Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@12:03:00 GMT

◄ آیا قیمت خودرو دوباره افزایش خواهد داشت؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۷۲۰۱

◄ آیا قیمت خودرو دوباره افزایش خواهد داشت؟

تین نیوز

بر اساس گزارش‌ها رفت‌وآمد خودروسازان به شورای رقابت زیاد شده و احتمالا باید در انتظار مجوز جدید افزایش قیمت‌ها از سوی شورای رقابت باشیم. آن هم بر اساس تصمیم عجیب و بحث‌برانگیز شورایی که قرار بود وضعیت بازار خودرو رو ساماندهی کند.

به گزارش تین‌نیوز، افزایش بی‌سابقه قیمت خودروهای داخلی در 2 سال اخیر سبب شد تا سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی با تشکیل کمیته خودرو به مشکلات این صنعت رسیدگی کرده و از افزایش بی حد و مرز قیمت ها در بازار جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت‌هایی که مرزهای تازه‌ای را می‌شکستند. اما نتیجه این «هم‌افزایی» تصمیمی عجیب بود.

افزایش قیمت هر سه ماه!

28 تیرماه سال جاری رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را مشخص کرده است، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده‌اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت‌گذاری اجرایی می‌کند.

رضا شیوا با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه‌های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، اظهار داشت: بر همین اساس اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشد باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی تصمیم نهایی در مورد تغییر قیمت‌ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را مشخص کرده است، افزود: این دستورالعمل تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد.

رئیس شورای رقابت در خصوص مطرح شدن تعیین قیمت خودرو آن هم به روش کلینیک، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده‌اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت‌گذاری اجرایی می‌کند به نحوی که از هفت تا ۱۰ متخصص در حوزه خودرو درخوست نموده تا با بررسی مستنداتی که در اختیار آنها قرار گذاشته شده ضمن توجه به هزینه تمام شده خودرو قیمت پایه محصولات جدید تعیین می‌شود.

شیوا اضافه کرد: این روش فقط برای خودروهایی که قیمت پایه نداشته و تولید جدید هستند استفاده می‌شود و در مابقی خودروها دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو مصوب شورای رقابت اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید نگاهی به تعداد متقاضیان خرید خودرو در فروش‌های فوق العاده خودروسازان قیمت‌ها در بازار خودرو، حبابی و غیر واقعی است تشدید محدودیت قیمت‌گذاری در سایت‌های خرید و فروش خودرو

 

فصل تازه قیمت‌ها از راه رسیده است؟

حالا گزارش‌ها نشان می‌دهد رفت‌وآمد خودروسازان به شورای رقابت دوباره زیاده شده و شاید که باید منتظر افزایش دوباره قیمت‌ها باشیم. افزایشی که شرایط را دشوارتر از همیشه خواهد کرد. گرچه نگاهی به بازار خودرو در روزهای اخیر هم نشان می‌دهد که قیمت‌ها دوباره بر مدار افزایش قرار گرفته است. 

بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارند شرکت‌های خودروسازی تلاش می‌کنند تا به هر شکل ممکن از حاشیه زیان فاصله بگیرند و به سوددهی تولیدات برسند. اما با روشی که می‌بینیم. روشی که فشار آن را مصرف‌کننده تحمل خواهد کرد. ظاهرا هیچ اراده‌ای قادر نیست تا شرکت‌های خودروسازی را مسیری که در آن قرار گرفته‌اند منحرف کند. باید دید آیا رزم حسینی وزیر جدید صمت که وعده چنین کاری را داده است، موفق خواهد شد.

 

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تنظیم بازار خودرو خودروسازان رقابت قیمت خودرو شورای رقابت قیمت گذاری قیمت پایه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای وزیر می‌دانید مردم باید ۷ ماه قبل خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند؟

فتح الله توسلی تصریح کرد: قیمت به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد و هیچ کسی پاسخگو نیست و آقای وزیر میدانید مردم باید از هفت ماه قبل باید خودرو را تحویل می‌گرفتند، اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

به گزارش ایلنا، وی در نشست علنی امروز (یکشنبه دو اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام حمایت از اجرای عملیات وعده صادق گفت: به عنوان خادم مردم باید مواردی را یادآوری کنم، از جمله کمبود نیروی انسانی در جامعه پزشکی یک مسأله مهم است و من تاکید میکنم مسئولین باید از محیط گلخانه‌ای خارج شوند و واقعیت‌های جامعه را ببینند.

وی افزود: کشاورزان در تامین سوخت خود مشکل دارند و نباید کسانی در تهران با تصمیمات ناهماهنگ کشاورزان را در شرایط سخت فعلی سرگردان کنند، بررسی‌های نشان می‌دهد حقوق و مزایای کارکنان وزارت کشور نیز بسیار ناچیز است و انگیزه کافی در این وزارتخانه وجود ندارد و آسیب جدی به کشور خواهد زد همینطور وضعیت بازار و افزایش نابسامان قیمت‌ها قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت ارز قابل پذیرش نیست و همه باید به وظایف خود عمل کنند و سازمان توسعه تجارت در این زمینه غیر پاسخگو است و به وظایف خود به خوبی عمل نکرده است و باید در این زمینه عمل کند.

وی با انتقاد از وضعیت بازار خودرو، گفت: وزیر محترم صنعت معدن و تجارت من شما را یکی از وزرای با سابقه و توانمند میدانم، اما بار‌ها عرض کردم وضعیت خودرو پاشنه آشیل وزارت صمت است و آیا وزیر از وضعیت خودرو و کیفیت و قیمت آن اطلاع دارد؟

وی ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و قیمت به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد و هیچ کس پاسخگو نیست و آقای وزیر میدانید مردم باید از هفت ماه قبل خودرو را تحویل می‌گرفتند، اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده اند و در نهایت می‌شنوند که این خودرو مورد نظر شما موجود نیست.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • وزیر صمت: در مورد قیمت پژو پارس، شورای رقابت مسؤول است
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • آقای وزیر می‌دانید مردم باید ۷ ماه قبل خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند؟
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد