Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن موسوی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شفت، با بیان اینکه متأسفانه شهروندان از برخی دستگاه‌های اجرایی رضایت کافی را ندارند، گفت: شهرستان کم‌تر توسعه یافته شفت فاقد نیروی انسانی و امکانات لازم برای پیشبرد امور است.

فرماندار شفت از اختصاص اعتبار ۱۲۳ میلیاردی برای بودجه این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: برای افزایش خدمات رسانی به مردم شفت تلاش می‌کنیم حداکثر تا پایان دوره ریاست جمهوری تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه کاره را به بهره مندی برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با بیان اینکه مجموعه درمانی به ویژه تنها بیمارستان شهرستان شفت توانایی مقابله به موج دوم و سوم بیماری کرونا را ندارد، اظهار داشت: جای تعجب دارد که ریاست علوم پزشکی گیلان برای مشاهده وضعیت تأسف بار خدمات درمانی در این شهر حضور پیدا نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان بر تأمین وضعیت معیشتی مردم در اولویت است، افزود: می‌دانیم که مردم چه شرایط سختی هستند اما انتظارات باید مطابق بر امکانات و بودجه تخصیص یافته باشد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی و صنعت رشد قابل توجه‌ای در شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: تلاش‌ها برای سازمان دهی واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شفت ادامه دارد.

موسوی به انتقاد از وضعیت ساخت سازهای غیر مجاز در سطح شهر و روستای شفت پرداخت و خواستار ورود دادستان و مسؤولین نظارتی جهت تجاری صریح قانون در این رابطه شد.

۱۸ درصدی جمعیت شفت سالمند هستند

در ادامه سید مهدی سلیمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شفت با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت استان گیلان سالمند هستند، گفت: این آمار در شهرستان شفت به بالای ۱۸ درصد رسیده که نشان می‌دهد این شهر در وضعیت سالمندی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه طی ماه‌های اخیر غربالگری مرحله سوم جهت مدیریت شیوع بیماری کرونا در ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان صورت گرفته است، افزود: ۸۲۰ بیمار دیالیزی نیز با رعایت پروتکل‌ها دیالیز می‌شوند.

رئیس بهداشت و درمان شفت با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان شفت بستری شده است، اظهار داشت: از میان ۹ مبتلا بیمار کرونایی در ماه جاری تنها یک بیمار در بیمارستان شفت بستری و مابقی بیماران در دیگر مراکز تحت معالجه قرار گرفتند.

سلیمانی با بیان اینکه از زمان شروع بیماری کرونا ۱۸۳ بیمار کرونا در بیمارستان شفت بستری شد از زمان شروع بیماری کرونا ۱۸۳ بیمار کرونا در بیمارستان شفت بستری شد، تصریح کرد: آمار مبتلایان در اردیبهشت و خرداد امسال بسیار کم اما متأسفانه تعداد این بیماران در تیر ماه افزایش یافت که خوشبختانه میزان کشندگی این بیماری در تابستان کم بوده است.

وی تست تشخیص هر بیمار کرونایی را برای سیستم دولتی ۲۴۰ هزار و در بخش خصوصی ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: سلامت دانش آموزان و کارکنان آموزش پرورش شهرستان شفت برای شبکه بهداشت و درمان بسیار حائز اهمیت است که از ۱۱۷ مدرسه بازدید لازم صورت گرفته که تنها ۱۱ مدرسه از وضعیت استاندارد پایین برخوردارند.

سلیمانی از مردم و شهروندان خواست با توجه به فرارسیدن فصل و احتمال افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند و افزود: کادر درمان و مسئولین اجرایی شهرستان با تمام قوا برای حفظ سلامت شهروندان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مقابله با آسیب‌ها نیازمند طرح و برنامه است

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شفت با بیان اینکه کشور در شرایط تهاجم فرهنگی قرار گرفته است، گفت: در این مبارزه فرهنگی برای مدیریت جنگ نرم نیازمند یک اتاق فکر غنی هستیم.

حجت الاسلام راثی با تاکید بر اینکه پس از گذشت چهل سال از انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم اقدامات فرهنگی راهگشایی را اجرایی کنیم، افزود: باید توجه داشته باشیم که نوک پیکان حمله دشمن در چه بخشی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مهندس دینی و انتقال مهندسی دینی به نسل جوان مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: جهت مقابله با آسیب‌های موجود باید با طرح و عملیات لازم جلو رویم.

حجت الاسلام راثی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی و دانشگاهی در خطر جدی تهاجم فرهنگی قرار گرفته است، افزود: دستگاه‌های مختلفی جهت رفع مشکلات موجود مشغول فعالیت هستند اما متأسفانه آسیب‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است.

وی از اجرای طرح مدیریت جامع فرهنگی شهرستان بر اساس سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این طرح به دنبال تولید محتوا برای نسل آینده بخصوص دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه هستیم.

کد خبر 5037739

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محسن موسوی شفت ویروس کرونا ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99 بیماری کرونا بیمار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم مقابله با سیل در جنوب کرمان اندیشیده شده است

استاندار کرمان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی سیل در استان اندیشیده شده، گفت: تجهیزات زیادی به جنوب استان منتقل شده است. - اخبار استانها -

محمدمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره پیش‌بینی هواشناسی در ارتباط با ورود سامانه بارشی به استان کرمان و وقوع بارندگی‌های سنگین به ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان، اظهار داشت: از چند روز گذشته هشدار سطح قرمز هواشناسی صادر شده و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی در استان اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های زیرساختی از جمله راهداری و آب و برق و گاز همه پای کار آمدند، ادامه داد: تجهیزات لازم و مورد نیاز به منطقه منتقل شده و همه پل‌ها، سیل‌بندها و مسیل‌ها بازبینی شده است تا در صورت وقوع سیل و جاری شدن سیلاب و راون‌آب‌ها اتفاق ناگواری نیفتد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شخصاً به جنوب استان کرمان سفر کردم و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در شهرستان‌های مختلف قرار گرفتم، گفت: بررسی‌های لازم انجام و در جاهایی که مشکلاتی وجود داشته پیگیری شده است که برطرف شود، تجهیزاتی که نیاز بوده هم به منطقه منتقل شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات بسیار مفصلی در جنوب استان فراهم شده است و در برخی از شهرها چیزی در حدود 70 تا 80 دستگاه لودر، بلدوزر و حتی تجهیزات بخش خصوصی نیز منتقل شده است، افزود: به کشاورزان، دامداران و عشایر اطلاع‌رسانی لازم انجام شده است.

مرخصی تمام مدیران استان کرمان لغو شداحتمال بارش 80 میلی‌متر در جنوب استان کرمان

فداکار با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده که عمده بارندگی‌ها در حوزه جازموریان اتفاق بیفتد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیشترین بارندگی‌ها را در شهرستان‌های جنوبی استان از جمله منوجان و قلعه‌گنج و پس از آن رودبار، جازموریان، کهنوج، عنبرآباد و جیرفت و بخشی از شرق استان و شهرستان ریگان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی لازم به دامداران انجام شده تا از دام‌های سبک و سنگین خود را محافظت کنند، ادامه داد: گروه‌های جهادی در منطقه به ویژه در شهرهایی که احتمال بارش‌ها زیاد در آنها وجود داشته، مستقر شدند تا در صورت ضرورت کمک کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را انجام دادیم تا مشکل زیادی به وجود نیاید و مشکلات احتمالی را به حداقل برسانیم، ادامه داد: در خیلی از پل‌ها و مناطقی که احتمال خطر بیشتری وجود داشته تجهیزات در نزدیکی همان محل مستقر شده است و آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی وجود دارد و عمده مدارس جنوب استان کرمان نیز دو روز تعطیل شده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • ایران در حوزه نظامی به قدرتی رسیده که هیچ ارتش و کشوری توانایی مقابله با آن را ندارد
  • قطعی برق در برخی شهرستان‌های هرمزگان به علت سیلاب
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • تمهیدات لازم مقابله با سیل در جنوب کرمان اندیشیده شده است