Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مناطقی که میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آن ها کمتر بوده، پیش بینی می شود تا تعداد مبتلایان در موج جدید شیوع این ویروس کرونا افزایش یابد.

دکتر افشین دلشاد در ستاد استانی ویروس کرونا که ۱۰ مهر ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: البته این امر قابل کنترل خواهد بود در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مدیریت های صحیح و جدی که صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکیدکرد: برای پیش گیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هیچ راهی جزء رعایت مسائل بهداشتی همچون استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست ها وجود ندارد.

دلشاد با اشاره به اینکه هنوز موج سوم از شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی به وقوع نپیوسته است، افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در این استان در هر کجا که میزان ازدحام بیشتر بوده در همان جا نیز ابتلا به بیماری بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالاترین میزان شیوه ویروس کرونا در شهرهای بجنورد، شیروان بوده و کمترین میزان ابتلا نیز در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان بوده و یکی از مهمترین علل کاهش میزان ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان راز و جرگلان کاهش میزان تجمعات بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنابراین در هر جایی که میزان ابتلا کمتر بوده هم اکنون افراد مستعد بیشتری برای ابتلا در آن مناطق وجود دارد لذا باید رعایت پروتکل های بهداشتی و مدیریت آن مناطق به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: رده سنی ابتلا به این بیماری در خراسان شمالی بیشتر در سن ۵۰ و فوتی های ناشی از این بیماری در گروه سنی ۶۰ سال بوده است بنابراین این امر نشان دهنده آن است که ویروس در جمعیت فعال و سالم کمتر تاثیرگذار بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عدد R  در این استان را یک صدم درصد اعلام کرد.

وی در ادامه در ارتباط با توزیع واکسن آنفلوآنزا در این استان نیز گفت: سهم خراسان شمالی برای اختصاص واکسن آنفلوآنزا ۱۳ هزار دوز است که تاکنون پنج هزار دوز وارد استان شده در میان مادران باردار، زندانیان و سالمندان مستقر در مراکز شبانه روزی توزیع می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي خراسان شمالی میزان ابتلا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری نامشخص؛ داستان چیست؟

سینما نوین نوشت: «ترانه علیدوستی» از چند روز قبل بدلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص در بیمارستان کسری تهران بستری شده است. شنیده می‌شود این بازیگر سینمای ایران شرایط جسمی خوبی نداشته و همین اتفاق نیز باعث شد که مادر «ترانه علیدوستی» به سوالی درباره سلامتی دخترش پاسخ بدهد. مادر «ترانه علیدوستی» گفت: حال دخترم خوب نبوده اما حالا خوب است. براش دعا کنید. بیماریش سخت است و منشأ آن مشخص نیست. من نگران بودم اما از نگرانی درآمدم.

دیگر خبرها

  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌
  • احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان
  • آخرین وضعیت ترانه علیدوستی پس از خبر ابتلای وی به بیماری + عکس
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری نامشخص؛ داستان چیست؟
  • سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا