Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@21:29:18 GMT

فرهنگ دفاع مقدس در حوزه سلامت ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۵۸۷

فرهنگ دفاع مقدس در حوزه سلامت ادامه دارد

ارسلان سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی کادر سلامت استان اظهار کرد: همان‌گونه که رزمندگان دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل در برابر دشمن ایستادند، مدافعان سلامت نیز در حفظ، پایداری و ارتقای سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند و همچنان فرهنگ دفاع مقدس در حوزه سلامت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی کادر سلامت در مبارزه با ویروس کرونا افزود: مدافعان سلامت علیرغم بخشی کمبودها در کنار بیماران حاضر هستند و میدان را خالی نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مدافعان سلامت در خدمت مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، تصریح کرد: ۴۰۰ پزشک، ۴۰۰۰ پرستار و حدود ۴۰۰۰ بهورز و مراقب سلامت از ابتدای اسفند تاکنون در خط مبارزه با ویروس کرونا هستند و خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه می‌دهند.

سالاری با بیان اینکه علیرغم تلاش هزاران نفر از کادر سلامت همچنان ویروس کرونا در استان فعال است، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از مدافعان سلامت گیلان بیمار، بیش از ۲۰۰ پزشک و پرستار گیلانی براثر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری و عده‌ای از کادر بهداشت و درمان نیز به خیل عظیم شهدا پیوستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی پرستار در گیلان علیرغم آغاز به کار دو بیمارستان در لنگرود و تالش و همچنین توسعه بخش‌های اورژانس و پیش بیمارستانی در گیلان بیان کرد: این استان با توجه به کمبود نیروی پرستار درگذشته و همچنین راه‌اندازی بیمارستان‌های جدیدالاحداث نیازمند نیروی پرستار بود که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا عده‌ای از پرستاران داوطلبانه با ما همکاری کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از همان روزهای نخست به‌کارگیری از پرستاران پیگیر استخدام این قشر پرتلاش در بدنه سیستم سلامت استان بودیم، افزود: این پیگیری مکرراً از سوی ما در وزارت بهداشت سازمان برنامه‌وبودجه پیگیری شد و هم‌اکنون مجوز شرکتی شدن پرستاران از سوی سازمان برنامه‌وبودجه گرفته‌شده و این قشر از قرارداد ۸۹ روزه به قرارداد شرکتی تبدیل وضعیت می‌شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس سلامت فرهنگ گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارسلان سالاری مدافعان سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم

شهید حاج رضا چراغی فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۶۲ در فکه به شهادت رسید. روایتی از زندگی این شهید بزرگوار را از زبان برادر و همرزمانش می‌شنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • سلامت مردم قربانی هیچ توسعه ای در استان نخواهد شد
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش