Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:13:13 GMT

۳۰۰سالمند گرمساری خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۸۴۵۴

۳۰۰سالمند گرمساری خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند

محمد نسیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه درمجموع ۳۰۰ سالمند در گرمسار از خدمات توان‌بخشی این سازمان بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در حوزه سالمندان برنامه مراقبتی در منازل را به‌عنوان رویکرد مهم و محوری در دستور کار قرار داده که ارائه خدمات ویزیت در منزل ویژه سالمندان تحت پوشش بهزیستی در زمره خدمات ارائه شده محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارائه وسایل کمک توان‌بخشی ازجمله ویلچر، واکر، سمعک، عصا و غیره با جامعه هدف این سازمان در دستور کار است، ابراز کرد: مناسب‌سازی مسکن ۲۳ سالمند بااعتبار ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شامل ایجاد رمپ ورودی، نصب دستگیره کمکی در منزل و بازسازی و بهسازی سرویس بهداشتی متناسب با سالمند در این راستا انجام شد همچنین خدمات کاردرمانی و فیزیوتراپی برای جامعه هدف در سال گذشته انجام شده است.

ارائه خدمات درمانی در منزل به سالمندان

رئیس اداره بهزیستی گرمسار بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۵ سالمند از خدمات این بخش بااعتبار ۳۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند، تصریح کرد: حفظ استقلال سالمندان و سلامت آن‌ها از اهداف مهم اجرای این طرح است همچنین باید گفت ۳۰ سالمند در این راستا ساماندهی شده که خدمات پزشکی، درمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی را به‌صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

نسیمی با بیان اینکه این طرح ویژه سالمندانی است که شرایط و توانایی خروج از منزل را ندارند، یارانه هر نفر در این طرح را ۲۳۰ هزار تومان ذکر کرد که درمجموع هفت میلیون تومان در ماه به مرکز خدماتی درمانی برای رسیدگی به این سالمندان پرداخت می‌شود و گفت: ۱۶ سالمند نیازمند در راستای اجرای این طرح تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه خرید سمعک برای سالمندان به ارزش ۹ میلیون تومان، در سال گذشته انجام شد، ابراز داشت: درمجموع ۸۵ نفر از سالمندان در مرکز نگهداری شبانه‌روزی خانه بزرگان حضور دارند که ۲۸ نفر به‌صورت عادی ۴۸ نفر مجهول هویت و ۹ نفر به‌صورت آزاد پذیرش شدند همچنین یارانه افراد عادی ۹۲۰ هزار تومان، مجهول هویت یک‌میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و افرادی که به‌صورت آزاد پذیرش می‌شوند یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

کد خبر 5036580

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی گرمسار خانه سالمندان بهزیستی استان سمنان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99 هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان گفت: حدود ۴۷۷ نفر کودک از خدمات ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی طیف اوتیسم استفاده می‌کنند.


پژمان پورشبانان افزود: یک مرکز شبانه روزی بستری موقت برای این بیماران فعال است اما سیاست بهزیستی مبنی بر افزایش مراکز شبانه روزی نیست زیرا معتقد به استفاده از مراکز روزانه و آموزش از طریق خانواده است.


وی گفت: براساس بررسی ها شمار این اختلال در حال افزایش و در پسرها چهار برابر بیشتر از دخترها رخ می‌دهد.


معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: در کنار ارائه خدمات مراکز بهزیستی، روش‌های متمرکز فردی و چهره به چهره و در برخی موارد برگزاری کلاس دو یا سه نفره به صورت گفتار درمانی و کار درمانی با هدف بهبود فرد صورت می‌گیرد.


وی گفت: سن ۲ تا ۵ سالگی دوران طلایی یک فرد اوتیسمی است که باید مداخلات درمانی و آموزشی برای فرد انجام شود که این امور از سال ۱۳۸۰ وارد فرایند توانبخشی بهزیستی و از آن زمان این اختلال درمان می‌شود.


پورشبانیان با اشاره به اینکه عمده برنامه های آموزشی بهزیستی متمرکز بر ایجاد تعاملات اجتماعی فرد است، بیان داشت: یکی از روش‌ها برنامه جامع (ABA) است که حوزه‌های مختلفی از جمله مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، شناخت، کارکردهای اجرایی، حرکت، مهارت‌های انطباقی، بازی و زبان را شامل می‌شود که اگر به تعداد ساعات لازم انجام شود، برای یک کودک مبتلا به اوتیسم کافی است و این کودکان نیازی به شیوه‌های دیگر ندارند.


اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.


این اختلال در بیماران اوتیستیک موجب می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به ‌طور اجتماعی می‌شود.
کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند.

دیگر خبرها

  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود