Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@13:07:51 GMT

ستاد مرکزی اربعین: مرزهای زمینی عراق مسدود است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۳۵۹

ستاد مرکزی اربعین: مرزهای زمینی عراق مسدود است

در اطلاعیه شماره ۵ ستاد مرکزی اربعین حسینی آمده است؛ دولت عراق در ملاقاتها و تماس متعددی که قبل از ماه صفر با مسئولین کشور داشته بر عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی تاًکید کرده است.

به گزارش مشرق، نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره ۵ ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص اظهار نظر در دولت عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی(ع) در تعدادی از خبرگزاری‌ها بدون هرگونه کسب اطلاعی از این ستاد، آمده است: مجدداً به اطلاع مردم عزیز مسلمان و قانونمدار کشورمان می رساند دولت عراق در ملاقاتها و تماس متعددی که قبل از ماه صفر با مسئولین کشور داشته بر عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی تاًکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ورود زائران به مرزهای چهارگانه وزیر راه: پرواز اربعین نداریم

در این اطلاعیه تاکید شده است؛ کلیه مرزهای زمینی مسدود و فعلا تمامی پروازهای بین دو کشور نیز متوقف است.

در اطلاعیه شماره ۵ستاد مرکزی اربعین حسینی آمده است؛ با توجه به شرایط حاد شیوع بیماری کرونا در دو کشور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز هر گونه سفر را ممنوع اعلام کرده است.

در این اطلاعیه همچنین با تاکید بر ممنوعیت هر گونه سفر برای مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سالجاری، اعلام شده است؛ همکاری بسیار ارزشمند مردم عزیز برابر روال فعلی ادامه یافته و از خبرگزاریها و رسانه های گرانقدر کشور نیز انتظار می رود اخبار مربوطه به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی(ع)را از ستاد مرکزی اربعین و اطلاعیه های صادره اخذ و بازنشر کنند تا برخی از اخبار صادره مورد بهره برداریدهای سو احتمالی واقع نگردد.

متن کامل اطلاعیه به شرح ذیل است؛

( اطلاعیه شماره ۵)

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسین مصباح الهدی و سفینهً النجاهً

 به استحضار مردم شریف و عزادار سالار شهیدان اباعبدالله ااحسین وشهیدان عاشورای حسینی(ع) میرساند روز گذشته تعدادی از خبرگزاریها متاًسفانه بدون هرگونه کسب اطلاعی از این ستاد اخباری رادر خصوص اظهار نظر در دولت عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی(ع) پخش نمودند. 

 فلذا بدینوسیله مجدداً به اطلاع مردم عزیز مسلمان و قانونمدار کشورمان می رساند دولت عراق در ملاقاتها و تماس متعددی که قبل از ماه صفر با مسئولین کشور داشته بر عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی تاًکید نموده ضمن آنکه کلیه مرزهای زمینی مسدود و فعلا تمامی پروازهای بین دو کشور نیز متوقف میباشد. لازم بذکر است با توجه به شرایط حاد شیوع بیماری کرونا در دو کشور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز هر گونه سفر را ممنوع اعلام نموده است.

بدینوسیله ضمن تاًکید موکد بر ممنوعیت هر گونه سفر برای مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سالجاری. انتظاردارد همکاری بسیار ارزشمند مردم عزیز برابر روال فعلی ادامه یافته و از خبرگزاریها و رسانه های گرانقدر کشور نیز انتظار دارد اخبار مربوطه به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی(ع)را از ستاد مرکزی اربعین و اطلاعیه های صادره اخذ و باز نشر نموده تا برخی از اخبار صادره مورد بهره برداریهای سوء احتمالی واقع نگردد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ستاد مرکزی اربعین عراق دولت عراق اربعین حسینی راهپیمایی اربعین حسینی ع ستاد مرکزی اربعین اطلاعیه شماره بیماری کرونا دولت عراق گونه سفر مردم عزیز کشور نیز دو کشور تا کید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد + سوابق
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد