Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توسعه کشاورزی قراردادی با مشارکت اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و عشایری کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران، «کاظم خاوازی» در نشست با مدیران اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی و روستایی و عشایری، تحقق کشاورزی قراردادی را راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشارکت اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و عشایری در توسعه کشاورزی قراردادی در کشور ضروری است.

خاوازی بیان‌داشت: وزارت جهاد کشاورزی از همکاری اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در موضوعات رفع موانع تولید و تامین و توزیع نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی استقبال می‌کند.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری بر آماده‌ سازی بسته سیاست‌گذاری صادرات بخش کشاورزی، خواستار مشارکت اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی برای تحقق این امر شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت ارائه راهکار برای حذف واسطه‌های غیرضروری در بازاررسانی محصولات کشاورزی، گفت: طرح روستا بازار به منظور عرضه عمده محصولات کشاورزی با همکاری استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی به صورت آزمایشی به زودی در استان تهران آغاز می‌شود و در صورت مشارکت فعال اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولیدی، این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

وی، یکی از مشکلات موجود را نبود اطلاعات و آمار دقیق برشمرد و گفت: باید بین تشکل‌ها و وزارت جهاد کشاورزی اعتماد دو طرفه باشد.

خاوازی همچنین تاکیدکرد: باید یک بسته سیاست‌گذاری صادرات بخش کشاورزی توسط اتحادیه‌های این بخش تهیه شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاظم خاوازی خاوازی وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد مشارکت اتحادیه ها کشاورزی قراردادی جهاد کشاورزی اتحادیه ها بخش کشاورزی تعاونی ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی را ضروری دانست.

مریم طهماسبی ۵ اردیبهشت در بازدید از اجرای طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» در روستای ایزی شهرستان سبزوار اظهار کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی با هدف کمک به اقتصاد خانوار روستایی است.

وی تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی را ضروری دانست و تصریح کرد: در طرح زنان کارآمد روستای سرآمد تلاش می‌شود با درگیر کردن زنان روستایی برای اجرای پروژه‌های اشتغالزا رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه امکان‌پذیر نماییم.

علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار هم در این بازدید گفت: طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی این شهرستان اجرا شده است.

علی اصغر امانیان خاطرنشان کرد: زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به همراه مدیر جهادکشاورزی شهرستان، معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه و مسئولان استانی و شهرستانی از فعالیت‌های زنان روستایی روستای ایزی شهرستان سبزوار در طرح زنان کارآمد، روستای سرآمد بازدید کردند. بازدید از چند پروژه‌ی تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت‌آباد از دیگر برنامه های این سفر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد