Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهارشنبه‌شب (دیشب) یک پایگاه نظامی آمریکا در اربیل (کردستان عراق) هدف حمله راکتی ناشناس قرار گرفت.

احمد عبد الساده نویسنده و روزنامه‌نگار عراقی در واکنش به این حمله نوشت که این اتفاق در اربیل با راکت‌هایی که از نینوی شلیک شده، یک طرح آمریکایی است.

عبدالساده در صفحه توئتیر خود تأکید کرد که هدف از این طرح، بهانه‌تراشی برای بیرون راندن نیروهای سازمان الحشد الشعبی از نینوی و سایر مناطق آزاد شده (در شمال عراق) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحلیلگر تأکید کرد که آمریکا با این طرح قصد دارد، سناریوی داعش را بار دیگر اجرایی کند.


توئیت عبدالساده

 

این تحلیلگر عراقی مدعی شد که این طرح را مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق با اخراج الحشد از فرودگاه بغداد و منطقه سبز آغاز کرده و اکنون دارد آن را ادامه می‌دهد.

عبدالساده همچنین نوشت، الکاظمی با بستن دفتر تشریفات الحشد در فرودگاه و تغییر فرمانده تیم حفاظت از منطقه سبز، این اقدام را انجام داد.

در همین ارتباط، فرماندهی الحشد در استان نینوی ضمن ابراز تعجب درباره واکنشهای عجولانه به این حمله راکتی و متهم کردن الحشد الشعبی، تأکید کرد، منطقه‌ای که موشک‌ها از آن به سمت اربیل شلیک شد، یک منطقه غیر مسکونی است. این فرماندهی خبر داد، این منطقه در یک مثلثی واقع شده که نیروهای ارتش، الحشد الشعبی و پیشمرگه کنترل آن را در دست دارند.

الحشد خاطر نشان کرد، تحقیقات درباره این حمله آغاز شده و دوربین‌ها بازبینی خواهد شد تا مشخص شود خودروی حامل موشک از کجا آمده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا عراق اربیل الحشد الشعبی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق از ۱۳ سال پیش تاکنون، محسوب می شود. اردوغان در این سفر قرار است علاوه بر دیدار با مقامات عراقی در بغداد به اربیل سفر کند و در آنجا با برخی مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.

پیش از این، «هاکان فیدان» وزیرخارجه ترکیه در ارتباط با این سفر گفته بود که اردوغان قرار است با «عبداللطیف رشید» همتای عراقی خود، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار کند.

همچنین قرار است در این دیدار ۲۰ تفاهم نامه همکاری میان ترکیه و عراق به امضا برسد. گفته می شود توافق درباره ازسرگیری انتقال نفت از خط لوله بندر جیهان-کرکوک یکی از برنامه های سفر اردوغان است.

کد خبر 6085426 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت