Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور پاکستان با اشاره به سفر عبدالله عبدالله به این کشور گفت که دولت اسلام‌آباد درباره برقراری آتش‌بس در افغانستان موضع روشنی ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئتی از دولت افغانستان به رهبری «عبدالله عبدالله» رئیس شورای مصالحه این کشور سه روز پیش به اسلام‌آباد رفت و پس از دیدارهای بسیار به کابل بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیئت اظهار داشت که پاکستان به اتخاذ سیاست‌های نادرست درباره افغانستان اذعان کرده است.

به گفته هیئت همراه عبدالله، پاکستان اطمینان داده است که با رویکرد تازه، افغانستان را تا رسیدن به صلح و پایان سناریوی جنگ کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر، «محمد عمر داودزی» نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور پاکستان می‌گوید که دولتاسلام‌آباد دربارۀ برقراری آتش‌بس در افغانستان موضع روشنی نداشته‌است.

وی به طلوع نیوز گفت که جمع بندی پاکستان عدم تکرار اشتباه‌های گذشته بود و مقامات دولت اسلام‌آباد تاکید کردند که صلح در افغانستان صلح در پاکستان را در پی دارد.

داودزی خاطرنشان کرد که مقامات پاکستانی در این دیدارها درباره برقراری آتش‌بس در افغانستان بحث جدی نمی‌کردند.

با این حال، شورای عالی مصالحه افغانستان انتظار دارد تا پاکستان با برداشتن گام‌های عملی به صلح بین دولت کابل و طالبان کمک کند.

«به وعده‌هایتان عمل کنید»؛ پیام سنای افغانستان به مقامات پاکستانعبدالله: نقش پاکستان برای پایان موفق مذاکرات بین‌الافغانی مهم استقریشی: پاکستان نتیجه مذاکرات صلح افغانستان را می‌پذیرد

بیشتر نشست‌های هیئت افغانستان با مقام‌های پاکستانی از جمله دیدار با اعضای شورای علمای این کشور پشت درهای بسته برگزار شد.

دولت افغانستان دستکم در 3 هفته اخیر در دوحه بدنبال رایزنی برای آغاز مذاکرات رسمی با طالبان بوده است اما تاکنون گروههای تماس دو طرف موفقیتی برای نهایی کردن دستور مذاکرات نداشته‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار افغانستان برقراری آتش بس در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان در ادامه دیدارهایش در کابل با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده هیئت حاکمه افغانستان است.

وی با اظهار اینکه روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت، تلاش‌های کابل در راستای سرکوب داعش و مبارزه با مواد مخدر را مورد تقدیر قرار داد و بر گسترش مناسبات و ادامه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر نیز در این دیدار تصریح کرد: تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد.

وی همچنین خواستار تفویض عضویت رسمی هیئت حاکمه افغانستان در فرمت مسکو شد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا

چندی پیش «نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان درباره نزدیکتر شدن مسکو به کابل گفته بود، تلاش‌ها مسکو در راستای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه است.

این رسانه با تأکید بر اینکه طالبان سرسختانه با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده است، تصریح کرده بود: حمله اخیر به مسکو و طالبان انگیزه داده تا نه تنها با داعش بلکه با آمریکا به عنوان تهدید مشترک شناخته شده‌، نیز مقابله کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد