Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امین کریمی رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان گفت: عسل کنار یکی از مرغوب‌ترین عسل‌های تولیدی استان است که مشتریان بی‌شمار و خاصی دارد، این عسل خواص درمانی و غذایی بسیار دارد که در شهر‌های شوشتر، دزفول، گتوند و بهبهان شاهد بیشترین درختان کنار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در پارسال میزان برداشت عسل از هر کندو در مناطق کنارخیز بین ۳.۵ تا ۴ کیلو گرم بود که پیش‌بینی می‌شود امسال هم این اتفاق رخ دهد و با توجه به اینکه در تولید عسل کوهستان با کاهش روبرو بودیم، عسل کنار این افت تولید را جبران کند.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت عسل کنار در امسال با توجه به افزایش ۳۰۰ درصدی نهاده‌ها و هزینه‌های حمل و نقل حدود ۲۵ درصد افزایش داشته باشد تصریح کرد: در پارسال قیمت عسل کنار درجه یک بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، عسل درجه ۲ حدود ۱۰۰ هزار تومان و درجه ۳ حدود ۷۰ هزار تومان بوده است .

رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان تصریح کرد: یکی از خواسته‌های به حق و جدی زنبورداران استان خوزستان که بومی‌ترین تولید کنندگان کشور به شمار می‌روند تخصیص اعتبارات دولتی است که سال‌های زیادی از قطع شدن آن می‌گذرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عسل طبیعی زنبور عسل عسل کنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت   چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • اوج گیری گرما در اروند
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر