Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاحیه مدرسه دخترانه ۹ کلاسه در شهر ویس استان خوزستان گفت: از تلاش‌های خیران مدرسه ساز و وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس قدردانی می‌کنم.

او به اختصاص ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مشارکتی از سوی خیران مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: ۲۳ میلیارد تومان اعتبار شامل؛ ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس به سیستم‌های سرمایشی و ۸ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی استان خوزستان اختصاص داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رخشانی مهر اظهار داشت: وقتی صحبت از کار خیر و خیران می‌شود دایره کار‌های خیریه گسترده و کار‌های خیر بسیار متنوع است، کسانی که می‌کوشند تا از آلام مردم بکاهند و رنج محرومیت‌ها را کاهش دهند، زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند این کار جزو ناب‌ترین حقایق ایمانی است و شاید هیچ خدمتی بالاتر از باز کردن گره مردم نباشد که خیران در آن سهیم هستند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: به اعتقاد من کار مدرسه سازی متمایز از سایر کار‌های خیریه سازی است، چون مدرسه جایگاه متمایزی دارد که آینده این سرزمین را می‌سازد، هرجا سخن از فرهنگ سازی، تعالی، توسعه و پیشرفت است مدرسه بالاترین جایگاهی هست که تغذیه عناصر کلیدی برای تحویل و پیشرفت را دارد.

او ادامه داد: خانواده و جامعه هم تغذیه کننده هستند، ولی مدرسه جایگاهی است که آدم‌ها به صورت منظم در بهترین دوره حیات و بهترین زمان یادگیری در یک زمان مشخص تحت یک برنامه تحت تعلیم قرار می‌گیرد، ضمن اینکه آینده را مدرسه می‌سازد و چه خوب یا بد در مدرسه شکل می‌گیرد و کسانی که مدرسه سازی را انتخاب کردند، آینده سازی را انتخاب کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدرسه رفیع‌ترین محل زندگی انسان‌ها و آینده جامعه است و برخی شرکت‌ها توفیق ورود به مدرسه سازی را پیدا کرده اند، بیان داشت: همه تلاشمان را برای اینکه نسلی توانمند، خلاق، نوآور، فعال، کارآمد و تمدن ساز باشد به کار می‌گیریم و در این زمینه دست خیران مدرسه ساز را می‌فشاریم.

او به اجرای طرح آجر به آجر به منظور فرهنگ مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: پارسال یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تعهد خیران بود که از سوی ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز انجام شد، ولی در مقابل جمعیت ۸۰ میلیونی رقم ناچیزی است و برای درگیر شدن همه مردم ایران شرایطی را فراهم کردیم که حتی با خرید یک آجر در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

مهراله رخشانی مهر افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه مدرسه سازی نیست، چون در این ایام به جای توسعه مدرسه سازی نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه سازی هستیم، در این طرح به دنبال گسترش و توسعه امور خیریه هستیم و در ۶ ماه امسال دستگاه‌ها و نهاد‌های بسیاری کنار آموزش و پرورش آمده اند و در امر مدرسه سازی مشارکت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه تفاهم نامه امروز نیز اتفاق مبارکی است که امیدوارم با سایر نهاد‌ها نیز منعقد شود، بیان کرد: بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز در ساخت مدرسه کمک می‌کنند و هیچ وقت مدرسه سازی به تنهایی از عهده دولت‌ها برنیامده، اما انجام پروژه‌های مشارکتی از افتخارات دولت است.

او اظهار داشت: از استاندار خوزستان تشکر می‌کنم که نمره قبولی را در سیل پارسال و بیشترین سهم اعتبارات استانی مدرسه سازی را بین استان‌های کشور به استان اختصاص داد و با حدود ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار مقام اول کشور بود، البته پارسال ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین و تخصیص دادیم و امسال نیز تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان تأمین و تخصیص دادیم که تلاش می‌کنیم تا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طی ماه‌های پیش رو افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجهیزات آموزشی نوسازی مدارس تجهیزات سرمایشی میلیارد تومان اعتبار مدرسه سازی مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف