Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید، گفت: در سال جاری نیمی از حاضران در آزمون سراسری کشور اقدام به انتخاب رشته کرده اند و این امر نشان می دهد که گرایش افراد به سمت آموزش های مهارتی افزایش یافته و تاکنون ۹۵ هزار نفر در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور ثبت نام داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه  داد: در واقع هر ساله با وجود کاهش تعداد افراد شرکت کننده در آزمون سراسری، تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است، چراکه فارغ التحصیلان و دانش آموختگان این دانشگاه می توانند به سرعت جذب بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه از ۷۵ درصد دانش آموختگان این دانشگاه ۴۰ درصد در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی بکارگیری می شوند که این عدد در دانشگاه های نظری به رقم بسیار کمتری می رسد، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مرکز جامع علمی و کاربردی در کشور فعالیت دارد که دانش آموختگان آن به سرعت جذب بازار کار می شوند و حتی برخی از شرکت های بزرگ کشور خواهان و متقاضی دانش آموختگان و دانشجویان این دانشگاه هستند که نشان از توانمندی این دانشگاه در آموزش های مهارتی دارد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های دانشگاه به شکل مجازی در نیم سال گذشته، گفت: ۱۰۹ هزار کلاس در سطح دانشگاه برگزار می شود که باید به سرعت در فضای مجازی ادامه می یافت که با وجود برخی مشکلات این کار به انجام رسید. در نیم سال جاری نیز وضعیت بسیار بهتر است و به سرعت خود را با شرایط تطبیق دادیم به طوری که در حال حاضر با وجود اینکه بیش از یک هفته از آغاز مهر می گذرد میزان حضور دانشجویان در کلاس های مجازی مطلوب است.

امید تاکید کرد: باید تا اواسط آبانماه سال جاری تمام بخش های عملی دروس در دانشگاه ها به پایان رسیده باشد تا اگر در اواخر پاییز و زمستان با مشکل جدی در موضوع ویروس کرونا، آنفلوآنزا و دیگر بیماری های فصلی روبرو شدیم تحصیل دانشجویان با وقفه و تعویق مواجه نشود.

کد خبر 5037670 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه جامع علمی کاربردی محمد حسین امید دروس عملی و کارگاهی کنکور 99 انتخاب رشته سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه ها پذیرش دانشجو مصاحبه دکتری دانش آموختگان علمی کاربردی جامع علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مراکز علمی و فناوری در نوآوری صنایع چیست؟

ایرج رهبر، رییس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که باوجود حضور بالای بخش خصوصی در ساخت مسکن در کشور چرا این بخش از حضور دانش‌بنیان‌ها به منظور ایجاد بهره‌وری بالاتر در عرصه ساخت بهره نگرفته است، اظهار کرد: فعالان بخش ساخت و ساز مسکن تمایل زیادی دارند تا از حضور این شرکت‌ها بهره بگیرند. ایده‌های نوآورانه و خلاقانه دانش‌بنیان‌ها می‌تواند کمک مهمی به صنایع مرتبط با بخش مسکن داشته باشد.

وی افزود:‌این دانش توسط دانش بنیان‌ها قابل خریداری است و می‌تواند یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت باشد، اما لازم است که ارتباط لازم میان دانش‌بنیان‌ها در بخش مسکن با فعالان یا متقاضیان این دانش و نوآوری فراهم باشد.

نقش مهم مراکز علمی و فناوری در ایجاد ارتباط میان دانش‌بنیان‌ها و صنعت

رییس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: مراکز علمی و فناوری نقش مهمی در ایجاد این ارتباط دارند و باید دانش‌بنیان‌ها را به صنعت معرفی کنند تا زمینه استفاده از دانش و فناوری و نواوری توسط آنها فراهم باشد.

رهبر عنوان کرد: اکنون در برخی از نمایشگاه‌های ساختمان دانش‌بنیان‌ها خود را به صاحبان صنعت معرفی می‌کنند و قرارداد‌هایی را نیز با سرمایه‌گذاران منعقد می‌کنند البته باید سرعت عمل بیشتری به این همکاری‌ها داده شود.

وی با بیان اینکه اغلب دانش‌بنیان‌ها توان مالی بالایی ندارند، تصریح کرد‌: توان دانش‌بنیان‌ها بر دانش، توانایی و تخصص آنها در ایجاد نوآوری و فناوری‌هایی است که حاصل آن بهره‌وری و استفاده درست‌تر از منابع و تسهیل ارایه خدمات است.

رهبر گفت: کمک‌هایی که به این دانش‌بنیان‌ها صورت می‌گیرد یکی تقویت بنیه مالی با ارایه تسهیلات دولتی و ایجاد ارتباط میان صنایع و صاحب ایده و فناوری است.

وی گفت: درصورت ایجاد ارتباط میان دانش‌بنیان‌ها و صاحبان صنعت در تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله مسکن، صنعتگران یا فعالان هر رشته صنعتی باید به این یقین برسند که کاری که قرار است آغاز شود باید به نتیجه برسد و به عبارتی ریسک بالایی نداشته باشد همکاری میان آنها شکل خواهد گرفت.

ورود دانش به روز در صنایع با ایجاد ارتباطات بین‌المللی

رهبر گفت:‌ایجاد ارتباطات بین‌المللی میان دانش‌بنیان‌ها و نهاد‌های مرتبط در عرصه خارجی کمک می‌کند تا دانش به روز وارد صنایع شود.

به گفته رییس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی تهران، فرصت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع فراهم شده و اکنون در برخی از نمایشگاه‌های ساختمان دانش‌بنیان‌ها خود را به صاحبان صنعت معرفی می‌کنند و قرارداد‌هایی را نیز با سرمایه‌گذاران منعقد می‌کنند البته باید سرعت عمل بیشتری به این همکاری‌ها داده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مراکز علمی و فناوری در نوآوری صنایع چیست؟
  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • شمیم عطر قرآن در سنندج پیچید + فیلم
  • عملی شدن «جهش تولید با مشارکت مردمی» نیاز به ورود جامعه نخبگانی دارد
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس