Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: یک بهله سارگپه که توسط دوستداران و حامیان حیات وحش به این اداره تحویل داده شده بود پس از نگهداری و تیمار و اطمینان از بازیابی قدرت پرواز در ارتفاعات و زیستگاه‌های مناسب این شهرستان رها سازی و به دامان طبیعت برگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنور افزود: پرندگان شکاری از اجزای مهم زیست بوم‌ها هستند و نقش مهمی در زنجیره غذایی ایفا می‌کنند و باعث تعادل اکوسیستم طبیعی حیات وحش می‌شود.

بیشتر بخوانید

یک بال سارگپه در طبیعت تالاب کانی برازان رهاسازی شد

رها سازی یک بهله عقاب کمیاب در دامان طبیعت

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: براساس مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست پرنده شکاری سارگپه از گونه‌های حمایت شده است و هرگونه شکار یا نگهداری از آن‌ها غیرقانونی بوده و مشمول پرداخت ضررو زیان می‌باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: سارگپه پرنده‌ای شکاری است، کوچکتر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه و رنگ پر و بال متنوعی دارد و از زنبور‌ها و گاهی از موش، پرندگان کوچک و تخم پرندگان تغذیه می‌کند.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش رهاسازی پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی از مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه،پنجم فروردین ۱۴۰۳ از محل سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی شد.

وی افزود: در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌شود و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد. 

رستگاری گفت: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر، از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)