Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: از ۱۵ مهرماه تا هفته تربیت بدنی ۴۵۰ خانه ورزش روستایی و عشایری در سراسر کشور افتتاح و رونمایی خواهد شد که این تعداد را سعی داریم تا پایان سال به مرز ۵۰۰۰ خانه روستایی افزایش دهیم.

عباسعلی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی که از ۲۶ مهرماه آغاز می‌شود سعی داریم جشنواره‌های مختلفی را در قالب بازی‌های بومی محلی در سطح استان‌ها به صورت سراسری برگزار کنیم که یکی از این جشنواره‌ها برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع اربعین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یک پویشی در خصوص موضوعات فرهنگی در حوزه ورزش روستایی و عشایری در سطح کشور برگزار خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم در این شرایط کرونایی مردم را به انجام فعالیت‌های ورزشی ترغیب و تشویق کنیم.

وی گفت: ورزشکاران روستایی و عشایری در هر استان می‌توانند سه کلیپ برتر خود را به ما ارسال کنند که در پایان نفرات برتر شناسایی و اعلام خواهند شد.

سرپرست فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری ادامه داد: از ۱۵ مهرماه تا هفته تربیت بدنی ۴۵۰ خانه ورزش روستایی و عشایری رونمایی و افتتاح خواهد شد که سعی داریم این تعداد خانه ورزش روستایی و عشایری را تا پایان سال به مرز ۵۰۰۰ خانه روستایی افزایش دهیم.

اکبری خاطر نشان کرد: با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین یونسکو سعی داریم رشته‌های بومی محلی برخی از استان‌ها را به ثبت ملی برسانیم.  

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی همچنین درباره عملکرد خود در طی ۴ ماه حضورش در این فدراسیون افزود: در طی این مدت هیچ کاری روی زمین باقی نمانده و فعالیت‌های جاری فدراسیون به خوبی انجام شده است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برگزاری انتخابات در فضای آرام و بدون تنش است که به عنوان سرپرست فدراسیون سعی کردم زمینه های برگزاری انتخابات را فراهم کنم تا بعد از تایید استعلام کاندیداها،  انتخابات را سریع‌تر برگزار کنیم.

وی همچنین درباره برگزاری جام خوشه‌چین خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری این جام برای دومین‌بار با دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش انجام شده و تمام تمهیدات لازم فراهم شده است. اگر وضعیت از نظر بیماری کرونا مناسب باشد سعی داریم مرحله دوم این مسابقات را بهتر از سال گذشته برگزار کنیم، البته اگر شرایط از نظر کرونا به نحوی باشد که سلامتی ورزشکاران به خطر بیفتد، اصراری برای برگزاری جام خوشه‌چین نخواهیم داشت.

اکبری در پایان درباره برنامه‌های این فدراسیون تا پایان سال اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برگزاری مسابقات بین‌المللی جورابین است که یک نوع ورزش بومی محلی مربوط به  آذربایجان غربی است، در این خصوص ما از شورای برون مرزی وزارت ورزش مجوز برگزاری این مسابقات را دریافت کردیم و تصمیم داریم این مسابقات را با حضور کشورهای منطقه در استان آذربایجان غربی برگزار کنیم. به هر صورت برگزاری این مسابقات نیز بستگی به وضعیت بیماری کرونا دارد و اگر مشکلی برای برگزاری نداشته باشیم سعی داریم این مسابقات را اواخر دی یا بهمن برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه ورزش روستایی خانه ورزش روستایی و عشایری روستایی و عشایری سرپرست فدراسیون هفته تربیت بدنی بومی محلی برگزار کنیم سعی داریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی

رئیس فدراسیون جهانی کوراش از وزیر ورزش به سبب حمایت در راستای برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش پوریا ولی قدردانی کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی کوراش طی نامه‌ای به کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان؛ از وی به سبب حمایت از کوراش و برگزاری مسابقات جام پوریا ولی تشکر و قدردانی کرد.

فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین




در متن نامه حیدر فرمان خطاب به کیومرث‌ هاشمی آمده است:

«جناب آقای دکتر کیومرث هاشمی
وزیر محترم ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران

امیدوارم حال شما خوب باشد، می‌خواهم صمیمانه از حمایت‌های ارزشمند شما از مسابقات بین‌المللی پوریای ولی در اسفراین ایران تشکر کنم. تعهد پایدار شما به ترویج ورزش و ایجاد فرصت برای ورزشکاران نه تنها الهام بخش بوده، بلکه تغییرات مثبت و قابل توجهی در زندگی این ورزشکاران ایجاد کرده است، که گواهی بر رهبری تأثیرگذار شما است.

مدیریت فوق العاده شما نقش اساسی در تضمین موفقیت چشمگیر این مسابقه قهرمانی ایفا کرده است. این یک بستر جهانی برای نشان دادن استعدادهای ورزشکاران ما فراهم کرده و فدراسیون بین‌المللی کوراش واقعاً از این بابت سپاسگزار است.

یک بار دیگر از تعهد شما نسبت به ورزش تشکر می‌کنم. رهبری مستمر شما باعث تاثیر مثبت می‌شود و ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری در مسابقات بعدی قهرمانی کوراش بزرگسالان آسیا در ایران در ماه ژوئن 2024 هستیم.

در پایان جا دارد از جناب آقای دکتر امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشوی ایران بابت سختکوشی و زمانی که نسبت به این رویداد تاریخی صرف کردند، تشکر کنم. از استاندار خراسان شمالی جناب آقای دکتر حسین نژاد و مدیر کل ورزش استان خراسان شمالی جناب آقای دکتر شاکری بابت ایجاد امکانات مناسب در مکان تاریخی زینل خان تشکر و قدردانی می‌نماییم.

امیدوارم پوریای ولی تبدیل به یک رویداد سالانه شود که هر ساله بهترین بازیکنان کوراش در سراسر جهان را جذب کند.

با احترام
حیدر فرمان
رئیس فدراسیون جهانی کوراش»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت