Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد کولیوند، معاون پارلمانی وزیر کشور، با اشاره به تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی نمایندگان و تصویب آن در کمیسیون شوراهای قوه مقننه، گفت: نظر وزارت کشور درباره اصلاح قانون انتخابات، بر روی لایحه جامع انتخابات است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به صورت رسمی نامه‌ای را به رئیس مجلس برای  قرار گرفتن لایحه جامع انتخابات در دستور کار مجلس واصل داشته است، ادامه داد: در لایحه جامع انتخابات، قوانین مربوط به انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا به صورت یکجا مورد بررسی قرار گرفته و ایرادات آنها برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی وزیر کشور تصریح کرد: در لایحه جامع انتخابات، درباره انتخابات بحث های مفصلی انجام شده و همه آنها را تجمیع کرده است.

کولیوند با اعلام اینکه لایحه جامع انتخابات حدود یکسال و نیم است که در مجلس است و بررسی نشده است، اظهار داشت: نباید بر اساس اینکه انتخاباتی را در پیش داریم بخواهیم قوانین را اصلاح کنیم بلکه برای یکبار باید مشکلات موجود در بحث انتخابات را برطرف کنیم.

وی از مخالفت وزارت کشور با طرح تدوین شده از سوی نمایندگان برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1438617

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت کشور اصلاح قانون انتخابات مجلس یازدهم اصلاح قانون انتخابات لایحه جامع انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است

 در حالی که طرح تعطیلی شنبه‌ها و دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته بحث برانگیز شده است، یک نماینده مجلس از موافقت کمیسیون اجتماعی با تعطیلی روز شنبه خبر داد.   به گزارش عصر ایران علی‌اصغر عنابستانی در گفت و گو با ایلنا گفت:   * درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است؛ کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم، اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.   * به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.   * (در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»): ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می‌شوند.   *  اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.   * در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه‌های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه‌های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.   * وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب