Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@12:51:03 GMT

کاشت ۲۹۵ هکتار کلزا در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۵۶۰

کاشت ۲۹۵ هکتار کلزا در کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد مسعودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: سهم ابلاغی کشت کلزا در شهرستان کرمان در سال زراعی ۹۹-۹۸ به میزان ۳۵۰ هکتار با میانگین عملکرد ۵ و یک دهم تن در هکتار در نظر گرفته شد که ۲۲۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافت که براین اساس ۶۷ درصد از سطح ابلاغی و ۵۱ درصد عملکرد تولیدی محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ جلسات متعدد کشت محصولات پاییزه با محوریت کشت کلزا با حضور روسا و کارشناسان مراکز خدمات تابعه شهرستان برگزارشد، افزود: برش نهایی کشت کلزا به تفکیک در مناطق شهداد ۲۰۰ هکتار، ماهان ۳۷ هکتار، راین ۳۰ هکتار، باغین ۲۵ و مرکز کرمان ۳ هکتار صورت گرفته است.

مسعودی تصریح کرد: میزان بذر توزیعی، ۲۰۰ کیلوگرم شامل ارقام ترامپر و پنتون است و در سطح ۱۰ هکتار کشت به صورت کاملا مکانیزه و با استفاده از بذرکار پنوماتیک صورت گرفته است.

او با بیان اینکه نخستین کشت کلزا اواخر شهریور صورت گرفته است، بیان کرد: در سطح ۲ هکتار مبارزه با علف‌های هرز قبل از کشت با کاربرد سم علف کش ترفلان انجام شده است.

کلزا یکی از دانه‌های روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف نسبتا وسیعی از سازگاری اقلیمی است. کلزا‌هایی که از آن روغن استخراج می‌شود را کانولا می‌نامند. روغن کلزا با داشتن میزان بالای اسید‌های چرب غیر اشباع و درصد بسیار ناچیز کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است. به همین دلیل یک روغن بسیار مفید و پر خاصیت در مصرف خوراکی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانه روغنی کلزا محصولات زراعی کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد