Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۴۳ هکتار از مراتع دچار حریق شده است، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳۷ هکتار از جنگل‌های استان اصفهان طعمه چهار حریق شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۹۰ مورد حریق در استان اصفهان ثبت شده است که مورد اخیر آن وقوع حریق در مراتع سیبک شهرستان فریدونشهر به مساحت ۵ هزار مترمربع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان داشت: از ابتدای سال جاری، ۸۶ فقره حریق در ۴۰۵ هکتار از مراتع استان اصفهان به وقوع پیوست و بیشترین مناطق درگیر حریق شهرستانهای غرب و جنوب استان اصفهان بوده است.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی حریق‌ها خطای انسانی توسط مرتع نشینان، دامداران و عشایر است، تصریح کرد: گردشگران، سوزاندن ته مانده‌های زمین‌های کشاورزی و گاهی هم اختلافات باعث ایجاد آتش سوزی‌های استان اصفهان است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه بیشترین حریق به ترتیب در شهرستانهای سمیرم، فریدونشهر، فریدن، خوانسار، بویین میاندشت و چادگان به وقوع پیوست، بیان داشت: تا آخر مهرماه شرایط برای وقوع حریق مهیاست و شناسایی عرصه‌های اولویت دار و گشت و مراقبت ۷۰ تیم عملیاتی و هرس علف‌های خشک توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از اقدامات پیشگیرانه برای بروز حریق است.

وی از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور درخواست کرد که بالگرد مجهز به سبد آبپاش در استان اصفهان مستقر کند و افزود: مناطق چادگان و سمیرم به علت عشایر خیز بودن و مراتع وسیع نیاز به دو پایگاه اطفای حریق دارد که لازم است سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اعتبارات آن را تخصیص دهد.

کد خبر 5037444

منبع: مهر

کلیدواژه: اطفای حریق حریق مدیریت بحران منصور شیشه فروش ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99 ابتدای سال استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان وجود دارد. - اخبار استانها -

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمان، اظهار داشت:باتوجهبهاحتمالرخدادتگرگدراستان، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه بنابه اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان و صدور هشدار سطح نارنجی، بیان کرد: از امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی جدیدی در استان مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانادامه داد: با فعالیت این ‌سامانه شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

سالخورده گفت: منطقه اثر این سامانه؛ نیمه شمالی، غرب، مرکز و ارتفاعات جنوب استان و شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان است.

وی افزود: اثر مخاطره این سامانه بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال اصابت صاعقه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانبا بیان اینکه پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود، ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • وقوع انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج + عکس
  • آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد