Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: با توجه به ظرفیت های بی شمار اقتصادی، تجاری و گردشگری در این شهرستان، برای ایجاد "منطقه آزاد تجاری آستارا" یک قدم فاصله وجود دارد.

عباس صابر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ویژگی های آستارا در حوزه های مرزهای زمینی، دریایی و ریلی، منطقه ویژه اقتصادی و تجاری بندر و ظرفیت های بی شمار گردشگری از قبیل دهکده گردشگری حیران، استیل عباس آباد، پارک جنگلی بی بی یانلو، پناهگاه حیات وحش لوندویل، بلندترین آبشار ایران "لاتون" و سواحل دریای کاسپین در این شهرستان، بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آستارا به معنای واقعی در نوار مرزی واقع شده است، ادامه داد: در صورت بهره مندی بهینه، این مرز می تواند یک پتانسیل خوب باشد و در صورت بهره مندی نامناسب، می تواند به یک چالش بد تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون از 10 درصد ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا هم استفاده نشده است، افزود: این منطقه در حال تکمیل زیرساخت ها است و فرمانداری آستارا برنامه های ویژه ای را برای ارتقای کیفیت خدمات آن منطقه دارد.

صابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت های بی شمار اقتصادی، تجاری و گردشگری در این شهرستان، برای ایجاد "منطقه آزاد تجاری آستارا" یک قدم فاصله وجود دارد، خاطرنشان کرد: نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی بر این مهم تأکید دارد و در نشست های مکرر با وی و سایر مسئولان مرتبط، مقرر شده است تا اسناد و مدارک موجود در این زمینه از دهه 70، بازنگری و طرح جدیدی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری آستارا تدوین شود.

وی با بیان اینکه یک روالی در سنوات گذشته در این خصوص طی شده و طرح ایجاد این منطقه آزاد در  مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده است، تصریح کرد: تبدیل آستارا به منطقه آزاد پایان همه مشکلات اشتغال و اقتصادی شهرستان و حتی شهرهای همجوار است.

فرماندار آستارا در ادامه به برگزاری جلسات رفع موانع تولید در این شهرستان اشاره کرد و توضیح داد: ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار به آستارا در این جلسات بررسی شده است و باید بگوئیم که بسیاری از مشکلات در شهرستان قابل حل است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ وقت در بسترهای متلاطم سرمایه گذاری انجام نمی شود، اضافه کرد: آستارا برای سرمایه گذاری در همه حوزه ها مستعد است و باید با مطالعات علمی، پک های سرمایه گذاری را تهیه و جهت اجرا به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی کمبود زمین برای استفاده در حوزه های صنعت و تولید را از مهمترین مشکلات شهرستان برشمرد و افزود: پروژه سد لاستیکی آستارا بسیار مهم است و با توجه به معضلات موجود در حوزه آب و فاضلاب شهرستان، شاهد پیشرفت خوب در عملیات احداث این پروژه و اجرای فاضلاب شهری هستیم.

وی با بیان اینکه منابع آبی آستارا کفاف تأمین آب شرب و کشاورزی شهرستان را نمی کند، یادآور شد: توزیع عادلانه و متوازن اعتبارات از برنامه های فرمانداری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و قابل بهره برداری است.

عباس صابر در بخش پایانی سخنان خود بر تقویت آنتن دهی شبکه استانی باران در شهرستان آستارا و به خصوص مناطق بالادست از جمله دهکده گردشگری حیران تأکید کرد و گفت: برگزاری دوره و کارگاه سواد رسانه ای برای روابط عمومی های ادارات شهرستان از واجبات است و با برگزاری این دوره با حضور اساتید مجرب، روابط عمومی ها را به سمت شناختن اخبار و رویدادهای مهم و قابل انتشار هدایت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،وکیلی مدیرعامل منطقه آزاد بانه، مریوان می‌گوید: در حال حاضر ۱۲۰ بسته سرمایه گذاری برای عرضه به سرمایه گذاران در حوزه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت تدوین و آماده شده است.

دیگر خبرها

  • مجتمع‌های تجاری محدوده مرکزی شهر تبریز ایمن سازی می‌شوند
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه
  • قطع راه ارتباطی کلواری فلارد پس از باران شدید
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • استقبال مسافران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری حیران آستارا