Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:18:48 GMT

دانمارک به خط لوله نورد استریم ۲ چراغ سبز نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۵۷۵

دانمارک به خط لوله نورد استریم ۲ چراغ سبز نشان داد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی دانمارک امروز پنجشنبه افزود که مجوز بهره برداری از خط لوله نورد استریم ۲ در فلات قاره دانمارک به گروه «نورد استریم ۲ ای جی» داده شده است.

اسپوتنیک در گزارشی در این زمینه افزود: در سال ۲۰۱۹میلادی مجوز ساخت خط لوله این پروژه داده شده بود و بیشتر بخش های این پروژه تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجوز جدید وزارت انرژی دانمارک مشروط به عملیات امن و بی خطر خط لوله ای است که برای انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک ساخته می شود.

تاکنون چندین سیاستمدار آلمانی و اتحادیه اروپا خواستار توقف یا پایان دادن به این پروژه به بهانه مسمومیت ادعایی الکسی ناوالین چهره مخالف دولت روسیه شده اند.

اوایل سپتامبر (شهریور) مایک پمپئو در گفت و گو با روزنامه آلمانی بیلد گفت کشورش ائتلافی را برای به تعویق انداختن این پروژه تشکیل داده است. وی گفت علاقه مند است آلمان از موضوع آمریکا در قبال پروژه خط لوله روسیه پیروی کند که این درخواست به دلیل نقش دولت روسیه در مسمومیت این چهره مخالف و تبعات امنیتی وابستگی گازی به روسیه است.

اما آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اشاره کرده که موضوع پروژه نورد استریم را از مسمومیت ناوالنی باید جدا دانسته و به طور مجزا به بررسی آن پرداخت.

نورد استریم ۲ پروژه‌ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او. ام. وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است.

این خط لوله دوقلوی ۱۲۰۰ کیلومتری قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.

برچسب‌ها روسیه اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا آلمان گاز دانمارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا آلمان گاز دانمارک روسیه اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا آلمان گاز دانمارک اخبار کنکور نورد استریم ۲ خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آلمان با بیش از ۳هزار نیرو در رزمایش‌های بزرگ ناتو در ماه مه ۲۰۲۴ که از امروز در لیتوانی و در مجاورت مرز روسیه آغاز شده است، شرکت خواهند کرد.

این رزمایش‌ زیرمجموعه رزمایش‌های بزرگ «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» است که از اواخر ژانویه آغاز شد. لیتوانی با منطقه «کالینینگراد» روسیه و متحد نزدیک این کشور یعنی بلاروس، مرز مشترک دارد.

برلین در اقدامی جداگانه، اوایل ماه جاری روند پیاده‌سازی برنامه‌ خود جهت استقرار دائمی یک تیپ زرهی مجهز را در لیتوانی آغاز کرد. مسکو این برنامه را تهدید و نیازمند اتخاذ «تدابیر ویژه» توصیف کرده است.

رزمایش ارابه‌ غول‌پیکر(Grand Quadriga۲۰۲۴) که قرار است تا پایان ماه مه به اتمام برسد، با مشارکت ۲۰۰ فقره ادوات و تسلیحات سنگین ارتش آلمان از جمله تانک‌های لئوپارد و پوما و همچنین خودروهای زرهی باکسر برگزار خواهد شد. ارتش لیتوانی پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای نوشت که «محوریت این رزمایش جابه‌جایی دو لشکر از مرکز به شرق اروپا خواهد بود.»

کد خبر 6086557

دیگر خبرها

  • اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟