Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار کردستان از اتمام راه‌آهن همدان به سنندج، جاده مریوان به سنندج و فرودگاه سقز تا پایان سال مالی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، به بیان عملکرد و اقدامات دولت برای توسعه استان پرداخت و اظهار داشت: گرفتن تخصیص آب از وزارت نیرو برای 96 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یکی از مهمترین اتفاقاتی بوده که با اجرای آن تولید محصولات کشاورزی در استان پنج برابر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اتمام راه‌آهن همدان به سنندج، جاده مریوان به سنندج و فرودگاه سقز تا پایان سال مالی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این سه پروژه حدوداً از سال 80 تا 84 آغاز شده بودند که در سه سال گذشته تلاش فراوانی برای تخصیص اعتبار آنها صورت گرفت به طوری‌که برای راه آهن هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته هزار و 100 تخت به ظرفیت بیمارستانی استان اضافه شده که نمونه آن بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج و 235  تختخوابی بیمارستان سقز و بیمارستان دهگلان است.

وی اتمام 150 کیلومتر از کریدور شمال به جنوب در محدوده استان و افتتاح ورزشگاه 6 هزار نفری 22 گولان سنندج را از دیگر افتخارات دولت و نظام برای توسعه استان برشمرد و گفت: اجرای طرح زنجیره فولاد در قروه و بیجار و پتروشیمی دوم کردستان نیز در دست اقدام هستند.

پروژه راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد از برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری عقب استفرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌: در کنار دولت کشور را به کارگاه سازندگی تبدیل کرده‌ایم / قرارگاه 285 پروژه در دست اجرا دارد

مرادنیا با بیان اینکه پتروشیمی دوم کردستان با سرمایه‌گذاری ارزی 750 میلیون دلار با کنسرسیوم متشکل از چهار بانک در دست اقدام است، ادامه داد: امیدواریم با اجرای این پروژه، گام بلندی برای رشد اشتغال و توسعه صنعت در کردستان برداشته شود.

وی با بیان اینکه کردستان در دو سال گذشته رتبه دوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: این موفقیت در حالی حاصل شده که 90 درصد اراضی استان دیم است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته علی‌رغم شدت تحریم‌ها، اعتبارات عمرانی کردستان نسبت به میانگین کشوری 38 درصد رشد داشته است؛ یادآور شد: هدف همه مدیران استان خدمت به مردم و نظام است.

انتهای پیام/486/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار کردستان سال گذشته راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بعد از گذشت ۱۰ سال اعزام زائرین به مراسم عمره مفرده از سر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در مرحله اول اعزام‌ها ۳ کاروان از استان کردستان در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه سال جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت کردستان ادامه داد: مراسم معنوی بدرقه زوار کردستانی روز گذشته در پایانه مسافربری سنندج‏- تهران (محوطه باز داخل ترمینال از پشت جنب مرکز تعویض پلاک) انجام شد.

شیرزادی عنوان کرد: گروه اعزامی از شهرستان سقز هم ساعت ظهر امروز از محل شهرک دانشگاه، جنب سرای سالمندان، مسجد محوی سقز بدرقه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: گروه اعزامی از شهرستان بانه هم ساعت ۱۴:۳۰ امروز بدرقه می‌شوند و محل تجمع آنها خیابان شهید سلیمانی، جنب مسجد اقبالی است.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: زوار از شهر سنندج به مقصد فرودگاه امام و سپس با پرواز به مقصد مدینه منوره عازم سرزمین وحی خواهند شد.

شیرزادی عنوان کرد: این کاروان‌ها ۸۵ نفره بوده و در مجموع در این مرحله ۲۵۵ زائر از استان کردستان به سرزمین وحی، اعزام خواهند شد.

گفتنی است، با حضور پر شور و بی‌نظیر مردم سنندج مراسم بدرقه زائران اولین کاروان اعزامی حج عمره بعد از وقفه ۹ ساله در سنندج برگزار شد.

کد خبر 6084994

دیگر خبرها

  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • نام جوان سنندجی در تاریخ ملی کشور ثبت شود
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست
  • پایان رقابت‌های فوتبال جام کوماسی در مریوان
  • گره هنر و خلاقیت در تار و پود فرش کردستان
  • ۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد
  • زمان اعزام زائران حج عمره کردستان به سرزمین وحی اعلام شد