Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@15:07:06 GMT

منابع عربی: «مشعل الأحمد» ولی‌عهد کویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۷۲۱

منابع عربی: «مشعل الأحمد» ولی‌عهد کویت می‌شود

خبرگزاری فارس: برخی منابع عربی گزارش دادند که مشعل الأحمد الجابر الصباح ۸۰ ساله نایب رئیس گارد ملی کویت به عنوان ولی‌عهد جدید این کشور منصوب شده و طی ساعات آینده خبر انتصاب وی رسما اعلام می‌شود.

وبگاه «الخلیج الجدید» به نقل از این منابع گزارش کرد که مشعل الاحمد و «ناصر المحمد الأحمد الصباح» نخست‌وزیر سابق کویت برای تصدی منصب ولی‌عهدی این کشور رقابت داشتند که در نهایت تعیین مشعل الأحمد برای این منصب قطعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، گرچه ناصر المحمد در میان بسیاری از اعضای خاندان حاکم کویت از محبوبیت بالایی برخوردار است اما به دلیل وضعیت جسمانی و ادامه درمان بیماری او که از دو سال پیش به سرطان ریه مبتلا شده است، ترجیح داده شد که برای این منصب انتخاب نشود.

مشعل الأحمد که «صباح الاحمد الصباح» امیر فقید کویت را در سفر درمانی به آمریکا همراهی می‌کرد از نفوذ زیادی در خاندان حاکم این کشور برخوردار است.

مشعل پسر هفتم «احمد الجابر الصباح» است که مابین سال‌های ۱۹۲۱ و ۱۹۵۱ بر کویت حکومت می‌کرد و برادر ناتنی «جابر الأحمد الصباح» است که مابین سال‌های ۱۹۷۷ -۲۰۰۶ در کویت حکومت داشت.

او در دهه شصت قرن گذشته وارد وزارت کشور شد و از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۰ نیز رئیس اداره تحقیقات عمومی و این اداره در دوره ریاست وی به اداره امنیت دولت تبدیل شد.

مشعل ۱۳ ژانویه ۲۰۰۴ به عنوان نایب رئیس گارد ملی کویت منصوب شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ولی عهد کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: کشور‌های عربی برای اولین بار آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند

آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه سی‌ان‌ان به نقل از خبرنگاران حاضر در مراسم جمع‌آوری کمک مالی با حضور رئیس‌جمهور آمریکا که روز پنجشنبه برگزار شد، گزارش داد جو بایدن در اظهاراتی که ضبط نمی‌شد، ادعا کرد که عربستان سعودی و سایر کشور‌های عربی «آماده به رسمیت شناختن کامل اسرائیل» هستند. 

به گزارش خبرنگاران حاضر در اتاق، بایدن گفت «فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم. اما ببینید من با سعودی‌ها و با همه کشور‌های عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام؛ آن‌ها آماده هستند اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند، برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند».

این مراسم که باراک اوباما و بیل کلینتون روسای‌جمهور دموکرات پیشین ایالات متحده هم در آن حضور داشتند را معترضان به حمایت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه دستکم چهار بار قطع کردند و خواستار آتش‌بس فوری شدند.

بایدن در ادامه این اظهارات گفت که «اما باید یک طرح پساغزه (برای اسرائیل) و راهی به سوی راه‌حل دو کشوری وجود داشته باشد. نیاز نیست امروز رخ دهد، اما باید پیشرفت وجود داشته باشد و فکر می‌کنم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم». 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • گاز‌های مشعل میادین کارون جمع‌آوری می‌شوند
  • بایدن: کشور‌های عربی آماده هستند اسرائیل را به رسمیت بشناسند
  • بایدن: کشور‌های عربی برای اولین بار آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند
  • قهرمانی پدل ایران در مسابقات ۸۰ هزار دلاری امارات
  • بایدن: کشورهای عربی آماده‌اند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند!
  • بایدن: کشورهای عربی برای اولین بار آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند
  • ادعای بایدن: کشورهای عربی آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود