Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:31:50 GMT

بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس سنگی در خوزستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۸۰۹۹

بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس سنگی در خوزستان وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر زیبا صالح پور پیش از ظهر امروز در افتتاح یک مدرسه خیر ساز در خوزستان در خصوص خیران مدرسه‌ساز، اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز داشته‌های خود را از آن خدا می‌دانند و همت و ثروت خود را به پای چشمه زاینده مدرسه‌سازی می‌ریزند؛ خیران انسان‌های متعالی که پای در خاک و دست بر افلاک دارند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی شده است که در زمینه خیران مدرسه‌ساز، استان خوزستان همچنان مقام سوم کشور را داشته باشد ولی این استان قابلیت آن را دارد که در این راستا به استان اول یا دوم ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح پور با بیان اینکه خیران این استان ایرانی هستند، در ادامه گفت: آنها نگاه خاصی را به این استان دارند و با تعلق‌خاطر به این استان می آیند چرا که خوزستان را خانه خود می‌دانند، به خصوص برخی از آنها که در دوران دفاع مقدس اینجا بوده‌اند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان خوزستان اضافه کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌هایی که بر اقتصاد ایران تأثیر گذاشته است، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی که توسط دولت شروع شده را با خیران به اتمام می‌رسانیم. پروژه امروز نیز یکی از آن پروژه‌هاست که حدود ۱۳ سال قبل کلنگ آن به زمین زده شد و با پیشرفت ۴۰ درصدی رها شد ولی به همت شرکت ایرانسل این پروژه احیا و افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۲ پروژه نیمه‌تمام را به اتمام رسانده یا در حال انجام عملیات آنها هستیم، افزود: برچیدن مدارس سنگی در مناطق کم برخوردار، روستایی و عشایری که مدارس آنها مطلوب دانش آموزان ایران نیست، باید انجام شود.

صالح پور ادامه داد: بیش از یک هزار کلاس درس سنگی در خوزستان وجود دارد که این بیشترین رقم در کشور است و امیدوار می‌رود با همکاری خیران مدرسه‌ساز شاهد برچیده شدن این مدارس خطرساز باشیم.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان خوزستان با تأکید بر اینکه توجه خاص، ویژه و سیاست مجمع خیران مدرسه‌ساز باید توجه داشتن به مناطق محروم و کم برخوردار است، بیان کرد: اولویت ما توجه به مناطقی است که کمتر به آنها توجه شده است؛ در اهواز مناطق فاقد مدرسه در «کریشان» و «عین دو» و حتی «کیانشهر» داشتیم که به همت خیران، شاهد کلنگ زنی مدارس در این مناطق بودیم که در حال اجراست، در شهر باوی نیز از سال ۹۶ تاکنون هشت پروژه خیر ساز احداث و یا در حال اجراست.

وی با بیان اینکه خیران باید به مدد خوزستان بیایند و انتظار می‌رود مثل گذشته حضور پررنگی را در این زمینه داشته باشند تا خوزستان به حق و جایگاه واقعی خود برسد، در ادامه گفت: در سال گذشته دو حادثه سیل و زلزله را در استان خوزستان داشتیم که ۱۱۴ مدرسه و ۴۵۸ کلاس در سیل آسیب دیدند و به عنوان باری جدید بر دوش استان به مشکلات قبلی اضافه شد.

صالح پور در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ میلیارد تومان در همایش ملی و ۵۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات نفت برای بازسازی و نوسازی مدارس سیل‌زده خوزستان اختصاص پیدا کرد و مضاف بر آن مدارس اضافه نیز احداث شد، بیان کرد: ۵۲ مدرسه و ۱۵۰ کلاس درس نیز در زلزله مسجدسلیمان آسیب دید که ۶۰ میلیارد تومان برای جبران این خسارت پیش‌بینی و برآورد شد که در این زمینه نیز خیران ملی به کمک استان خوزستان آمدند.

کد خبر 5037645

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل نوسازی مدارس خوزستان آموزش و پرورش خوزستان کلاس درس خیران مدرسه ساز ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99 خیران مدرسه ساز استان خوزستان صالح پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحیم عبدالکریمی گفت: در این کلاس‌ها  بیش از ۲۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با محوریت شعار هفته زمین پاک در قالب ارائه‌ی کارگاه آشنایی با موضوع پسماند، پلاستیک و مضرات آن با حضور کارشناسان و محیطبانان این اداره برگزار شد.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در مباحث زیست محیطی، زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی برای دانش آموزان تعریف شده و مقرر گردید این برنامه‌ها در مدارس تداوم پیدا کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی