Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-16@13:52:01 GMT

اول فوتبال؛ دوم هم فوتبال؟!

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۶۵۹۳

اول فوتبال؛ دوم هم فوتبال؟!

در حالی که کمتر از یک سال تا آغاز المپیک توکیو باقی مانده اما اوضاع کاروان ایران و افرادی که سهمیه کسب کرده‌اند مساعد نیست و تمرینات بسیاری از رشته ها هنوز آغاز نشده و سهمیه دارها نیز از آمادگی خوبی برخوردار نیستند.

به گزارش شریان نیوز،مهم ترین و معتبرترین رقابت ورزشی دنیا بدون شک بازی های المپیک است که سهمیه و مدال آن ارزش و اعتبار فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور بهترین ها با بالاترین میزان آمادگی، رقابت در این بازی ها را از هر مسابقه دیگری دشوارتر کرده و برهمین اساس برنامه ریزی و کسب آمادگی جهت حضور در این بازی ها حتی در فاصله چهارساله هم دیر به نظر می رسد و نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است.

بعد از تعویق یک ساله بازی های المپیک 2020 توکیو به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و بسیاری از ورزشکاران از این اتفاق استقبال کردند چرا که برای آمادگی بیشتر در خصوص کسب سهمیه یا حضور قدرتمند در توکیو فرصت را مناسب تر می دیدند.

حال کمتر از یک سال به آغاز بازی ها باقی مانده و بیش از 4 ماه نیز از اعلام تعویق المپیک گذشته با این حال در این مدت هیچ فعالیت جدی در خصوص استفاده بهینه از این تعویق صورت نگرفته است. هنوز بسیاری از رشته ها حتی تمرینات خود را هم آغاز نکردند و در رشته های دیگر هم نشانی از تکاپوی المپیک دیده نمی شود.

کشتی که در همه المپیک ها امید اول مدال آوری ایران بوده به گفته رئیس فدراسیونش اوضاع خوبی ندارد و نمی توان از این رشته حتی توقع یک مدال برنز داشت! وزنه برداری هنوز در برداشتن اولین گام دچار مشکل است و اصلا اردوهایش آغاز نشده! قایقرانی، کاراته، دوومیدانی، تکواندو و ... هم شرایط بهتری از دو رشته دیگر ندارند و در آن ها هم نشانی از المپیک وجود ندارد. تیم ملی والیبال هم که هنوز در انتخاب سرمربی ناتوان مانده و بعد از 4 ماه فدراسیون تازه به این نتیجه رسیده که سرمربی تیم ملی خارجی خواهد بود!

همین بررسی کوتاه نشان می دهد اوضاع ورزش ایران آن هم در فاصله کمتر از یک سال تا آغاز بازی های المپیک اصلا مساعد نیست و حتی رشته هایی که همیشه در المپیک برای ایران مدال آور بودند بدترین وضعیت سال های اخیر خود را سپری می کنند. در این میان که کاروان ایران از آمادگی خوبی برای حضور در المپیک برخوردار نیست تمام هم و غم ورزش ایران به موضوعات فوتبالی محدود شده است.

لیگ قهرمانان آسیا، غرامت ویلموتس، اساسنامه فدراسیون فوتبال، نقل و انتقالات لیگ برتر و چندین و چند مسئله فوتبالی برای ورزش ایران دارای اهمیت هستند اما جایگاه رشته های غیرفوتبالی کجاست؟ ورزشکاران رشته های المپیکی که قرار است تا یک سال آینده در مهمترین آوردگاه ورزش جهان شرکت کنند، امروز چه شرایطی دارند؟ آیا آن ها باید زیرسایه فوتبال بمانند و ناکامی آن ها را با بهانه کرونا توجیه کنیم؟

اگر قرار است مسئولان فقط به فوتبال اهمیت بدهند پس بهتر است نام وزارت ورزش به وزارت فوتبال تغییر کند! کمیته ملی المپیک هم در این میان منفعلانه عمل می کند و مشخص نیست چرا فدراسیون های المپیکی را که در انجام وظایف خود کم کار هستند مورد بازخواست قرار نمی دهد؟!

وقتی وضعیت کشتی و وزنه برداری ایران که در دوره های اخیر همیشه مدال آور بودند این چنین است، قطعا شرایط برای کاروان ایران هم مساعد نخواهد بود. گویی مسئولان به خواب زمستانی رفتند یا اینکه تصور می کنند کرونا بازهم به داد ورزش ایران خواهد رسید؛ در حالی که مسئولان برگزاری المپیک در آخرین اظهار نظر خود از برگزاری قطعی المپیک در سال 2021 خبردادند. پس دیگر خبری از فرصت تازه نیست؛ فرصتی که به نظر می رسد ورزش ایران یک بار آن را به راحتی از دست داده و شرایط فعلی رشته های المپیکی تایید کننده این مطلب است.

با وجود اینکه همه از وضعیت اقتصادی نامناسب فدراسیون ها باخبر هستند اما اینکه همه آن ها تا امروز دست روی دست گذاشته اند و با این بهانه هیچ قدمی برای آمادگی ورزشکارانشان برنمی دارند جای انتقاد دارد. زمانی که مدالی در المپیک به دست می آید مسئولان وزارت یا کمیته ملی المپیک به خوبی در عکس های یادگاری دیده می شوند اما امروز بسیاری از مسئولان به دنبال کسب محبوبت از طریق فوتبال به خصوص پرسپولیس و استقلال هستند و رشته های دیگر جزو اولویت هایشان نیست.

 

منبع: شریان

کلیدواژه: ورزش ایران بازی ها رشته ها یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۲۶‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات

ساعت پخش زنده دیدار تیم‌های ناپولی، لیورپول، میلان، آرسنال، اینتر، بایرلورکوزن و وردربرمن مقابل حریفان در لیگ‌های اروپا از شبکه ورزش، سایت آنتن و آپارات مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای مهم فوتبال امروز دنبال می‌شود که ساعت و لینک پخش همه این دیدارها در ادامه آمده است:

ساعت پخش زنده فوتبال امروز یکشنبه

سری آ ایتالیا (ناپولی - فروزینونه) ساعت ۱۴:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

بوندس لیگا ۲ آلمان (ماگدبورگ - هامبورگ) ساعت ۱۵:۰۰؛ پخش زنده از سایت آپارات‌

لالیگا اسپانیا (لاس پالماس - سویا) ساعت ۱۵:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ هلند (فورتونا سیتارد - فاینورد) ساعت ۱۶:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ برتر انگلیس (لیورپول - کریستال پالاس) ساعت ۱۶:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ برتر انگلیس (وستهام - فولام) ساعت ۱۶:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

سری آ ایتالیا (ساسولو - میلان) ساعت ۱۶:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

لیگ هلند (آژاکس - توئنته) ساعت ۱۸:۱۵؛ پخش زنده از سایت آپارات‌

لیگ برتر انگلیس (آرسنال - استون ویلا) ساعت ۱۹:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

بوندس لیگا آلمان (بایرلورکوزن - وردربرمن) ساعت ۱۹:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

سری آ ایتالیا (اودینزه - رم) ساعت ۱۹:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

سوپرلیگ ترکیه (فاتح کاراگومروک - فنرباغچه) ساعت ۱۹:۳۰؛ پخش زنده از سایت آپارات‌

لالیگا اسپانیا (اتلتیک بیلبائو - ویارئال) ساعت ۲۰:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

سری آ ایتالیا (اینتر - کالیاری) ساعت ۲۲:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 744358

دیگر خبرها

  • نخستین مشارکت ایران درمجمع کنفدراسیون پنتاتلون
  • نخستین مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا با حضور گودرزی
  • نخستین مشارکت ایران درمجمع کنفدراسیون پنتاتلون آسیا باحضور گودرزی
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۲۸‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • میزان آمادگی پاریس برای بازی‌های المپیک
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۲۷ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • رقابت ساحلی بازان در ۴ رشته ورزشی در مشهد
  • شکست ورزش در زمین سینما
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۲۶‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • استعداد‌های برتر بورسیه می‌شوند؛ فرجی می‌تواند به طلای المپیک برسد