Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسداله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز سالمند، گفت: سالمندان برکت جامعه هستند و به همین منظور روزی  به این عنوان در سطح جهان برای تکریم این افراد نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه امسال روز تکریم از سالمند از سوی سازمان بهزیستی با شعار «کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» نامگذاری شده است، افزود: طبق تحول جمعیتی، ایران ۲۰ سال آینده با جامعه زیاد سالمندی روبرو است به همین منظور باید برای این قشر از جامعه برنامه ریزی‌هایی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه جامعه سالمندی امروز ده درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و در استان البرز نیز به همین صورت است، بیان کرد: در همین راستا شورای سالمندی استان جلسات مختلفی را برای ایجاد زندگی بهتر برای سالمندان برگزار کرده است.

حیدری با اشاره به اینکه باید امکانات رفاهی، بهداشتی و درمانی را برای این افراد گسترش و در دسترس قرار دهیم، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های قابل پیگیری در این جلسات مناسب سازی در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی، مبلمان شهری، پارک‌ها و اماکن عمومی است.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط در بین جامعه سالمندی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در همین راستان دو مرکز فرزانگان با کمک خود افراد سالمند در استان البرز راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه بهزیستی مجوز تاسیس خانه حمایتی و توانبخشی سالمندان می‌دهد، خاطرنشان کرد: این مراکز مکان‌های اقامتی باظرفیت ۱۰ نفر بوده و خدمات توانبخشی و درمانی ارائه  می‌کنند و زمینه ساز تداوم استقلال سالمندان می‌شود.

حیدری با عنوان اینکه در حال حاضر استان البرز دارای ۱۹ مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان است، گفت: در این مراکز هزارو ۳۸ سالمند نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۱۳۵ نفر آن فاقد سرپرست و مجهول الهویه و ۹۰۳ نفر نیز به صورت آزاد و سهمیه یارانه در حال نگهداری هستند.

وی در خصوص دیگر خدمات در حال انجام به جامعه سالمندی افزود: مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه سالمندان و مرکز توانبخشی خدمات در منزل ویژه این افراد از دیگر کارهای انجام شده از سوی بهزیستی برای سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز متذکر شد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا برای تهیه ملزومات پیشگیری از این بیماری به ازای هر نفر مبلغ یک میلیون تومان به حساب مراکز نگهداری از سالمند واریز شده است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: سالمندان استان البرز سازمان بهزیستی بهزیستی مدیرکل بهزیستی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی عالیانی ظهر سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد، گفت: فعالیت در بنیاد شهید علی رغم همه معنویت‌ها و ارزشمندی‌ها، سختی‌های خاص خود را نیز دارد و افرادی جامعه هدف آن هستند که در جنگ تحمیلی آسیب دیده اند و توقعاتی دارند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات قانون وجود دارد اما اسباب اجرای آن فراهم نیست که این موضوع موجب عدم انجام کار به نحو شایسته می‌شود، مطرح کرد: گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج چهارمین گلزار شهدای کشور است که کسی جرأت ورود به بازسازی آن را نداشت اما مدیرکل سابق نسبت به انجام این مهم اقدام و تلاش کرد خانواده‌های شهدا را اقناع کند.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: کلانشهر کرج دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است اما سایه استان تهران همچنان بر این شهر سنگینی می‌کند، نه تنها در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بلکه هنوز مدیریت برخی ادارات این شهر و استان نیز با تهران است.

عالیانی اظهار کرد: عملیات وعده صادق بار دیگر مسلمانان و شیعیان دنیا را سربلند و امیدوار کرد و خداوند یاس و ناامیدی را بیش از گذشته بر دل دشمنان افکند و ما روز به روز شاهد افول بیش از پیش کشورهای به اصطلاح قدرتمند غربی هستیم. امیدواریم به زودی شاهد نابودی غده سرطانی اسرائیل باشیم و این نابودی را جشن بگیریم.

سلیمان رستمیان، مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در این مراسم گفت: خداوند را شاکرم که بخشی از دوران خدمت بنده را در نهاد مقدس بنیاد شهید قرار داد تا بتوانم خدمتگزار خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشم. خدمت در تمام پیکره نظام عبادت اما خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران محراب این مسجد است.

وی با اشاره به اینکه کار همه کسانی که به جامعه ایثارگری خدمت می‌کنند، ارزشمند است، بیان کرد: امید است همه ما در هر جایگاه و مسؤولیتی که هستیم، بتوانیم رسالتی که بر عهده داریم را به درستی و با صداقت، روی باز، مردانگی، جوانمردی و ایثار انجام دهیم. خانواده‌های شهدا و ایثارگران جایگاه والایی دارند و باید به خوبی آنها را تکریم کنیم.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز جامعه ایثارگری این استان را دارای ظرفیت‌های بالا از نظر فرهنگی و بسیار قابل احترام و تقدیر دانست و تاکید کرد: جامعه ایثارگری ولی نعمتان ما هستند و باید آنها را تکریم کنیم. تمام ظرفیت این سیستم باید برای ایثارگران مورد استفاده قرار گیرد و خدمات خوب و شایسته ای به آنها ارائه شود.

امیرحسین دانش کهن، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در این مراسم ضمن تبریک پیروزی اخیر رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق و گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس بیان کرد: البرز از ابتدای انقلاب تاکنون شهدای بزرگی را تقدیم این نظام کرده است که یاد آنها را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه همه شهدا ویژگی‌های خاصی داشتند که ما وظیفه داریم آنها را احصا و به مردم معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: این شهدا هویت ساز استان هستند و ما باید آنها را به بهترین نحو ممکن به مردم معرفی کنیم؛ در غیر این صورت جای شهید و جلاد عوض شده و افراد دیگری به اشتباه برجسته می‌شوند.

کد خبر 6086633

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود