Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: چنانچه رفتار مسئولین قانونی، منطقی، دلسوزانه و مبتنی بر رفتار علمی باشد به تدریج بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه کاهش می‌یابد.

خبرگزاری میزان - سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نخستین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت: این کارگروه نیاز به فرصت، تلاش و اهتمام ویژه دارد و از کارگروه‌های مهم و تاثیرگذار در شورای فرهنگ عمومی و به ما سپرده شده است که مسئولیت مان را در این خصوص سنگین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدوارم با همگرایی، انسجام، دلسوزی، صمیمیت و با پیگیری جهادی و کار علمی بتوانیم مسائلی که نیاز سطح استان و جامعه است را در دستور کار قرار داده و نقطه نظرات کاربردی را در کارگروه ارائه کرده و درنهایت به جمع بندی هدفمند و مفید جهت ارائه به شورای فرهنگ عمومی اعلام کنیم.

قویدل سپس با اشاره به اینکه جامعه متشکل از خانواده و متاثر از مسئولین، مدیران و حاکمیت است افزود: چنانچه به این دو مقوله بسیار مهم توجه شود جامعه‌ای سالم و با هنجار‌های متعارف و معقول خواهیم داشت.

رییس کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با تاکید بر اینکه خانواده رکن اصلی جامعه و در اولویت موضوعات قرار دارد، تصریح کرد: جامعه نیاز به آموزش، فرهنگ سازی، مهارت آموزی و توانمندسازی خانواده‌ها دارد و در وهله بعدی نیز توجه به مدیریت مسئولین، حاکمیت و دولت از سازمان‌های فرهنگی گرفته تا سازمان‌های اجرایی، قضایی و تقنینی بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: چنانچه تمامی دل مشغولی و دغدغه‌های ما به سمت و سویی برود که رفتار مسئولین قانونی، منطقی، دلسوزانه و مبتنی بر رفتار علمی باشد یقنا به تدریج بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه کاهش می‌یابد.

قویدل در ادامه تاکید کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و تلفات ناشی از این آسیب‌ها که پدید آورنده افراد متهم، مجرم، زندانی، کودکان کار و فرزندان و زنان در معرض آسیب و آسیب دیده است، اغلب معلول یکسری علت‌ها می‌باشند که مهم‌ترین آن‌ها کم توجهی یا بعضاً بی توجهی و کم کاری مسئولین امر در بُعد فرهنگی، اجرایی، اقتصادی و سیاسی است.

این مقام قضایی با یادآوری اینکه دغدغه ما در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و همه معاونت‌های اجتماعی دستگاه‌ها موضوعات مشابه و مشترک است، افزود: همگی نسبت به موازی کاری و عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها منتقد هستیم بنابراین باید در این کارگروه (که نماینده، ولی فقیه به عنوان عالی‌ترین مقام فرهنگی استان مسئولیت شورای آن را عهده دار است) طرحی مبتکرانه و همه جانبه را تدوین، وضعیت موجود استان را بررسی و اطلسی از آسیب‌ها و جرایم را تهیه کنیم.

قویدل در ادامه مطلب فوق بیان کرد: در طرح پیشنهادی کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، بایستی وضعیت دستگاه‌ها نسبت به میزان عملکرد و فعالیت مشخص و شرح وظایف در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین میزان اختیارات معین باشد و در نهایت راهکار‌ها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با یادآوری این نکته که پیشگیری فرهنگی اجتماعی در هماهنگ سازی جامعه با قواعد فرهنگی آن تعریف می‌شود، گفت: ضرورت دارد همه ما با اقدامات فوق از یکسری جرایم و آسیب‌ها پیشگیری کنیم از این رو لازم است در طرحی که نوشته می‌شود انسجام و همگرایی مهم‌ترین موضوع آن بوده و وظیفه هر فرد مشخص شود.

قویدل در پایان با اشاره به اینکه ترسیم نقشه راه و تدوین طرح با تقسیم کار دقیق و هدفمند میزان دستیابی به اهداف را تسهیل می‌کند، گفت: نیازسنجی، اولویت بندی موضوعات و منطقه بندی نیز در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد و مساله حائز اهمیت دیگر این است که اولویت‌های کارگروه توسط سایر دستگاه‌ها نیز پذیرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری استان کرمان سید مهدی قویدل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان کرمان شورای فرهنگ عمومی فرهنگی اجتماعی دستگاه ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا حاج منوچهری صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه، گفت: یکی از راهکار‌ها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهاد‌ها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می‌شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار‌ها و بازدید‌ها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • فراجا وظایفی در حوزه عفاف و حجاب دارد / همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • فراجا در حوزه عفاف و حجاب وظایف ذاتی و قانونی دارد/ ما امروز همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم و باید به وظایف خود عمل کنیم
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه