Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@12:19:48 GMT

کارخانه های تانک در جنگ جهانی دوم + عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۳۲۳

کارخانه های تانک در جنگ جهانی دوم + عکس

در بریتانیا از تانک‌ها تحت عنوان "لند شیپ به معنای کشتی زمینی" یاد می‌شد. در سال ۱۹۱۵ کمیته‌ای نیز به همین نام توسط وینستون چرچیل سیاست مدار، نویسنده و نخست وزیر بریتانیایی با هدف توسعه هرچه بیشتر تانک‌های ارتش به راه افتاد. در ادامه مقامات این کشور به منظور پنهان کردن قصد واقعی خود از جاسوسان احتمالی، لند شیپ‌ها را "تانک" خطاب کردند تا تصوری از یک تانکر یا مخزن ساده آب ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع بدین ترتیب خودرو‌های نظامی غول پیکری که امروزه با نام تانک می‌شناسیم متولد شدند.

در تمام طول جنگ جهانی اول انگلیس و فرانسه به طور مستقل اقدام به تولید تانک‌های جنگی کردند. تولیدات کارخانه‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۱۶ به وسیله ارتش انگلیس طی نبرد سم علیه امپراتوری آلمان مورد استفاده قرار گرفتند. ارتش‌های فرانسه و انگلیس هزاران دستگاه تانک ساخته بودند، اما ارتش آلمان از توانایی خود اطمینان کافی نداشت و تنها ۲۰ دستگاه تانک تولید کرده بود.

پس از جنگ جهانی اول طراحی تانک‌ها دستخوش تغییرات مثبت زیادی شد و اهمیت نقش آن‌ها در میدان نبرد نیز بیش از گذشته قوت یافت. بدین ترتیب در اوایل جنگ جهانی دوم و همینطور طی آن تعداد زیادی تانک توسط متفقین و قدرت‌های محور وارد خط تولید شدند. حتی شماری از کارخانه‌ها هم ساخت محصولات معمول خود را کنار گذاشتند و به تولید تانک و سایر تسلیحات مورد نیاز روی آوردند. زنان نیز به جنگ پیوستند و در بسیاری از سطوح درگیر شدند.

لازم به ذکر است که تانک‌های مستقر شده توسط آلمان‌ها طی جنگ جهانی دوم چه از نظر قدرت تسلیحاتی و چه پوشش زرهی کیفیت پایین تری داشتند. این در حالی است که تانک‌های مذکور متقابلا از یک مزیت بزرگ بهره می‌بردند: همه آن‌ها مجهز به سیستم رادیویی بودند و به همین دلیل نه تنها هماهنگی تاکتیکی بهتری داشتند، بلکه به عنوان نیرو‌های حمله سریع از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار بودند.

لشکر زرهی ۷۹ ام بریتانیا در آن زمان مجموعه‌ای از تانک‌های مختلف را در اختیار داشت که برای اهداف متفاوتی همچون ماموریت‌های دوزیست و یا پاکسازی مین از آن‌ها استفاده می‌کرد. حتی آمریکا نیز تحت یک قرارداد وام- اجاره نیرو‌های مسلح بریتانیا را به تانک‌های خودی مجهز کرده بود. لازم به ذکر است که این تانک‌ها نقش قابل توجهی در عملیات پیاده‌سازی در نرماندی به دوش داشتند.

پس از پایان جنگ جهانی دوم، بیشتر کارخانه‌های تولیدکننده تانک به ساخت محصولات اصلی خود بازگشتند. در ادامه نگاهی به یک کلکسیون تصویری متفاوت از آن زمان خواهیم داشت.

- سال ۱۹۱۶، کارخانه تعمیرات تانک‌های آلمانی

     - سال ۱۹۴۰، کارخانه تولید تانک‌های آلمانی

  - ۱۵ ماه مه سال ۱۹۴۰، کارخانه تانک آلمانی

  - ۱۸ اوت سال ۱۹۴۰، تانک‌های بریتانیایی حاضر در خط مونتاژ. برخی از تانک‌ها به دنبال تخلیه دانکرک نیازمند تعمیر بودند

  - سال ۱۹۴۰، یکی از کارخانه‌های تامین کننده تانک متعلق به وزارت دفاع بریتانیا

 

- سال ۱۹۴۱، یک خط مونتاژ تانک که به دلیل آماده سازی سریع برای مقابله در برابر حملات احتمالی فعالیت گسترده‌ای را به خود دیده بود

  - ۲۹ دسامبر سال ۱۹۴۱، تلاش برای ساخت برجک متعلق به تانک "ماتیلدا"

  - ۲۲ دسامبر سال ۱۹۴۱، کارگران کارخانه بریتانیایی برای دشمن خود پیام می‌نویسند

   - سال ۱۹۴۱، یک پوستر تبلیغاتی انگلیسی از بانوان می‌خواهد که برای کمک به کشور خود، مشاغل تولیدی در کارخانه‌ها را انتخاب کنند

   


- ۲۹ دسامبر سال ۱۹۴۱، کارگران کارخانه در حال تکمیل سلاح تانک ماتیلدا

  - اکتبر سال ۱۹۴۱، یک تانک بریتانیایی که با کمک قطار از کارخانه میدلندز برای کمک به اتحاد جماهیر شوروی به جبهه شرقی انتقال داده می‌شود

 


- سال ۱۹۴۲، کارگران در حال مونتاژ تانک M-۳ در کارخانه‌ای آمریکایی

 


- سال ۱۹۴۲، کارگران مشغول مونتاژ تانک سواره نظام در یک کارخانه بریتانیایی

 

- سال ۱۹۴۲، تغییر خط مونتاژ در زرادخانه تانک کرایسلر میشیگان از مدل M۳ به مدل‌های M۴

   - ۱۱ آوریل سال ۱۹۴۲، خط مونتاژ کارخانه خودروسازی کرایسلر در دیترویت آمریکا که برای تولید تانک‌های جنگی آماده سازی شده است

 
- ۱ اکتبر سال ۱۹۴۶، تانک‌های بی مصرف پس از جنگ جهانی دوم که در کارخانه میتسوبیشی موتورز ساخته شدند

  - سال ۱۹۴۶، انواع تانک ها، خودروها، قطار‌ها و کلاه‌های آتش نشانی اسباب بازی تولید شده توسط کارخانه سازنده اسباب بازی‌های فلزی که در دوران جنگ جهانی دوم تولیدکننده مهمات نظامی بود

   

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جنگ جهانی دوم تولید تانک کارخانه ها خط مونتاژ سال ۱۹۴۰ تانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم)
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • بازگشت دوباره کارخانه فروآلیاژ ازنا به چرخه تولید
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)