Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیبی گفت: شرایط کنونی این استان در خصوص بیماری کرونا بحرانی است و تخت خالی برای بستری کردن بیماران کرونایی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» بیان کرد: شرایط کنونی استان قزوین حتی از اسفند سال گذشته هم نگران کننده ‌تر شده است، بنابراین باید مقررات و نظارت در سطح این استان تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: هرگونه بی تفاوتی در مورد مقابله با کرونا در سطح استان قزوین آسیب زا است بنابراین هم مسئولان و هم مردم نقش تعیین کننده ای در مدیریت کرونا ایفا می کنند.

 

وی افزود: تعداد فوتی‌های استان قزوین به اسفند و فروردین که زمان اوج ویروس کرونا در کشور بوده بازگشته و این زنگ خطر جدی برای مردم و مسئولان استان قزوین است.

 

حبیبی تأکید کرد: در پیشگیری و مقابله با کرونا باید میدانی و عملیاتی عمل کرد چون صرف نظارت، دیگر کارساز و کارگر نیست.

 

وی عنوان کرد: هر فردی در هر جایگاهی باید متناسب با حیطه کاری خود، مسئولیت‌ ها و وظایف مشخص شده را دنبال و پیگیری کند و صرف گزارش دادن از نظارت‌ها دردی را دوا نمی‌کند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در شراطی فعلی رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی اصناف که محل پر تردد مردم محسوب می شود، رضایت بخش نیست و این رویه نگرانی درمانگران را ایجاد کرده است.

 

وی اعلام کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ارائه خدمات در بانک ها، ادارات، فروشگاه ها، پاساژها و مغازه ها و دیگر اماکن به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، ممنوع است و انتظار می رود که اصناف این مصوبه را هم برای خودشان و هم برای مشتریان شان رعایت کنند و دستگاه های ناظر هم به وظیفه نظارتی شان عمل کنند.

 

حبیبی یادآور شد: سازمان ها و ادارات استان قزوین به منظور پیشگیری از شیوع کرونا باید تدابیر ویژه ای اتخاذ و اجرایی کنند، ممنوعیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و برگزاری جلسات ادارات و دستگاه های اجرایی با حداکثر ۱۰ نفر و عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون استاندار قزوین وضعیت بحرانی کرونا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • بهبود شایع‌ترین بیماری زنان به کمک طب سنتی
  • این رفتارهای در خانه نشانه ابتلا به آلزایمر است
  • مرگ ناگهانی ۲۹ اسب در گراش بر اثر ابتلا به یک ویروس