.

وی با اشاره به تجمع صورت گرفته برخی کارکنان کادر سلامتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: تجمع تنها مربوط به بابل و دلیل آن کاهش درآمدهای اختصاصی در بیمارستان‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: هزینه‌های بیماران کرونایی بسیار سرسام آور بوده وامکانات و تجهیزات حفاظتی ازجمله اسکن و دستگاه اکسیژن ساز بار مالی بالایی به بیمارستان ها تحمیل کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا اضافه کار کادر درمان از کارانه جدا شود و سازمان برنامه و بودجه کمک کرده تا ۲ هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌ها برای کارانه همکاران دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و تسویه تا پایان اسفند ۹۸ انجام شود.

لاری با اشاره به اقداماتی که برای واکسن کرونا صورت گرفته است، افزود: ایران در جمع ۱۸۰ کشور عضو  طرح "کواکس" قرار گرفته زیرا  بهترین راه دستیابی عادلانه در واکسن سرمایه‌گذاری در مشارکت خرید آن است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: برای تهیه واکسن ۱۵ درصد پیش پرداخت گرفته می‌شود، اگر شرکت ها نتوانند به تعهد خود عمل کنند، هزینه عودت می‌شود.

وی افزود: کواکس بهترین مکان  برای سرمایه گذاری تولید واکسن  بوده و ما دنبال  کارآزمایی بالینی واکسن ‌نیستیم بلکه به دنبال خرید دانش تولید واکسن هستیم؛اگر واکسنی  تولید شود شامل گروه های اسیب پذیر می‌شود. 

لاری گفت: ۱۵۸ شهر کشور اکنون در شرایط قرمز شیوع کرونا است، مازندران پیک کرونا را طی کرده و شرایط آن پایدارتر است. به طور میانگین ۱۰ درصد بستری‌های کرونایی فوتی است، این میزان در مازندران ۸ درصد است؛ ۲ درصد پایین تر از میانگین کشوری.

معاون وزیر بهداشت گفت: پیگیر تعطیلی تهران هستیم تا مصوبه دورکاری صورت گیرد، حضور دانش آموزان در مدارس جدی نیست و زیر ۱۵ درصد است و الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس را نداریم.

لاری گفت: بیماری کووید۱۹ همه را درگیر می‌کند، ۵۰ درصد افراد بستری شده دارای بیماری زمینه ای بودند و ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا بالای ۶۰ سال هستند. در حوزه کودکان نیم درصد فوتی‌های ۶ تا ۱۸ سال بودند و فوتی در دانش آموزان به ندرت اتفاق افتاده اما آنچه که مهم است  این بوده که دانش آموزان ناقلین خوبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امسال ۲و نیم میلیون  واکسن انفولانزا پیش بینی شد اما یکونیم میلیون واکسن با اولیت خانم های باردار، بیماران صعب العلاج ، بهزیستی، زندان ها و گروه های پر خطر توزیع  می‌شود. ارز ما به دلیل  تحریم ها برگشت خورد و در حال رایزنی هستیم تا با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی واکسن وارد کنیم؛ ما یک‌ونیم میلیون واکسن داریم که فعلا در دانشگاه ها توزیع کردیم و واکسن دیگری نیست که کلاه‌برداری  شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت درباره تناقض آزمایش تست کرونا و اسکن ریه  در تشخیص و تایید بیماری کرونا در بیمارستان‌ها اظهار کرد: تست کرونا مورد تایید و خطای آن بسیار کم است اما درگیری ریه ممکن شاید در برخی  رخ ندهد زیرا علایم کرونا متفاوت است.

کد خبر 553742 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واکسن دانش آموزان وزیر بهداشت بهداشت گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جمع دانش‌آموزان پایگاه مطالعاتی نوروزی آیت‌الله ادیب ناحیه ۴ شهر اصفهان گفت: نتایج کنکور، نشان می‌دهد تغییرات انجام‌شده آن را به عدالت آموزشی نزدیک‌تر کرده است، چرا که دانش‌آموزان‌مان در مناطق کمتربرخودار به رتبه‌های خوبی رسیدند و موفقیت‌های چشمگیری داشتند؛ برای مثال در استان‌های محروم رتبه‌های زیر ۱۰۰ بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کاظمی توجه به دانش در کنار دیگر شایستگی‌ها را مسئولیت امروز دانش‌آموزان دانست و افزود: تلاش می‌شود فرصت مطلوب آموزشی و زمینۀ عدالت آموزشی فراهم شود که تغییر سبک پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجۀ کنکور در همین راستا انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش گفت: در پویش جهاد علمی زمینۀ آموزش برخط بهترین دبیران تهران را که در دبیرستان ماندگار البرز مشغول تدریس هستند، فراهم شد؛ این طرح در سال گذشته منحصر به دانش‌آموزان پایه‌های دوازدهم و یادزهم مدارس شبانه‌روزی بود، اما امسال امکان دسترسی به این محتوا‌ها برای تمامی دانش‌آموزان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • فراخوان شرکت در تجمع حمایت مردمی از غزه و فلسطین
  • تکذیب افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی
  • مشارکت ۶۴۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در اعتکاف علمی
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی کشور
  • بیش از ۲ هزار تزریق واکسن هاری در طرح سلامت نوروزی تاکنون