Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:حقابه دریاچه ارومیه از سد‌ها از آبان ماه رهاسازی می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،فرهاد سرخوش مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت پهنه ی فیروزه ای آذربایجان گفت: هم اکنون دریاچه ارومیه سه میلیارد و ۳۲٠ میلیون مترمکعب آب دارد که در مدت مشابه سال گذشته حجم آب آن  سه میلیارد و ۴۱٠ میلیون مترمکعب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخوش اظهار کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه یک هزار و ۲۷۱.۲۶ متر است که این میزان سال گذشته یک هزار و ۲۷۱.۲۹ متر بوده است.

مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه   تصریح کرد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز ۲۸٠٠ کیلومتر مربع است.

سرخوش بااشاره به رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه گفت: طبق برنامه ریزی حقابه دریاچه ارومیه از سد‌ها از آبان ماه رهاسازی می‌شود و تراز دریاچه با آغاز بارش‌ها افزایش می‌یابد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریاچه ارومیه رهاسازی ستاد احیای دریاچه ارومیه رهاسازی آب برای دریاچه ارومیه رهاسازی آب ستاد احیا دریاچه ارومیه دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید

سعید شهند افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، ۶ رأس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی ۴ ماده و ۲ نر منتقل شده است که با تولد ۳ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ و با تولد دو گوساله گوزن در سال جاری، تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطر انقراض، به خصوص گوساله‌های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می‌دهند و امید‌ها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می‌شود.

طبق گفته روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، اواخر فروردین ماه امسال اولین گوساله گوزن زرد ایرانی نیز در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد.

دیگر خبرها

  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر
  • جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • ۲۸۵ میلیون مترمکعب آب از سد بوکان رهاسازی شد