Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج خمپاره جنگ قره باغ به شهرستان خداآفرین در استان آذربایجان شرقی اصابت کرد.
 
فرماندار شهرستان خداافرین گفت: از صبح امروز تا کنون پنج خمپاره جنگ نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ به این شهرستان اصابت کرده است.

علی امیری راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه خمپاره به اطراف روستای پرویز خانلو اصابت کرده است که ۲ تا از این خمپاره ها به یونجه زارهای اطراف روستا و دیگری به یکی از باغها اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ۲ خمپاره نیز به منطقه مسکونی روستای پرویز خانلو اصابت کرده که یکی به پشت بام یکی از منازل مسکونی برخورد کرده و دیگری نیز به شیشه های ساختمان مسکونی دیگر آسیب وارد کردا است.

امیری راد گفت: براثر اصابت این خمپاره ها یک کودک ۶ ساله مصدوم شده است که بلافاصله به مرکز درمانی منتقل و به صورت سرپایی درمان شد.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.



بیشتر بخوانید: بی بی سی: انتقال مزدور از سوریه به جمهوری آذربایجان برای جنگ قره باغ جمهوری آذربایجان: ارمنستان از موشک‌های بالستیک تاکتیکی استفاده کرد تنها شرط الهام علی‌اف برای توقف جنگ در منطقه قره‌باغ درخواست رئیس جمهور ارمنستان از کشورهای عربی برای ورود به مسئله قره‌باغ لینک کوتاه: asriran.com/0038wz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ارمنستان آذربایجان جمهوری آذربایجان اصابت کرده قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها ضرب شست ایران را دیدند/ سانسور شدید خبری در رسانه‌های اسرائیلی

کارشناس فلسطین بین‌الملل با تاکید بر اینکه صهیونیست ها تاکنون متوجه ضرب شست ایران شده‌اند، گفت: در صورت هر گونه واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به اقدام ایران، هیچ نقطه‌ای در فلسطین اشغالی سالم نخواهد ماند.

علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملیات تلافی‌جویانه شب گذشته جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: در این عملیات جمهوری اسلامی ایران پایگاه رامون و نواتیم را در جنوب فلسطین اشغالی مورد هدف قرار داد؛ حجم خسارات در این عملیات مشخص نیست و رژیم صهیونیستی بیشتر مدعی است که خسارت جدی متحمل نشده است.

وی افزود: برای ما حجم خسارت‌های وارد شده به رژیم صهیونیستی مهم نیست بلکه این مسئله مهم است که ما دستمان برای به هر کجا که اراده کنیم، بلند است؛ در واقع این عملیات هشداری جدی به اسرائیلی‌ها بود چرا که ما در این عملیات از موشک‌های ارتش و موشک‌های درجه یک و موشک‌های تازه رونمایی شده خود استفاده نکردیم و فقط از موشک‌های درجه دو و سه خود بهره بردیم.

کارشناس مسائل فلسطین تاکید کرد: ما به صهیونیست ها این پیام را می‌دهیم که در صورت هر گونه واکنش آنها، عملاً هیچ نقطه‌ای در فلسطین اشغالی سالم نخواهد بود؛ صهیونیست‌ها ابراز کردند که ۹۹ درصد پدافندهایشان عمل کرده است اما طبق اخبار رسیده بخشی از پدافندهای آنها خالی شد و جایگزینی برای آنها نداشتند و این موضوع را تصاویر دریافتی از اصابت موشک‌ها نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سانسور رسانه‌ای شبکه ۲۴ اسرائیل، گفت: این شبکه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده نمی‌تواند بخشی از اصابت‌ها را پخش کند اما بر اساس فیلم‌های دریافتی از فلسطینی‌ها می‌توان صدای اصابت موشک‌ها و انفجارهای پی در پی را شنید.

عبدی در خصوص هر گونه واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به اقدام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بعید است که رژیم صهیونیستی بخواهد حماقتی دوباره انجام دهد و دست به ماجراجویی بزند؛ به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها تاکنون متوجه ضرب شست ایران شده‌اند و به این موضوع پی برده‌اند که بهتر است ادامه ندهند همانطور که توصیه امریکایی‌ها و اروپایی‌ها به مقامات رژیم صهیونیستی نیز همین بوده است.

کد خبر 744326

دیگر خبرها

  • با آمریکا درباره اسرائیل تبادل پیام داشته ایم/ در حمله به اسرائیل اهداف نظامی مورد اصابت قرار گرفتند
  • تیراندازی جمعی در شیکاگو/ یک کودک ۸ ساله کشته و ۱۰ تن زخمی شد
  • حمله خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به مقر فرماندهی نظامیان صهیونیست
  • سفیر ایران: پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود/ اهداف نظامی دقیق مورد اصابت قرار گرفت
  • پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود؛ اهداف نظامی دقیق مورد اصابت قرار گرفت
  • سفیر ایران: پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود؛ اهداف نظامی دقیق مورد اصابت قرار گرفت
  • پاسخ ایران به اسرائیل لازم و متناسب بود | اهداف نظامی دقیق مورد اصابت قرار گرفت
  • صهیونیست‌ها ضرب شست ایران را دیدند/ سانسور شدید خبری در رسانه‌های اسرائیلی
  • اصابت موشک‌های ایران به سرزمین‌های اشغالی
  • اطلاعیه سپاه: اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در اسرائیل