Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز  10 مهرماه  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3825 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 1925 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 461 هزار و 44 نفر رسید.

وی افزود:  متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 211 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 26 هزار و 380 نفر رسید البته  خوشبختانه تا کنون 383 هزار و 368 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه 4121 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند گفت: تا کنون چهار میلیون و 43 هزار و 130 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری خاطرنشان کرد: تعداد کل شهرستان‌‌های دارای وضعیت قرمز 158شهرستان گزارش شده است و در آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، مازندران و هرمزگان، تعداد شهرستان‌‌های قرمز، دارای روند افزایشی است و نسبت معنی‌‌داری میان کاهش رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و گسترش شیوع بیماری وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به روند کاهشی استفاده از ماسک در هفته‌‌های اخیر ابراز نگرانی کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی در استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت مردمی و تا کنون بیش از سه هزار پروژه بهداشتی با رویکرد تقویت ساختار شبکه بهداشت کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار تکمیل و وارد چرخه خدمت رسانی شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با اشاره به تبدیل وضعیت حدود ۷۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت قانون ایثارگران و جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت همچنین تلاش کردیم تا دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی سنگین، سرمایه‌ای و با تکنولوژی بالا را به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات در کشور توزیع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان وجود دارد و مردم متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • شهادت ۵۶ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد