Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:18:24 GMT

استاندارهمدان: ۷۰ درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۶۹۵۸

استاندارهمدان: ۷۰ درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافت

به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان افزود: ۵۰ درصد از اعتبارات هزینه ای نیز به همه دستگاه ها پرداخت شده و برخی از دستگاهها نیز بیشتر از این مبلغ را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه با وجود تخصیص اعتبار هیچ مانعی برای کار کردن وجود ندارد ادامه داد: ۲۵۵ میلیارد تومان نیز اوراق برای استان همدان جذب شده که دستگاه هایی که توانایی جذب این اعتبارات را ندارند، اعلام کنند تا به سایر دستگاهها واگذار شود تا به خزانه برنگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان گفت: در این شرایط تحریم، کار کردن عادی و اداری جوابگو نیست بنابراین باید همه مدیران به صورت جهادی، شبانه روزی و مخلصانه برای خدمت به مردم قدم بردارند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: کشور در شرایط تحریم ظالمانه قرار دارد و تمام تلاش دشمن ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران و ناامیدی مردم است اما تاکنون موفق نشده و مردم بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقاومت بر قله های استکبار با قدرت راه خود را ادامه می دهند و ایستاده اند.

وی افزود: با این شرایط استان همدان در کشور می درخشد و به کارگاه بزرگ عمرانی در همه بخش ها شامل آب، برق، راه، زیر ساخت ها، فن آوری های برتر و شهرک های صنعتی تبدیل شده است.

استاندار همدان تاکید کرد: فضای کار و خدمت و فعالیت های عمرانی نباید تحت الشعاع بحث انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراها و سیاسی شدن فضای کشور قرار گیرد.

شاهرخی از مدیران دستگاههای اجرایی خواست: عملکرد خود را برای اطلاع رسانی به مردم در اختیار رسانه ها قرار دهند تا مردم از کارهای اجرا شده در بخش های مختلف مطلع شوند.

وی با قدردانی از بهداشت و درمان همدان در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: این استان با تلاش، پشتیبانی و برنامه های مطلوب علوم پزشکی در کشور مثال زدنی است و اکنون به لحاظ کرونا دغدغه ای نداریم اما با این حال محدودیت ها را بیشتر خواهیم کرد.

استاندار همدان درباره فروش املاک مازاد دستگاههای اجرایی گفت: این املاک شناسایی شده و مجوز فروش دارد و نباید برای فروش آنها مقاومت شود چراکه درآمد حاصله از آن برای پیشبرد کارهای همان دستگاه هزینه می شود.

مرکز ملی جامع سرطان آبان بهره‌برداری می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز از بهره برداری مرحله اول مرکز ملی جامع سرطان این شهر در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: ۴۴۰میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه می شود و همه بیماری های خاص حتی از سراسر کشور می توانند به این مرکز مراجعه کنند.

حمید رضا حاجی بابایی خواستار رفع مشکلات طرحهای پردیس سینمایی همدان و تالار قرآن شد و افزود: تالار قرآن ردیف ملی دارد و با نشست های مسوولان و شهرداری باید گره این طرح باز شود.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ در حال آماده شدن است افزود: همه طرحهایی که در سفر دکتر نوبخت به استان موافقت شده نیازمند ماده ۲۳ است تا بتواند در ردیف بودجه آوره شود بنابراین مدیران باید تا پایان مهر ماه این طرحها را با سرعت به انجام برسانند.

وی ادامه داد: مجلس برای دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده که طرحهایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند را  به اتمام برساند که با این کار انقلابی در اجرای طرحها ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا استانداری همدان سید سعید شاهرخی حمیدرضا حاجی ‌بابایی سرطان اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا استانداری همدان سید سعید شاهرخی حمیدرضا حاجی بابایی سرطان اعتبارات مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا استانداری همدان سید سعید شاهرخی حمیدرضا حاجی بابایی سرطان اعتبارات اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود

مالک رحمتی در جلسه شورای اداری شهرستان مرند با اشاره به وجود بیش از ۵۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور گفت: تشخیص دولت سیزدهم این بوده است که هیچ پروژه جدیدی، به جز پروژه‌های بحرانی یا پروژه‌های مربوط به نهضت ملی مسکن و رفع ناترازی‌های زیربنایی، شروع نشود.

وی افزود: تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی انجام می‌شود که امسال قابلیت بهره‌برداری داشته باشند، در غیر این صورت، تخصیص اعتبار دشوار خواهد بود.

وی درخصوص پروژه استادیوم ۵ هزار نفری مرند، بر آغاز عملیات زیرسازی آن با استفاده از ظرفیت‌های فنی استان تاکید کرد و گفت: برای تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهور پیگیری لازم را انجام می‌دهیم و اداره کل ورزش و جوانان نیز باید مناقصه انجام پروژه را در اولین فرصت برگزار کند.

استاندار آذربایجان شرقی  پروژه توسعه بیمارستان آیت‌الله حجت کوه‌کمری مرند را مهم تلقی و خاطرنشان کرد: طبق تعهد پیمانکار، این بیمارستان در دو فاز تا پایان مرداد و آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. البته مساله اصلی شهرستان، بیمارستان ۳۰۴ تخت‌خوابی است که با توجه به هزینه بالای آن، باید در چند مرحله اجرا شود تا مردم بتوانند در مدت زمان مناسبی از آن استفاده کنند.

 

فرماندار مرند نیز در ابتدای این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت این شهرستان در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: از مجموع ۷۸۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب شهرستان در سفر اول رئیس جمهور، ۲۳ درصد تخصیص یافته، اما از اعتبار ۴۸۶ میلیارد تومانی سفر دوم هنوز هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

داود عباسی نرخ اشتغال شهرستان مرند را ۸۹ درصد و نرخ بیکاری این شهرستان را ۱۱ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، برای ۵۹۴۶ نفر شغل در این شهرستان ایجاد شده است و تا پایان تیر ماه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، ۲۸۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

فرماندار مرند همچنین وجود پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد، کمبود سرانه فضای بهداشتی و درمانی، غیرفعال بودن کازخانه الیاف شیشه، وجود ۱۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای، عدم تکمیل بزرگراه‌های مرند- خوی و مرند- جلفا، نبود پایانه مسافری و کمبود منابع آب شرب و کشاورزی را از مهم‌ترین مشکلات شهرستان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • توجه به آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری برای کشور است