Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۲۱۴ نمونه آزمایشگاهی از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده که سه هزار و ۲۷۱ مورد از نمونه‌ها مثبت بوده اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز، طی ۲۴ ساعت ۶۱ مورد مثبت جدید کرونا داشته ایم که ۴۴ مورد مربوط به بیرجند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف زاده ادامه داد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون آمار ۶۱ مورد مثبت در یک روز را نداشته ایم که این امر نیازمند توجه هر چه بیشتر شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۶۰ بیمار بستری قطعی کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شریف زاده با بیان اینکه حال یک بیمار کرونایی مساعد نیست، اظهار کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت دو مورد ناشی از کرونا، شمار فوتی‌ها به ۱۶۳ مورد رسیده است.

میزان ورود تجمعی به استان به ۳۹۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسید

شریف زاده با بیان اینکه میزان ورود تجمعی خراسان جنوبی به ۳۹۶ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: اگرچه این شاخص نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است اما باز هم نیازمند توجهی ویژه از سوی شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند با شاخص ۵۲۱ در ۱۰۰ هزار نفر بیشترین میزان ورود تجمعی را داشته است، گفت: میزان ورود تجمعی در بیرجند به شاخص کشوری نزدیک است.

شریف زاده بیان کرد: شهرستان سربیشه با ۴۴۷ در ۱۰۰ هزار نفر و بشرویه با ۴۰۵ در ۱۰۰ هزار نفر به ترتیب بیشترین میزان ورود تجمعی را داشته اند.

وی با بیان اینکه میزان ورود تجمعی در سطح کشور ۵۳۸ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، گفت: میزان مرگ و میر در سطح در خراسان جنوبی ۵ درصد است.

شریف زاده بیان کرد: به طور متوسط از ابتدای این اپیدمی تاکنون روزانه ۱۵ بیمار جدید کووید ۱۹ در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

۶ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی افزود: همچنین به طور متوسط هر ۳۲ ساعت یک نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

شریف زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است، افزود: شش شهرستان بشرویه، سربیشه، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در وضعیت نارنجی و پر خطر قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سه شهرستان خوسف، زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد و متوسط خطر هستند، افزود: دو شهرستان بیرجند و درمیان در وضعیت قرمز بوده و شهرستان سفید نداریم.

کد خبر 5037560

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم پزشکی خراسان جنوبی ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان شیوع کرونا دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی زلزله خراسان جنوبی ۱۰۰ هزار نفر شریف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرماندار درمیان در جلسه شورای ترافیک شهرستان درمیان با اشاره به اینکه این طرح از دی ۱۴۰۲ تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا شده است گفت: در این طرح که در سطح ۴ بخش شهرستان درمیان اجرا شد هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه از جمله موتور سیکلت، وانت بار‌ها و ماشین آلات کشاورزی به وسیله برچسب‌های شب رنگ آشکارسازی شدند.

فرجامی فرد افزود: این طرح به منظور جلوگیری از حوادث جاده‌ای و افزایش ایمنی در جاده‌ها اجرا شده است.

وی همچنین از اخذ مجوز احداث پارکینگ ماشین‌های سنگین در شهر اسدیه خبر داد

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • اجرای طرح چراغ روشن در درمیان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز