Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا از رویترز، جیمز کامرون، کلینت ایستوود و مارتین اسکورسیزی به همراهی جمعی دیگر از چهره‌های سرشناس دنیای سینما و تعدادی از سینماداران روز گذشته در نامه‌ای خطاب به رهبران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، نسبت به آینده سالن‌های کرونازده سینما در این کشور ابراز نگرانی کردند و نوشتند سینماها بدون کمک مالی تبعات شیوع کرونا را دوام نخواهند آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نامه پیش‌بینی شده است ۶۹ درصد شرکت‌های سینمایی کوچک و متوسط بدون کمک مجبور به اعلام ورشکستگی خواهند شد یا برای همیشه تعطیل می‌شوند.

علاوه بر بیش از ۷۰ کارگردان و تهیه‌کننده، انجمن ملی سینماداران، انجمن کارگردانان آمریکا و انجمن تصاویر متحرک این نامه را امضا کرده‌اند. از دیگر امضاکنندگان این نامه می‌توان از باربارا بروکلی و مایکل جی ویلسون تهیه‌کنندگان جیمز باند، پتی جنکینز کارگردان زن شگفت انگیز و مایکل بِی کارگردان و تهیه کننده فیلمهای اکشن نام برد.

امضاکنندگان این نامه از کنگره آمریکا درخواست کردند بودجه‌های باقی‌مانده از بسته‌های حمایتی کرونا را به کمک به سالن‌های سینمایی اختصاص داده یا لوایح جدیدی را در این خصوص تصویب کند.  

شیوع کرونا سینماهای آمریکا را از اواسط ماه مارس به تعطیلی کشاند. اما حالا سینماهای زنجیره‌ای از جمله سینماهای ای.ام.سی (AMC) و رگال (Regal) سالن‌های خود را در بسیاری از شهرهای آمریکا، به استثنای لس آنجلس و نیویورک، با ظرفیت محدود بازگشایی کرده‌اند. با این وجود، تلاش‌ها برای ترغیب مردم آمریکا برای تماشای فیلم در سینماها، طبق انتظارات پیش نرفته است و استودیوهای هالیوودی اکران فیلمهای موردانتظاری نظیر بیوه سیاه و تاپ گان: ماوریک را به سال ۲۰۲۱ موکول کرده‌اند.  

برچسب‌ها کنگره آمریکا ویروس کرونا هالیوود مجلس نمایندگان آمریکا سینما ایالات متحده آمریکا سینمای جهان پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا ویروس کرونا هالیوود مجلس نمایندگان آمریکا سینما ایالات متحده آمریکا سینمای جهان کنگره آمریکا ویروس کرونا هالیوود مجلس نمایندگان آمریکا سینما ایالات متحده آمریکا سینمای جهان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم

رئیس سازمان صداوسیما در مورد آخرین وضعیت حق پخش تلویزیونی صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، پیمان جبلی در حاشیه مراسم جشن بهترین های ورزش در سال ۱۴۰۲ در مورد آخرین وضعیت حق پخش و همچنین دلیل تصاویر بد در برخی از مسابقات فوتبال در برخی شهرستان ها صحبت هایی را مطرح کرد:

من این مژده را به طرفداران ورزش به خصوص فوتبال میدهم که همراه با وزارت ورزش در حال تدوین آیین نامه حق پخش هستیم.

پس از تصویب برنامه هفتم توسعه ما حداکثر شش ماه فرصت داریم که حق پخش را تعیین تکلیف کنیم.

از هموطنان عزیزمان برای ارائه کیفیت پایین تصاویر مسابقات فوتبال عذرخواهی میکنم.

بعضی از مراکز استان های صدا و سیما از قابلیت فیلمبرداری HD متاسفانه برخوردار نیستند.

ما برای اینکه به وضعیت مطلوب برسیم در حال تجهیز واحد های سیار HD هستیم که مسابقات با کیفیت مطلوب تقدیم هموطنانمان شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • نگرانی رونالد آرائوخو از آینده‌اش؛ مدافع اروگوئه‌ای در لیست فروش بارسلونا؟
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان