Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شهبازی گفت: پیگیر حق فرهنگیان همدان هستیم و کمبود نیروهای آموزش‌وپرورش را از خود استان جبران می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، درباره به‌کارگیری نیروهای آموزش‌وپرورش لرستان در شهرهای استان همدان گفت: به‌محض اطلاع از این خبر به همراه مجمع نمایندگان استان سریع به این موضوع ورود کردیم و پیگیر این موضوع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اصل این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ۴۲ نفر از نیروهای آموزش‌وپرورش لرستان در شهرهای مختلف استان همدان مشغول به کار شدند که جویای چگونگی این اتفاق شدیم که به این موضوع رسیدیم که در سال ۹۱ مصوبه‌ای بوده است که تا ۲۶ مهر آن سال کسانی که حق‌التدریس بودند در سراسر کشور مشمول استخدام می‌شدند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس ادامه داد: به دلیل عملکرد بد مسئولان سابق آموزش‌وپرورش و استان و سخت‌گیری‌هایی که شده همه افراد مشمول این مصوبه در استان همدان نتوانستند مدارک و سوابق خود را ارائه کنند و استخدام نشده‌اند.

وی افزود: بر اساس این سهل‌انگاری در استان همدان فقط حدود ۵۰۰ نفربر اساس آن مصوبه استخدام شدند و در استان لرستان ۲ هزار نفر استخدام شدند که الآن لرستان با نیروی مازاد مواجه شده است و با تصمیم وزارت آموزش‌وپرورش مقررشده از این نیروهای مازاد در استان‌های هم‌جوار از جمله همدان استفاده شود.

شهبازی گفت: برای پیگیری این موضوع مجمع نمایندگان با حضور استاندار جلسه‌ای داشتیم و به جد پیگیر این موضوع بودیم تا از این اقدام جلوگیری شود و این اتفاق‌نظر بین نمایندگان اتفاق افتاد و قرار شد از طریق استاندار این اقدام و اعتراض منعکس شود و در جلسه با وزیر آموزش‌وپرورش و معاون وی نیز این اعتراض را اعلام کردیم.

وی بابیان اینکه پیگیر جذب نیروهای استان همدان هستیم، اظهار داشت: قرار شد کسانی در استان همدان که در سال ۹۱ مشمول مصوبه بودند و در آن موقع بر اساس سخت‌گیری‌ها نتوانستند اسناد و مدارک را ارائه کنند شناسایی شوند و بتوانیم که این افراد را بر اساس مصوبات و مجوزها جایگزین نیروهای استان لرستان کنیم و نیروهای این استان نیز به لرستان بازگردند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: برای این قشر از لرستان هم مشکل پیش‌آمده چون آن‌ها هم از شهر خود باید به استان‌های دیگر بروند و ما معتقدیم کمبود نیروهای استان همدان را از طریق نیروهای خود استان جبران کنیم و پیگیر این موضوع هستیم.

شهبازی افزود: همه نمایندگان در این موضوع اتفاق‌نظر داشتند و ما معترض این قضیه بودیم ولی عده‌ای بدون سند و بدون اطلاع مطالب دیگری را عنوان می‌کنند که صحیح نیست.

وی ادامه داد: به‌اتفاق نمایندگان استان در خدمت همشهری‌ها و هم استانی‌های عزیز هستیم تا حق آن‌ها ضایع نشود و تا نتیجه‌گیری کامل پیگیر حق فرهنگیان استان هستیم.

نماینده مردم نهاوند به پیگیری یکی دیگر از مشکلات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در گفت‌وگویی که در مجلس با وزیر آموزش‌وپرورش داشتیم به دنبال تبدیل وضعیت کسانی که مقاطع تحصیلات لیسانس و فوق‌لیسانس دارند و در مشاغل دیگر و خدماتی استفاده می‌شوند، هستیم و درخواست کردیم که از وجود این عزیزان در مقاطع آموزشی استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروهای آموزش وپرورش نماینده مردم نهاوند استان همدان استان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی اشتغال بوشهری‌ها در پارس جنوبی جبران شود

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه ویژه به اشتغال نیروهای بومی استان در صنایع مختلف پارس جنوبی گفت: هر چند سال گذاشته اقدامات خوبی انجام شد ولی باید تلاش شود عقب‌ماندگی تحقق جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی استان جبران شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در نشست با مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه این منطقه مهم صنعتی و تولیدی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی که تاکنون افزون بر 150 میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است در عرصه تولید، صادرات، اشتغال و اقتصاد دریا محور نقش مهم و اثرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه عمده صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی صورت می‌گیرد گفت: 50 درصد محصولات صنایع پتروشیمی ایران در استان بوشهر و منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود و این درحالی است که بیش از 72 درصد گاز مصرفی کشور از این منطقه مهم تولید و به خطوط سراسری منتقل می‌شود.

استاندار بوشهر منطقه پارس جنوبی را نقاط مهم، استراتژیک و حساس کشور دانست و تأکید کرد: توجه به حوزه امنیت و پایش نظارتی و ایمنی این منطقه صنعتی باید در اولویت برنامه‌ها باید قرار داشته باشد

محمدی‌زاده یکی از مصوبات مهم دولت تحقق 50 درصد نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع مختلف پارس جنوبی دانست و گفت: اشتغال نیروهای بومی در تأسیسات این منطقه هم به نفع منافع ملی و هم اینکه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و سبب پایداری جمعیت می‌شود.

وی با بیان اینکه مکلف به اجرایی شدن مصوبات دولت هستیم اضافه کرد: برای تحقق مصوبات دولت در بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی که اکنون عقب‌ماندگی است باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته اضافه کرد: باید تلاش شود عقب‌ماندگی تحقق جذب 50 درصدی اشتغال و استخدام نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی جبران شود.

محمدی‌زاده در ادامه با اشاره به  تصویب سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومانی از سوی وزارت نفت و صنایع پتروشیمی در سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان بوشهر تأکید کرد: این اعتبار باید بر اساس مصوبه هیئت دولت در مدت سه سال در طرح‌های مختلف هزینه شود.

وی با اشاره به خرید کالاهای مورد نیاز صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی از تولیدات داخلی استان بوشهر افزود: استان بوشهر در عرصه تولیدات محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ، محصولات کشاورزی مانند خرما، تولیدات کالاهای صنعتی و دیگر محصولات از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید کالاهای مورد نیاز منطقه پارس جنوبی از داخل استان بوشهر خریداری شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • پذیرش ۳۶ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش لرستان
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • عقب‌ماندگی اشتغال بوشهری‌ها در پارس جنوبی جبران شود
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • پذیرش بیش از ۲۴ هزار مسافر نوروزی در مراکز اسکان آموزش‌وپرورش