Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، در نشست شورای عالی قوه قضائیه با شورای قضائی استان‌ها، با بیان اینکه مبارزه با فساد، حمایت از تولید و تکریم ارباب‌رجوع به عدلیه، سه اولویت اصلی قوه قضائیه در سال ۹۹ است، اظهار داشت: مقابله با قاچاق کالا به عنوان یکی از موانع تولید، با جدیت در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: نابسامانی و عدم نظارت در صدور کارت‌های بازرگانی، زمینه سوء استفاده از ارز‌های تخصیصی برای واردات را فراهم می‌کند؛ گاهی می‌بینیم یا می‌شنویم که به نام یک پیرزن یا پیرمرد روستایی یا یک کودک، واردات انجام می‌شود که اصلاً از این مساله حتی مطلع نیستند؛ این مساله هم عجیب است هم غیر قابل تحمل.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: دستورالعمل نحوه مشارکت مردم در ماموریت‌های دستگاه قضائی برای قرار گرفتن در زونکن پس از رویت، صادر نشده است بلکه برای همه بخش‌ها لازم‌الاجرا است؛ اولویت همکاران قضائی این باشد که از تمام ظرفیت‌ها برای حل و فصل دعاوی و خصومت‌ها در شورا‌های حل اختلاف استفاده کنند. در کنار حل و فصل دعاوی، حبس زدایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس مورد تاکید ما است.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: شکل‌گیری دستگاه قضائیه هوشمند در گرو استفاده از فناوری‌های نوین است و بر همین اساس دادرسی الکترونیک و استفاده از سامانه‌ها در همه بخش‌ها و امور قضائی باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: نتیجه غربالگری در برخی زندان‌ها نشان می‌دهد که هنوز کسانی در زندان هستند که با استفاده از ظرفیت قوانین موجود هم امکان آزادی دارند.

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: لازم است صیانت از سلامت دستگاه قضائی و همکاران، با جدیت دنبال شود، حضور یک نیروی ناسالم در مجموعه قضائی دغدغه آفرین است و قبل از اینکه غصه دار محروم شدن از یک همکار شویم، باید برای صیانت از او تدبیر کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: حضور قاضی در دفتر وکیل و کارشناس ولو آنکه از همکاران سابق دادگستری باشند، زمینه روابط ناسالم را فراهم می‌کند؛ روابط ناسالم را تحمل نمی‌کنیم و به نصیحت و توصیه در این زمینه اکتفا نخواهیم کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شورای عالی قوه قضاییه حجت الاسلام رئیسی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد و راکد از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که در طول این مدت در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم دستوری است که از سوی مقام معظم رهبری برای ما مسئولین صادر شده که در این راستا مدیران استان موظف هستند دستور ایشان را اجرایی کنند.

وی افزود: ما درمدیریت استان به دنبال این هستیم مسیر را برای حضور مردم دراین حوزه تسهیل کنیم تا جهش تولید با مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار جزو مسائلی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و آمار گواه این موضوع بوده است. براساس آمار در سال 1402  بیش از یک هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور احیا شده و به چرخه بازگشته است.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه خویش به این موضوع ورود کند، شخصی که با تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه‌گذاری است گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد