Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود علت و لزوم شرکت دانشجویان پزشکی در آزمون سراسری صلاحیت بالینی را تشریح کرد.

بهروز یحیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شاهرود درباره علت و لزوم شرکت در آزمون سراسری صلاحیت بالینی برای دانشجویان پزشکی و پزشکان اظهار کرد: این آزمون علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان‌بخش‌های بالینی، برای ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری پزشکی عمومی در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: شرکت و کسب نمره لازم در آزمون صلاحیت بالینی برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان و انجام امر طبابت پزشکان عمومی و شرکت در امتحانات دوره تخصصی ضروری است. در ضمن این آزمون فاقد نمره بوده و نتایج آن به‌صورت رد یا قبول شدن به شرکت‌کنندگان اعلام می‌شود و به قبول‌شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اضافه کرد: این آزمون به‌طور مستمر در دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود و با توجه به اینکه این واحد دانشگاهی توانست در مردادماه سال 1397 مجوز برگزاری این آزمون را دریافت کند تاکنون مجری هشت دوره این آزمون بوده است.

یحیایی درباره سابقه برگزاری این آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خاطرنشان کرد: پیش از این هم هفت دوره از این آزمون در دانشکده علوم پزشکی این واحد دانشگاهی برگزار شده که در سال 97 در مجموع 43 نفر در سال 98 در مجموع 74 نفر و در در مردادماه سال ۹۹ 30 نفر در آزمون‌ها شرکت داشتند  که در در این دوره هم 15 پزشک و دانشجوی پزشکی حضور یافتند.

شرط شرکت در آزمون صلاحیت بالینی چیست؟

وی با بیان اینکه شرط شرکت در آزمون صلاحیت بالینی، اتمام مرحله کارورزی و یا حداقل سپری شدن 6ماه از آغاز دوره مذکور است، گفت: در 25 دوره برگزاری این آزمون که رأس ساعت ۸ صبح امروز در مجموعه مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود آغاز شد ۱۱ نفر استاد به‌عنوان آزمونگر، یک نفر به‌عنوان بیمارنما و ۱۲ نفر از عوامل اجرایی مشارکت داشتند.

رئیس تنها مرکز تحقیقات نانو ذرات بیولوژیک پزشکی در کشور از برگزاری بی‌نقص و دقیق و طبق ضوابط و مقررات و اصول حراستی در 6دوره قبل این آزمون سراسری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خبر داد و عنوان کرد: با توجه به همه استانداردها، ملاک‌ها و تأیید کیفیت بالای برگزاری این آزمون در 6 دوره قبلی، نظارت بر انجام این آزمون در این دوره بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود قرار داده شد.

یحیایی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود جزء معدود واحدهای دانشگاهی بوده که استاندارد برگزاری آزمون‌های صلاحیت بالینی پزشکی و پرستاری را در کشور دریافت کرده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل آن دارا بودن مجموعه مهارت‌های بالینی(Skills Lab) مجهز دانشکده علوم پزشکی این واحد دانشگاهی بوده که دارای ۱۵ اتاق همراه با دوربین با قابلیت ضبط فیلم در آزمون‌ها، یک کلاس کنفرانسی همراه با دوربین دوار و ویدئو پروژکتور برای تدریس استادان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، حدود ۵۰ مانکن پیشرفته، انواع آموزش تزریقات، NG، سونداژ، المان‌های پرستاری پیشرفته، زایمان، انواع لوله‌گذاری و ... است.

انتهای پیام/4121/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دانشکده علوم پزشکی برگزاری این آزمون صلاحیت بالینی آزمون سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت ۷۲ هزار و ۶۸۹ معاینه بالینی پزشکی قانونی در استان، گفت: پارسال همچنین ۲ هزار و ۴۲۳ مورد فوتی در به ثبت رسیده که هزار و ۹۱۵ نفر مرد و ۵۰۸ نفر زن بودند.

وی با اشاره به آمار نزاع و درگیری، اضافه کرد: پارسال ۲۸ هزار و ۷۷ مورد نزاع و درگیری در چارچوب معاینات بالینی ثبت شد که در مقایسه با سال پیشین نیز برابری می‌کند.

ادیب‌فر ادامه داد: ۷ هزار و ۷۵۰ زن و ۲۰ هزار و ۳۲۷ مرد پارسال بخاطر نزاع و درگیری مورد معاینه بالینی نزاع جرحی قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی افزود: ۹ هزار و ۳۷۲ مرد و ۴ هزار و ۳۵ زن نیز آسیب دیده در اثر تصادف رانندگی، در این مرکز معاینه بالینی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • رقابت ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری از فردا در مازندران
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳