Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد یزدان پناه ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: ۸۰ درصد مقابله با کرونا در دست مردم بوده و باید کادر درمان را در قطع زنجیره کرونا همیاری کنند.

یزدان پناه تصریح کرد: شهرستان بویراحمد ۴۳ درصد جمعیت استان را داراست و در ایام بیماری کرونا پرسنل بهداشت ما به شکل شبانه روزی در نبرد با کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت اصلی شرایط قرمز را عادی پنداری و بی اهمیتی بخشی از جامعه نسبت به کرونا دانست و ابراز کرد: حتی اعلام هشدار توسط مرکز بهداشت بویراحمد از طریق خودرو در خیابان‌ها انجام می‌شود.

یزدان پناه خواستار برخورد با دستگاه‌های متخلف در اجرای پروتکل‌ها شد و بیان کرد: نهادها، بانک‌ها و ادارات باید رعایت پروتکل‌ها را به شکل بهتری داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد، گفت: در بخش کافه‌ها، باغ‌های آبشار و تنگ مهریان مشکلات عدم رعایت پروتکل‌ها را داریم.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه در بویراحمد ۱۰ هزار و احد صنفی داریم، اظهار کرد: نظارت و کنترل این واحدها با همکاری همه جانبه دستگاه‌ها امکان پذیر است.

یزدان پناه با بیان اینکه با بازگشایی مدارس از ۴۲۳ مدرسه بازدید کردیم، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها، فاصله گذاری اجتماعی در مدارس ۹۰ درصد، در آیتم غربالگری ۸۰ درصد، بهداشت فردی ۸۰ درصد و آموزش بهداشت ۴۱ درصد رعایت و اجرایی می‌شود.

یزدان پناه با اشاره به شیوع و مرگ ناشی از کرونا، اظهار داشت: در رنگ بندی وضعیت‌ها، وضعیت قرمز وضعیتی است که بیش از ۲۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر مبتلا در یک روز داشته باشیم، نارنجی نیز تعداد ۱۰ تا ۲۴ مورد جدید در ۱۰۰ هزار مورد و برای وضعیت سبز، کمتر از یک در ۱۰۰ هزار نفر وضعیت. سبز محسوب می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: چهار مرکز ۱۶ ساعته با پوشش تایم تعیین شده تست کرونا در شهرستان داریم که با دستور العمل ها و رعایت پروتکل‌ها نمونه‌ها گیری انجام می‌شود و گاهاً شاهد برخورد برخی افراد با کادر نمونه گیری هستیم.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت بویراحمد شاخص نمونه گیری فراتر از کشور دارد.

یزدان پناه گفت: با فعال سازی سامانه ۴۰۳۰، غربالگری تلفنی اجرایی و بسیاری از بیماران از همین ظرفیت شناسایی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در کشور آموزش‌هایی به متصدیان شهرستان داده شده و ظرفیت سازی آگاهی بخشی اجرایی شد، با تاکید بر آموزش آبشاری در مقابله با کرونا، اظهار کرد: نظارت بر مدارس نیز اجرایی شده و گشت‌های مشترک در سطح بازار داشتیم.

یزدان پناه با اشاره به تلاش برای بهبود وضعیت پرسنل، تصریح کرد: پرداخت مطالبات پزشکان خانواده روستایی به روز شده و پاداش کرونا و حق مسکن نیز در سطح شهرستان پرداخت شده است. مطالبات دندان پزشکان که مربوط به سال ۹۷ بود نیز، پرداخت شد.

وی ابراز داشت: تلاش ما حفظ روحیه پرسنل بوده که با وجود مشکلات مختلف تحلیل نیرو، فرسایش توان و خستگی، با این ویروس مبارزه می‌کنند و از تمام ظرفیت برای خدمت به مردم استفاده می‌کنند.

یزدان پناه از خرید و تحویل ۳۵۰۰۰ ماسک و چندین هزار لیتر آب ژاول به بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: تأمین و توزیع سایر اقلام نیز اجرایی شد.

کد خبر 5037663

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99 یزدان پناه مرکز بهداشت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

طبق آمار اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (OSHA) حدود ۲۵٪ از حوادث ساختمانی به لیفتراک‌ها اختصاص دارد و هرسال، حدود ۳۵ هزار نفر از کارگران ناشی از حوادث لیفتراک، دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. به همین دلیل در این مطلب، به نکات ایمنی حین، پیش و بعد از کار با لیفتراک اشاره خواهیم کرد تا کارفرمایان با رعایت این موارد، گام موثری در کاهش آمار حوادث و آسیب‌ها در محیط‌های کارگاهی بردارند. همچنین در مورد اهمیت رعایت نکات ایمنی لیفتراک توضیحاتی ارائه می‌دهیم تا کارفرمایان باتوجه‌به آن‌ها محیط کاری پویا و ایمنی برای کارگران ایجاد کنند.

انجام بازرسی روزانه؛ نکته ایمنی مهم پیش از کار با لیفتراک

لیفتراک‌ها مانند بسیاری از ماشین‌آلات محیط‌های کارگاهی، به بررسی روزانه نیاز دارند. همچنین این قبیل تجهیزات پیوسته در معرض گرد و غبار قرار دارند که وجود این ذرات خارجی روی لیفتراک‌ها، در بلندمدت به قطعات آن‌ها آسیب وارد می‌کند. به‌علاوه، هنگام بازرسی روزانه وضعیت شاخک‌ها و اجزای نگهدارنده لیفتراک‌ها موردبررسی قرار می‌گیرند تا احتمال بروز حوادث مختلف حین جابه‌جایی اجسام به کمک این مدل ماشین‌آلات کاهش پیدا کنند. حتما در بازرسی روزانه چک کردن ترمزها، فرمان، سیستم‌های هشدار را نیز مدنظر قرار دهید و با مشاهده هرگونه نقص فنی مانند نشت روغن، مورد را به کارفرمایان و سرپرستان پروژه گزارش دهید.

با گزارش این موارد به کارفرمایان، آن‌ها اقدامات لازم به‌منظور تعویض یا تعمیر قطعات آسیب‌دیده را انجام می‌دهند. ضمنا همیشه پیش از شروع کار با لیفتراک، کلیه تجهیزات ایمنی اعم از لباس کار، کفش و کلاه ایمنی را همراه داشته باشید. رعایت این موضوع به جلوگیری از بروز برخی حوادث بسیار کمک می‌کند. برای خرید لباس کار نیز دقت داشته باشید که قیمت لباس کار براساس عوامل مختلفی متفاوت خواهد بود؛ بنابراین هنگام خرید باتوجه‌به این مورد، مناسب‌ترین محصول را تهیه کنید.

پیش از کار با لیفتراک حتما وضعیت سلامت اجزای مختلف آن را ارزیابی کنید

نکته مهم دیگری که در افزایش ایمنی لیفتراک باید به آن توجه داشته باشید، بررسی وضعیت سلامت اجزای مختلف آن پیش از شروع کار است. برای شناسایی وجود نقص فنی از اپراتور‌های این مدل ماشین‌آلات کارگاهی کمک بگیرید؛ چراکه این افراد به‌خوبی با مشکلات ابزار کار روزانه خود آشنا هستند. حتما در ارزیابی وضعیت سلامت اجزای مختلف لیفتراک، بررسی وضعیت قطعات زیر را نیز در نظر داشته باشید تا دستگاه برای کار و جابه‌جایی اجسام کاملا آماده باشد:

بررسی عملکرد سیستم‌های ترمز و فرمان

بررسی وضعیت گارد بالایی اتاق لیفتراک

ارزیابی وضعیت لاستیک‌ها و بررسی سطح مایعات داخل خودرو (روغن ترمز، موتور و سوخت)

نگاه به وضعیت رادیاتور و بررسی آن از نظر نشتی آب

اطمینان از سلامت شاخک‌ها

البته جلوگیری از آسیب‌دیدن افراد ناشی از حوادث لیفتراک، مستلزم رعایت کلیه نکات ایمنی مانند خرید کفش کار، دستکش و کلاه ایمنی مناسب است. در شرایطی حتی باوجود انجام همه بازرسی‌ها، افراد ممکن است ناشی از برخی حوادث ناگهانی آسیب ببینند؛ بنابراین برای پیشگیری از این آسیب‌ها، استفاده از تجهیزات ایمنی ضروری فردی را باید جدی بگیرید.

همراه داشتن کلیه تجهیزات ایمنی به‌منظور کاهش آسیب‌های حین کار با لیفتراک

چه با ماشین‌آلاتی مانند لیفتراک کار می‌کنید یا در محیط‌های کارگاهی روزانه با تجهیزات بزرگ و قدرتمندی سروکار دارید، استفاده از کلیه تجهیزات ایمنی ضروری فردی اصلی مهم برای جلوگیری از انواع آسیب‌دیدگی‌ها است. همچنین حوادث مختلفی پیوسته سلامتی کلیه کارکنان حاضر در محیط‌های کارگاهی را تهدید می‌کنند؛ بنابراین علاوه‌بر اپراتور‌های ماشین‌آلات، کلیه افراد نیز باید کلیه تجهیزات ایمنی فردی ضروری را همراه داشته باشند.

علاوه‌بر همراه داشتن کلیه تجهیزات ایمنی، کارفرمایان باید آموزش‌های لازم برای استفاده از صحیح تجهیزات را به کارگران ارائه دهند تا در زمان وقوع حوادث با کمک تجهیزات ایمنی به‌خوبی از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنند.

اهمیت جابه‌جایی اصولی؛ از جمله نکات ایمنی مهم حین کار با لیفتراک

منظور از اهمیت جابه‌جایی اصولی اجسام با لیفتراک، توجه به ظرفیت بار مجاز این مدل خودروی صنعتی قدرتمند است. حتی با وجود انجام کلیه بازرسی‌ها و ارزیابی‌ها برای اطمینان از سلامت اجزای مختلف لیفتراک، اگر کارگران و اپراتور لیفتراک، میزان ظرفیت بار مجاز آن را نادیده بگیرند، احتمال فراوانی وجود دارد که اجسام از روی خودرو به پایین سقوط کنند. به‌علاوه، هنگام بارگیری باید اجسام را به‌طور‌متعادل روی شاخک‌های لیفتراک قرار دهید تا حین جابه‌جایی آن‌ها، احتمال بروز حادثه را به حداقل برسانید.

برای افزایش ایمنی لیفتراک حین کار نیز به این نکته توجه داشته باشید که اجسام لغزنده یا ناپایدار را حتما با استفاده از تجهیزات کمکی مانند سبد یا چنگک جابه‌جا کنید. برای جابه‌جایی اجسام و مهارکردن اجسامی که طول آن‌ها بیشتر است، از طناب و زنجیر استفاده کنید تا با این کار از سقوط اجسام حین جابه‌جایی جلوگیری کنید.

رعایت نکات ایمنی رانندگی از جمله موارد ضروری حین کار با لیفتراک است

از جمله نکات ایمنی مهم حین رانندگی با لیفتراک که در جلوگیری از بروز حوادث مختلف نقش مهمی ایفا می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

استفاده از تجهیزاتی ایمنی مناسب مانند دستکش و عینک حین رانندگی با لیفتراک

رانندگی با سرعت مطمئن و پرهیز از ترمز ناگهانی

توجه به برخورد نکردن به موانع و افراد حین دورزدن با لیفتراک

رانندگی در مسیر‌های باریک و شیب‌دار با احتیاط بیشتر

پیاده نشدن از لیفتراک هنگام تخلیه بار و بارگیری

حتما پیش از رانندگی با لیفتراک به‌طور‌منظم وضعیت سلامت سیستم فنی این ماشین را بررسی کنید. همچنین برای افزایش تمرکز حین کار با لیفتراک، از صحبت کردن با تلفن همراه خودداری و از لیفتراک فقط در محیط‌های مجاز استفاده کنید.

ایجاد محیط کاری پویا و ایمن با استفاده از بهترین تجهیزات ایمنی

لیفتراک از جمله تجهیزات قدرتمندی است که در بسیاری از محیط‌های کارگاهی و صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما درصورت رعایت نکردن نکات ایمنی ضروری، بروز حوادث مختلف به سلامتی افراد و کارگران در محیط‌های کارگاهی آسیب جدی وارد خواهد کرد. البته در مقایسه با سایر نکات ایمنی، همراه داشتن کلیه تجهیزات ایمنی، راهکار مناسبی برای کاهش آسیب‌دیدگی ناشی از حوادث لیفتراک محسوب می‌شود. باتوجه به این موضوع، اگر قصد خرید بهترین تجهیزات ایمنی را دارید، از طریق فروشگاهی معتبر برای تهیه محصول مناسب و موردنظر اقدام کنید.

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است