Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، گیاهان و قارچ‌ها زمینه‌ساز حیات روی زمین هستند اما دانشمندان حیات وحش می‌گویند اکنون در تلاش هستند تا گونه‌های گیاهی را قبل از آنکه از بین بروند، شناسایی کنند.

به گفته آنها، این گونه‌های ناشناخته و بسیاری از گونه‌هایی که پیش از این ثبت شده‌اند گنجینه‌ای از مواد غذایی، دارو و سوخت‌های زیستی هستند که می‌توانند بسیاری از بزرگترین چالش‌های بشر را حل کنند و ممکن است درمانی برای کروناویروس و سایر میکروب‌های همه‌گیر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰۰۰ گونه گیاهی و قارچی کشف شده و به گفته محققان، بدون وجود گیاهان و قارچ‌ها، انسان قادر به ادامه حیات نیست زیرا زندگی بشر به آنها بستگی دارد.

در این بررسی ۲۱۰ محقق از ۴۲ کشور جهان حضور داشتند.

به گزارش روزنامه گاردین، محققان تاکید کردند: هر بار که گونه‌ای را از دست می‌دهیم فرصتی برای بشریت را از دست می‌دهیم. ما در مسابقه با زمان بازنده خواهیم بود زیرا احتمالا گونه‌ها را سریعتر از آنکه بتوان شناسایی و نامگذاری کرد از دست می‌دهیم.

کد خبر 553738 برچسب‌ها گیاهان و درختان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گیاهان و درختان گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند

احمد صفرزاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: چند گونه از جانوران شامل سارگپه، کاکایی، باکلان و آهو که به طرق مختلف مصدوم و آسیب دیده بودند، توسط دوستداران حیات وحش طی ماه جاری تحویل اداره محیط زیست شدند.

وی در ادامه افزود: با همکاری و کمک دامپزشکی شهرستان معاینات لازم و تیمار بر روی این حیوانات انجام گرفت و پس از چند روز مراقبت و اطمینان از سلامتی و بهبودی کامل با نظارت کارشناسان در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: با قدرانی از دوستداران و حامیانی که حیات وحش زخمی و ناتوان را به محیط زیست تحویل می‌دهند، از مردم خواست از گرفتن حیوانات سالم و یا نوزادان حیات وحش خودداری نموده و در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6080681

دیگر خبرها

  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم