Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:42:33 GMT

مردم مزه ارز ۴۲۰۰ تومانی را نچشیدند 

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۲۶۸

مردم مزه ارز ۴۲۰۰ تومانی را نچشیدند 

یک تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه مردم مزه ارز ۴۲۰۰ تومانی را نچشیدند، گفت: از زمانی که ارز دولتی وارد چرخه اقتصاد شد تا زمانی که این ارز از اقتصاد کشور حذف شود، هیچ تاثیری بر نرخ سبد کالایی مردم نخواهد داشت زیرا، آن‌ها همواره کالاهای موردنیاز خود را با نرخ ارز آزاد دریافت کرده‌ و خواهند کرد.

حیدر مستخدمین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر نرخ ارز به مسیر نادرستی گام برداشته است که اثرات آن را بر بخش‌های مختلف اقتصادی شاهد بودیم و خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارز ۴۲۰۰ تومانی یکی از سیاست‌های دولت در دو سال گذشته بود که طبق گفته کارشناسان هیج نتیجه‌ای جز شکل‌گیری رانت نداشت.

وی افزود: دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی محصولات خودشان را با نرخ بازار آزاد ارز به دست مردم می‌رسانند که هیچ کدام از مردم مزه ارز ۴۲۰۰ تومانی را نچشیدند. این ارز باعث اختلاف قیمت بین ارز بازار آزاد و ارز دولتی شد.  

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ارزهای متنوع باید حذف شوند، گفت: ارزهای متنوع جز شکل‌گیری رانت هیج فایده دیگری ندارند. دولت از سال گذشته که در بودجه ۱۴ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی و دارو پیش‌بینی کرده بود،  در همان سال هم برخی از اقلام را از سبد ارز ۴۲۰۰ تومانی آرام آرام حذف و به سمت ارز نیمایی هدایت کرد که این روند تاکنون هم ادامه دارد.  


به گفته مستخدمین حسینی بانک مرکزی باید نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به عنوان ارز رسمی را از سایت خود حذف کند زیرا، با توجه به نیاز کشور و مصرفی،  ارز به لحاظ نرخ از ارز بازار آزاد و نیمایی تبعیت می‌کند اما اینکه چرا تاکنون این اقدام انجام نداده است شاید بخواهد مابه التفاوت ارز نیمایی و آزاد را به عنوان درآمد دولت برای تامین کسری بودجه در نظر بگیرد که در این زمینه هم باید دقت،  احتیاط و اقدامات کارشناسی صورت بگیرد.  

این تحلیلگر اقتصادی در پایان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر زندگی مردم بی‌تاثیر دانست و تصریح کرد: چه پیش از این و بعد از این هم مردم کالایی را با نرخ ۴۲۰۰۰ تومانی دریافت نکرده‌اند بنابراین، حذف ارز دولتی در سبد نرخ کالایی مردم هیچ تاثیری نخواهد داشت. اگر ساختار اقتصادی کشور به سمت درستی برود، باید یک نرخ برای ارز وجود داشته باشد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارز دولتی اقتصاددان ارز 4200 تومانی ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

حمیرا ریگی  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات پیش رو برای رونق اشتغال و تولید و سهولت در سرمایه گذاری از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

وی افزود: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تن‌ها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشور‌های پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند