Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:42:06 GMT

بیستون چشم و چراغِ کرمانشاه است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۹۶۲۹

بیستون چشم و چراغِ کرمانشاه است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از بیستون به عنوان چشم و چراغ استان یاد کرد و بر لزوم توسعه همه جانبه این شهر، به‌ویژه در حوزه گردشگری تاکید کرد.

هوشنگ بازوند در نشست امروز(۱۰ مهر) با شهردار و اعضای شورای شهر بیستون، از این شهر به عنوان چشم و چراغ استان کرمانشاه یاد کرد وافزود: بیستون معرف کرمانشاه در حوزه گردشگری است و چشم و چراغ استان محسوب می شود، بنابراین هرچه در این شهر هزینه شود، به نوعی به نفع استان و به‌ویژه شهر کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر شهردار کرمانشاه در بیستون هزینه کند کار عاقلانه ای است، چرا که با جذب گردشگر در بیستون، شهر کرمانشاه هم که در جوار این شهر است از مزایای آن برخوردار می شود.

بازوند با تاکید بر اِلمان سازی در این شهر گفت: فضای شهر بیستون به عنوان یک شهرِ گردشگری و شهری که ورودی شهر کرمانشاه است باید کاملا متفاوت بوده و گردشگرپذیربودن آن را آشکار کند و برای همین ساخت اِلمان های گردشگری می تواند چهره این شهر را تغییر دهد.

وی افزود: در این راستا برای ساخت هر اِلمان در این شهر بیش از 100 میلیون تومان کمک می کنیم و اگر بیشتر هم نیاز بود آماده تامین آن هستیم، چرا که این کار اثر بسیاری در جذب گردشگر خواهد داشت.

"کاجستان" به شهرداری بیستون واگذار می‌شود

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود کاجستان 112 هکتاری در این شهر گفت: هم اکنون این کاجستان در اختیار منابع طبیعی است و مصوب می کنیم اگر شهرداری بیستون متعهد شود این منطقه را احیا می کند، اختیار این محوطه به شهرداری بیستون واگذار می شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات آسفالت در این شهر به‌ویژه در محور اصلی آن، گفت: با توجه به اینکه این مسیر بخشی از بزرگراه کربلا است، از معاون عمرانی استانداری می‌خواهیم در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار ساخت کنار گذر و کمربندی برای این شهر شود.

بازوند تصریح کرد: روزانه هزاران کامیون از این مسیر راهی شش مرز رسمی استان می شوند و همین امر تخریب خیابان های این شهر را رقم زده است، بنابراین می طلبد وزارت راه ساخت کنارگذر و کمربندی را برای این شهر در دستور کار قرار دهد و از نماینده شهرستان هرسین در مجلس شورای اسلامی هم می خواهیم این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ساخت فرهنگسرا در این شهر گفت: این مکان به علت عدم تجهیز هنوز به بهره برداری نرسیده که در این زمینه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم کار تجهیز این مکان را در دستور کار قرار داده تا این فرهنگسرا در 22 بهمن امسال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه هوشنگ بازوند استاندار كرمانشاه بيستون چشم و چراغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواند:

تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در پی انتشار این سروده، آقای علیرضا قزوه از شاعران برجسته کشور با سرودن غزلی به استقبال شعر رهبر انقلاب رفته است. رسانه‌ی نگار متن این شعر را به شرح زیر منتشر می‌کند:

گرت هوای ولا باشد از بلا مگریز
همیشه محو بلا باش از ابتلا مگریز

چو ماه چنگ بزن بر سیاه پرده شب
از این شب، این شب لبریز ماجرا مگریز

عصای معجزه‌ات را بکوب بر سر سحر
ز ناخدا مهراس و ز بی‌خدا مگریز

چو گردباد بگرد و سماع طوفان کن
چو بیدهای پریشان ز بادها مگریز

به روز حادثه از صوفیان غازی شو
بیا و مرد قدر باش از قضا مگریز

چراغ خیمه چو خاموش گشت باز مگرد
تو آمدی که بمانی ز کربلا مگریز

بیا و جوشن بی پشت بر تن خود پوش
ز خدعه‌های خوارج چو مرتضی مگریز

منافقان معاند تو را نظر نزنند
از این حضور گرامی به انزوا مگریز

نفیر گاو طلایی تو را نترساند
عذاب سامریان باش، از صدا مگریز

چراغ روشن امن یجیب را بفروز
اجابت است، اجابت، تو از دعا مگریز

عزیز هموطن من، عزیز هموطنم!
از این بهشت صمیمی به ناکجا مگریز

نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل
بر آر دستی و از این هزارپا مگریز

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش علیرضا قزوه به انتقادات: یاد سیمین بهبهانی در قلب ماست / بسیار تا بسیار شاعر بود شعر علیرضا قزوه در استقبال از مواضع ضدصهیونیستی گونتر گراس

دیگر خبرها

  • چراغ سبز قایدی به استقلال
  • چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب
  • چراغ سبز ژاوی برای ماندن در بارسا
  • چراغ دریایی
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد