Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@02:32:35 GMT

خط فقر و مناقشات سیاسی بدون کرانه

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۹۹۲۷

خط فقر و مناقشات سیاسی بدون کرانه

گرانی بی رویه مایحتاج روزانه مردم در ماههای اخیرنظیر؛ گوشت،برنج، تخم مرغ ،لبنیات ،حبوبات، روغن و...... حتی نیمرو را هم -که غذای گرم بسیاری از خانواده های محروم بود-از سفره آنها پراند.سایرنیازها چون؛ دارو ،مواد بهداشتی، پوشاک واز همه مهمتر مسکن و اجاره هم جهش قیمتی طاقت فرسایی دارندوتقارن گرانی و کرونا -که موجب تعطیلی یا کم رونقی بسیاری از کسب و کارهاشده است -مشکلات مردم را مضاعف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی -که انتظار مردم وحدت، همدلی و دغدغه مشترک قوای کشور برای حل مشکلات معیشتی آنهاست- آنچه مردم را دل آزرده می‌کند؛ مناقشات بی کرانه وبی‌حاصل سیاسی قوای کشور و متلک پرانی مسئولان رده های بالاعلیه یکدیگر از تریبون‌های عمومی ، اهتمام نمایندگان مردم به حل مشکلات خویش با اختصاص خودرو قسطی ،ودیعه مسکن و وام ضروری و نیز تبعیض و فساد در بدنه دستگاه‌های اداره کننده کشور است.

رقابت جریان‌های سیاسی در دوران انتخابات طبیعی و غیر قابل اجتناب است ،اما پس از آن که  جریان‌های سیاسی کرسی‌های قدرت را تصاحب کردند، انتظار مردم تبدیل رقابت به رفاقت و هم افزایی برای حل مشکلات جامعه است .به ویژه اینکه اگر قوای کشور در اختیار جریان‌های سیاسی متفاوت باشد،همگرایی حول محور منافع و مصالح ملی و حل مشکلات مردم ضرورت بیشتری پیدا می‌کند و اگر به این وضعیت  شرایط خاص منطقه ای و جهانی و تحریم ها وجنگ اقتصادی دشمن را نیز بیفزاییم، این هم افزایی به یک نیاز ملی تبدیل می شود.

واقعیت آن است که دودآتش مناقشات و رویارویی های  سیاسی به چشم مردم می رود و سرمایه اجتماعی کشور را دلسرد و ناامید می کند.

انتخاباتی شدن زودهنگام فضای کشور وآغاز بازی "کی بود ،کی بود، من نبودم "می‌تواند آخرین سال دولت را - در یکی از سخت‌ترین شرایط-به جای تمرکز بر خدمت به سال تنش های بی ثمر تبدیل کند.

انتظار می‌رود دولت ،مجلس،قوه قضاییه و جریان های سیاسی درون حاکمیت  با وحدت و همدلی و به دور از مناقشات سیاسی وتهاجم علیه یکدیگر ازتریبون‌های عمومی همه اهتمام خود را به یافتن راهکارهای منطقی و منطبق با واقعیت های ملی و جهانی برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ،مهار گرانی افسار گسیخته،مقابله واقعی وموًثر با تحریم های ظالمانه دشمن و مبارزه بی امان ،ساختاری و بازدارنده با تبعیض و فسادمتمرکز سازند و با بهره‌گیری از نظر اقتصاددانان و صاحبنظران بکوشندتا بار سنگین مشکلات معیشتی را از دوش مردم بطور محسوس وملموس کاهش دهند.

کرانه فقر در حال پیشروی است و تنها راه مقابله با آن پایان مناقشات سیاسی و تمرکز برحل مشکلات مردم است؛ باور کنیم ناگهان خیلی زود دیر می شود!

* این یادداشت در روزنامه قدس به تاریخ ۱۰ مهر منتشر شده است.

کد خبر 1438604

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید جلال فیاضی جریان های سیاسی حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

دیگر خبرها

  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • نسخه پیچی پناهیان؛ از مساله حجاب تا مشکلات اقتصادی
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • ابتکارات مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند